Gå til innhold

Ny dress ødelagt i barnehagen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte ny dress til dattera mi til barnehagen for noen få dager siden. Idag når jeg hentet henne i barnehagen så stod vi i garderoben. Jeg pakket sammen sakene hennes og som alltid går hun rundt inne i garderoben. Når jeg da skulle ta henne med meg å gå, ser jeg at hun holder på med en korrekturlakk, og hun greide selvfølgelig å få det på den nye dressen. En ansatt hjalp meg å vaske med zalo og vi fikk bort litt. Når jeg kom hjem heiv jeg den i maskinen med en gang. Men det har ikke gått bort. Ser nesten ut som det har bleiket fargen på dressen, så tror ikke det blir å gå bort på flere forsøk heller. Er fult inneforstått med at ting blir ødelagt i barnehage. Blir det hull og slikt pga utelek så er det fult forståelig. Men en korrekturlakk skal ikke ligge tilgjengelig for barna! Den ansatte sa at et barn må ha tatt den fra avdelingen. Men det er ingen unnskyldning. Skal ikke ligge tilgjengelig der heller. Så det jeg da lurer på er om jeg har rett til å spørre om erstatning for denne dressen da? Har ikke lyst å være hysterisk, men den var tross alt helt ny, og det var di ansattes feil at den lakken lå tilgjengelig. 

Mvh litt frustrert mor

Anonymkode: a072d...b5d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ærlig talt. Denne kamelen hadde jeg svelget. 

Uhell kan skje, og du gjør deg smålig hvis du skal lage en sak ut av dette. 

Skjønner at det er kjipt, selv om drakten tross alt kan brukes... 

Snu tankene dine, prøv å tenk at de som jobber i barnehagen ikke gjorde dette med vilje og at slike ting kan skje. Eller tenker du at alle skal gjøre alt riktig hele tiden? 

Anonymkode: 07fd6...fc6

• Liker 25
Skrevet

Jeg hadde bare latt det gå. Tenkt at ting kan skje. Er ikke alltid lett å ha kontroll på alle barna hele tiden. Dressen er fortsatt brukbar. 

• Liker 11
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

barnet var hentet, da er det ditt ansvar. får passe bedre på til neste gang. 

Anonymkode: a020d...dcc

Vet at barne var mitt ansvar. Vet ikke om du har barn, mest sannsynlig siden du er her inne. Men man kan ikke holde øyet på barnet hvert bidige sekund. Spess ikke når jeg har to og må pakke ting. Skal uansett ikke ligge slike ting tilgjengelig. Min datter er typen som putter alt i munnen, så tenk om hun hadde puttet det i munnen. Skjønner du ikke synes jeg skal kreve noe, men unødvendig å si at jeg må passe bedre på! 

Ts

Skrevet

Slutt å syte! Dressen er langt ifra ØDELAGT!🙄

Anonymkode: 5672b...10e

• Liker 47
Skrevet
6 minutter siden, solmåneogstjerner skrev:

Den er vel ikke ødelagt selv om den har en flekk? Litt rart at barna leker med korrekturlakk da. Det er jo ikke et leketøy. 

Men dressen fungerer jo like fint selv om det er en flekk på den. 

Nei den er jo ikke ødelagt. Derfor jeg spør her før jeg eventuelt hadde snakket med styrer, for å høre hva andre tenker. Jeg vil jo ikke være hysterisk. Så setter pris på et ordentlig svar! :)  

Veldig rart at di har korrekturlakk tilgjengelig, så det er noe jeg værtfall blir å si at di burde passe litt bedre på! 

ts

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei den er jo ikke ødelagt. Derfor jeg spør her før jeg eventuelt hadde snakket med styrer, for å høre hva andre tenker. Jeg vil jo ikke være hysterisk. Så setter pris på et ordentlig svar! :)  

Veldig rart at di har korrekturlakk tilgjengelig, så det er noe jeg værtfall blir å si at di burde passe litt bedre på! 

ts

Ja det er rart å ha det tilgjengelig for barna. Men jeg ville ikke klaget ang dressen om jeg var deg. 

• Liker 7
Skrevet

Slutt å syte! Dressen er langt ifra ØDELAGT!🙄

Anonymkode: 5672b...10e

Syter da vel ikke?! Jeg spør hva andre tenker om situasjonen fordi jeg i en slik situasjon hvor jeg blir veldig frustrert, kan gjøre ting uten å tenke meg om. Så da spør jeg her da, for å se om jeg burde ta det opp eller ikke. Må da være lov å stille spørsmål uten å få slike svar tilbake! 

ts

• Liker 4
Skrevet

Syter da vel ikke?! Jeg spør hva andre tenker om situasjonen fordi jeg i en slik situasjon hvor jeg blir veldig frustrert, kan gjøre ting uten å tenke meg om. Så da spør jeg her da, for å se om jeg burde ta det opp eller ikke. Må da være lov å stille spørsmål uten å få slike svar tilbake! 

ts

Er kjenpefint at man kan stille slike spørsmål og få opinionens mening først. Det er jo en av de tingene som er fint med slike forum. 😊

• Liker 4
Skrevet

Du er hysterisk. La det være. 

Anonymkode: 9a5d1...3a7

• Liker 13
Skrevet

Veldig ergerlig, men jeg hadde nok latt det gå. 

Anonymkode: 1f227...c5a

• Liker 3
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet at barne var mitt ansvar. Vet ikke om du har barn, mest sannsynlig siden du er her inne. Men man kan ikke holde øyet på barnet hvert bidige sekund. Spess ikke når jeg har to og må pakke ting. Skal uansett ikke ligge slike ting tilgjengelig. Min datter er typen som putter alt i munnen, så tenk om hun hadde puttet det i munnen. Skjønner du ikke synes jeg skal kreve noe, men unødvendig å si at jeg må passe bedre på! 

Ts

Hva om du er ute i trafikken med disse to barna dine? Eller på butikken? Da må du jo klare å passe på begge. 

Anonymkode: 9d04d...618

• Liker 34
Skrevet
9 minutter siden, H a n n e skrev:

Jeg hadde bare latt det gå. Tenkt at ting kan skje. Er ikke alltid lett å ha kontroll på alle barna hele tiden. Dressen er fortsatt brukbar. 

Ja jeg får bare la det gå. Blir bare så frustrert i slike situasjoner. Men er jo enig i at det nok blir for hysterisk. Takk for svar! 

ts

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

ts

Ville ikke krevd erstatning for dressen, men ville tatt opp det med at det var korrekturlakk tilgjengelig for barna.

Anonymkode: 3b01e...2da

• Liker 13
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts

Dressen er ikke ødelagt pga en flekk. Maler ikke barna i barnehagen? Da kommer det sikkert malingsflekker på dressen. Mener du dressen blir ødelagt av malingsflekk også eller? Dessuten- du har to å holde øye med.. de har sikkert en del fler enn det. Er barnet hentet er det du som må passe på det..

Anonymkode: 5e085...1be

• Liker 24
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjøpte ny dress til dattera mi til barnehagen for noen få dager siden. Idag når jeg hentet henne i barnehagen så stod vi i garderoben. Jeg pakket sammen sakene hennes og som alltid går hun rundt inne i garderoben. Når jeg da skulle ta henne med meg å gå, ser jeg at hun holder på med en korrekturlakk, og hun greide selvfølgelig å få det på den nye dressen. En ansatt hjalp meg å vaske med zalo og vi fikk bort litt. Når jeg kom hjem heiv jeg den i maskinen med en gang. Men det har ikke gått bort. Ser nesten ut som det har bleiket fargen på dressen, så tror ikke det blir å gå bort på flere forsøk heller. Er fult inneforstått med at ting blir ødelagt i barnehage. Blir det hull og slikt pga utelek så er det fult forståelig. Men en korrekturlakk skal ikke ligge tilgjengelig for barna! Den ansatte sa at et barn må ha tatt den fra avdelingen. Men det er ingen unnskyldning. Skal ikke ligge tilgjengelig der heller. Så det jeg da lurer på er om jeg har rett til å spørre om erstatning for denne dressen da? Har ikke lyst å være hysterisk, men den var tross alt helt ny, og det var di ansattes feil at den lakken lå tilgjengelig. 

Mvh litt frustrert mor

Anonymkode: a072d...b5dæ

Jeg trodde den var revet i stykker når jeg leste tittelen. Ro deg ned. Den er brukbar. 

Anonymkode: 9fb92...c25

• Liker 22

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...