AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #1 Skrevet 24. oktober 2020 Jeg og min familie har i mange år hatt svært god kontakt med en barnløs enke, som nå er 82 år. Hun er som en reservebestemor for mine 2 barn, og hun ringer alltid oss når hun trenger hjelp eller støtte. Hun har ikke familie i nærheten, så er litt avhengig av hjelp. Det er en god relasjon, hun er som en utvidet familie for oss. Nå har hun spurt meg om å tegne fremtidsfullmakt, dvs at jeg skal ta over hennes økonomi den dagen hun selv ikke er i stand til det, selge leiligheten osv. Jeg har svart ja, og vi har laget avtale. Har i den forbindelse møtt en av arvingene, og det har gått opp for meg at de som skal arve henne, er folk hun overhode ikke har hatt kontakt med på flere år, de har ingen interesse i hennes liv, bortsett fra arv. Jeg har spurt meg selv, hvorfor hun vil la sin arv tilfalle disse menneskene, som hun ikke har hatt kontakt med på flere år? Jeg respekterer det, fullt ut, men forstår det ikke. De er eldre mennesker, som sitter godt i det økonomisk. For meg ville det vært mer naturlig å la folk i min krets, som jeg har god kontakt med, arve meg. Jeg har overhode ikke hatt noen baktanker om å arve henne tidligere, men kom til å tenke på dette da jeg møtte arvingene og skjønte at de overhode ikke har kontakt, og ikke har hatt det på mange år... Hva tenker dere? Anonymkode: d4859...107
Leeloo Skrevet 24. oktober 2020 #3 Skrevet 24. oktober 2020 Er ikke pliktarv når hun ikke har livsarvinger, hun kan skrive testamente og gi arven til hvem hun vil. Har hun ikke gjort det følges arveloven via foreldre og søsken. Vet ikke helt hvor grensen går før staten arver.
minister-mio Skrevet 25. oktober 2020 #4 Skrevet 25. oktober 2020 (endret) 9 timer siden, Leeloo skrev: Er ikke pliktarv når hun ikke har livsarvinger, hun kan skrive testamente og gi arven til hvem hun vil. Har hun ikke gjort det følges arveloven via foreldre og søsken. Vet ikke helt hvor grensen går før staten arver. Stemmer, jeg ser nå hun er barnløs ja Endret 25. oktober 2020 av minister-mio
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå