lady90 Skrevet 21. oktober 2020 #1 Skrevet 21. oktober 2020 Kjøper alltid merinoull undertøy, men denne gangen kjøpte jeg feil og endte opp med bomull/ull, bomull innerst og ull ytterst. Er det noen store ulemper med dette? Vi prøvde det på og gutten min sa det var så behagelig å ha på seg.
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #2 Skrevet 21. oktober 2020 Det er ingen store ulemper, nei. Det er vist at man kan holde seg helt fint varm med bomull innerst. Og det er også anbefalt om man har sensitiv hud, og ikke tåler ull så bra. Anonymkode: a10d9...0a2
lady90 Skrevet 21. oktober 2020 Forfatter #3 Skrevet 21. oktober 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ingen store ulemper, nei. Det er vist at man kan holde seg helt fint varm med bomull innerst. Og det er også anbefalt om man har sensitiv hud, og ikke tåler ull så bra. Anonymkode: a10d9...0a2 Han tåler fint ull så usikker på om vi skal bytte det Men er det ikke vanskelig å vaske det? Hva skal man vaske det på?
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #4 Skrevet 21. oktober 2020 1 minutt siden, lady90 skrev: Han tåler fint ull så usikker på om vi skal bytte det Men er det ikke vanskelig å vaske det? Hva skal man vaske det på? Ullprogram. Du vasker det akkurat som vanlig ull. Ikke noe vanskeligere enn det. Det er ikke noen grunn til å bytte det, om han liker gå med det. Han holder seg like varm som om det var ren ull. Det er kun der for å være mer behagelig enn hva mange synes ren ull er. Anonymkode: a10d9...0a2
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #5 Skrevet 21. oktober 2020 Bomull transporterer jo ikke fukt som ull, og holder heller ikke like godt på varmen om det blir vått. Så vil tro det blir mer klamt og kan bli kaldere om gutten er aktiv og svetter mye, eller blir våt i regnet. Anonymkode: fae78...484 1
lady90 Skrevet 21. oktober 2020 Forfatter #6 Skrevet 21. oktober 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bomull transporterer jo ikke fukt som ull, og holder heller ikke like godt på varmen om det blir vått. Så vil tro det blir mer klamt og kan bli kaldere om gutten er aktiv og svetter mye, eller blir våt i regnet. Anonymkode: fae78...484 Ja det var det jeg tenkte på. Bomullen vil vel bli kaldere?
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #7 Skrevet 21. oktober 2020 2 minutter siden, lady90 skrev: Ja det var det jeg tenkte på. Bomullen vil vel bli kaldere? https://www.barnehage.no/astma-og-allergi-friluftsliv-helse/slik-ruster-du-barn-med-atopisk-eksem-for-kulda/104430 Dette gjelder jo for barn uten atopisk eksem også. Anonymkode: a10d9...0a2
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #8 Skrevet 21. oktober 2020 Har tre barn som aldri har brukt annet enn bomull innerst og det har fungert veldig fint. Anonymkode: 0a455...9dc 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #9 Skrevet 21. oktober 2020 Mi må ha det pga eksem. Holder henne varm også, og jeg synes det er mer slitesterkt. Anonymkode: 6d8f3...c7a 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #10 Skrevet 21. oktober 2020 Bomull er kald når den er våt, og siden plagget må vaskes som ull blir den ikke skikkelig ren heller. Anonymkode: f2c7d...83b
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #11 Skrevet 21. oktober 2020 Det fungerer helt fint. Jentungen her brukte merinoull frem til hun var 4, da begynte hun plutselig å synes at det klør så etter det har vi brukt bomull/ull eller ull/bambus. Hun har aldri vært kald. Anonymkode: 6bd1a...4f8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå