Gå til innhold

Gnocchi i butikk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spiste gnocchi ute på lunsj i dag for første gang, og det var utrolig godt. Noen som vet hvilke matbutikker som selger dette? Vet jeg har sett det i frysedisken et eller annet sted, men kommer ikke på hvor.

Anonymkode: 1e31b...a0a

Skrevet

Meny og Coop Mega. Men de er ikke å finne i frysedisken. I hvert fall ikke pastaen i seg selv

Anonymkode: 1d8c7...0ed

Skrevet

Meny har gnocchi. Den er står i hylla sammen med pastaen på min lokale Menybutikk.

Anonymkode: 8f983...958

• Liker 1
Skrevet

Coop extra har det her jeg bor. Lenge siden jeg har spist det nå for jeg pleier alltid å kjøpe det i Sverige(halve prisen ifht her, for gnocchien er dyr i Norge altså!), men det har jo utgått i år😬

Anonymkode: e2312...188

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Coop extra har det her jeg bor. Lenge siden jeg har spist det nå for jeg pleier alltid å kjøpe det i Sverige(halve prisen ifht her, for gnocchien er dyr i Norge altså!), men det har jo utgått i år😬

Anonymkode: e2312...188

Det er sinnsykt dyrt! Koster 80 kr for 500 gram 😲😬

Skrevet

Elsker gnocchi! Men butikkgnocchi er ikke så.god som den man får på enkelte restauranter da. De kan være silkemyke, nesten så de smelter på tunga :spise:

Anonymkode: 9d267...a44

Skrevet

Butikkgnocchi er på langt nær like god som hjemmelaget (men å få til en god hjemmelaget gnocchi kan være litt strev...), coop har en gnocchi som står sammen med vanlig tørr pasta som koster ca 30 kr sist jeg sjekket. Ellers er meny sin som står sammen med annen fersk pasta favoritten. 

Anonymkode: 06438...32c

Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Elsker gnocchi! Men butikkgnocchi er ikke så.god som den man får på enkelte restauranter da. De kan være silkemyke, nesten så de smelter på tunga :spise:

Anonymkode: 9d267...a44

Jaaa utrolig digg 😄

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Meny og Coop Mega. Men de er ikke å finne i frysedisken. I hvert fall ikke pastaen i seg selv

Anonymkode: 1d8c7...0ed

Minnes å ha sett en stor pose med fersk gnocchi i en frysedisk, kanskje jeg husker feil. Kan prøve den tørre da så klart :)

Skrevet

Det koster stort sett halve prisen i typiske innvandrersjapper. 

Anonymkode: e68f2...7b1

Skrevet

Coop har to typer. Det ene merket (Coop sitt eget merke) er ikke så dyrt. Ikke kjølevare. Kjempegode! Har sett denne typen på både Coop obs og en av de andre Coop-butikkene.

Anonymkode: 5ff58...096

• Liker 1
Skrevet

Jeg lager gnocchi selv, det er ikke vanskelig, og går raskt om man lager en liten porsjon.

Det beste resultatet har jeg fått av gamle poteter, dvs poteter fra året før lenge etter at nypotetene er kommet om sommeren. Ellers bruker jeg eggeplomme og 50/50 miks av potetmel og hvetemel. Ikke autentisk, men funker.

Anonymkode: 9d0df...b22

• Liker 1
Skrevet

Lager selv. Er enkelt, og veldig billig. 

Anonymkode: 0aeeb...4b1

• Liker 1
Skrevet

Coop sin gnocchi er jo ikke gnocchi...? Eller, har sett ekte gnocchi der før, men nå er det vanlig tørr pasta som er merket gnocchi. 

tradesolution5ab7765d3ecac.jpg?ref=E560C

Anonymkode: b8bfa...f1f

• Liker 4
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Coop sin gnocchi er jo ikke gnocchi...? Eller, har sett ekte gnocchi der før, men nå er det vanlig tørr pasta som er merket gnocchi. 

Nei det er ikke gnocchi. 
meny har i kjøledisken 

https://meny.no/varer/middag/pasta/pastaskjell/gnocchi-8001250009999

Anonymkode: 0c1f2...1e5

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

De her denne også, den jeg siktet til

image.thumb.png.820cdd26f82e486c0a11af86e66884af.png

Anonymkode: 06438...32c

• Liker 1
Skrevet

Hva bruker dere det til? 

Anonymkode: 0a4e6...a67

Gjest Sugar Plum Fairy
Skrevet

Naaaam. Jeg blander gnocchi med salvie, smør, hvitløk, og stekt rosenkål eller grønne bønner. Pinjekjerner. Kjempegodt!

Skrevet

Jeg blander i tomatsaus, godt med mozarellakuler, litt parmasan, fersk basilikum, og gratinerer i ovn. 

Anonymkode: 0aeeb...4b1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...