AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #41 Skrevet 20. oktober 2020 2 hours ago, AnonymBruker said: Men hvorfor komme med et argument som 100% sikkert ikke kommer til å skje? Det blir som å spørre hva man skal gjøre om Ole Brumm blir president i USA. Anonymkode: ebe74...94b Svart-hvitt så er jeg enig. 100% av arbeidsstyrken kommer ikke til å slutte å jobbe nei. Men nå er vi over 10% og hva skjer når vi når 20%? 30%? Flere og flere ser muligheten til free-ride med uføre-karusellen og da blir det til slutt ikke nok med arbeidere som kan betale for at de får gå hjemme og bruke dagene på cafe-besøk og utenlandsreiser. Anonymkode: 5f406...b2d 2
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #42 Skrevet 20. oktober 2020 7 minutter siden, AnonymBruker said: Man velger trygd, man MÅ ikke trygdes om man ikke vil. Anonymkode: 128f1...c2c Veldig sant. Hadde jeg havnet i en ulykke eller slikt så tror jeg at jeg virkelig hadde gjort alt som kunne gjøres for å ikke ende opp som trygdet. Sjekket ut alle alternative inntektskilder i verden omtrent.. Anonymkode: 5f406...b2d 2
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #43 Skrevet 20. oktober 2020 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man får dessverre heller ikke noen av de jobbene man kunne ha tenkt seg når man har store hull i CV 🤷🏼♀️ Anonymkode: ce91d...6ef Da er trygd et videre alternativ. For dem dette gjelder. Anonymkode: ebe74...94b
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #44 Skrevet 20. oktober 2020 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så fint da at NAV har regler for aktivitet for å få trygd 😄 Anonymkode: da9a5...fb9 Det har de ikke. Man har derimot arbeidsutprøvning. Her gjelder det bare å gjøre minst mulig. Anonymkode: ebe74...94b 3
PetterKanin Skrevet 20. oktober 2020 #45 Skrevet 20. oktober 2020 Det gjør jeg også. Foran noen jobb i det hele tatt faktisk. Heldigvis får man ikke trygd uten å ha rett til det, noe jeg ikke har, eller å svindle seg til det, noe jeg ikke vil. 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #46 Skrevet 20. oktober 2020 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er "trygd er noe man velger" ønsketenkning fra friske som misliker jobbene sine, sånn at de slipper dårlig samvittighet for å ikke være takknemlige for å 1) være friske og 2) ha en jobb? Anonymkode: d9abf...739 Nei, man kan fint velge trygd. En må da bare vise at man ikke er i stand til å jobbe. Anonymkode: ebe74...94b 2
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #47 Skrevet 20. oktober 2020 2 timer siden, Ezio skrev: Her innrømmer du altså svindel. Kanskje KG skal anmelde deg til politiet og utlevere IP-adressen din til dem slik at NAV kan gjøre en full etterforskning av deg? 🙂 Jeg har søkt på disse jobbene også, jeg må søke på dem for å beholde pengene. Som jeg skrev i første innlegg har jeg heldigvis gått klar hittil fordi jeg ikke har fått svar fra dem. De har heldigvis så mange søkere at det er lett å bli en av dem som ikke blir innkalt til intervju. Jeg viser NAV søknadene i arbeidsloggen, så de har god oversikt. Sitter og håper på at jeg ikke blir innkalt til intervju i disse jobbene. TS Anonymkode: 252f2...e9c
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #48 Skrevet 20. oktober 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Svart-hvitt så er jeg enig. 100% av arbeidsstyrken kommer ikke til å slutte å jobbe nei. Men nå er vi over 10% og hva skjer når vi når 20%? 30%? Flere og flere ser muligheten til free-ride med uføre-karusellen og da blir det til slutt ikke nok med arbeidere som kan betale for at de får gå hjemme og bruke dagene på cafe-besøk og utenlandsreiser. Anonymkode: 5f406...b2d Det kommer nok standardløsninger på dette på sikt. Der trygden er nede på sosialstønadnivå, uansett hva en har tjent før. For de som er uføre pr i dag, blir det ingen forskjell. Anonymkode: ebe74...94b
Djungelvrål Skrevet 20. oktober 2020 #49 Skrevet 20. oktober 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er man som snylter, glad for. Da får man heller ikke de jobbene en helst ikke vil ha. Anonymkode: ebe74...94b Bra, du har et rikt og givende liv i vente. 2
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #50 Skrevet 20. oktober 2020 1 minutt siden, Apocalypte skrev: Bra, du har et rikt og givende liv i vente. Hva liv jeg har i vente, har fint lite med dette å gjøre. Anonymkode: ebe74...94b
Djungelvrål Skrevet 20. oktober 2020 #51 Skrevet 20. oktober 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis alle slutter å jobbe og forbruke, dvs opprettholde økonomien, hvordan tror du det blir med trygdeytelsene når ingen betaler skatt? Anonymkode: f679f...213 Det tror jeg ikke de er så opptatt av. Økonomi og politikk er vel ikke akkurat på toppen av interesselista.
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #52 Skrevet 20. oktober 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Som kunde, så foretrekker jeg heller god service fra stolte og motiverte arbeidere - kontra dårlig service fra folk som absolutt ikke vil jobbe med yrket sitt. Så for min del - både som kunde og skattebetaler, så skal de som absolutt vil gå på trygd, få gå på trygd. Det å ha folk som 100% mistrives med jobben, og bare ser på den som et ork, er med på å synke arbeidsplassen. Anonymkode: 9c846...7bc Tja. Det er jo ikke slik at vi som hadde slike jobber i yngre dager alltid digget det så heftig. Men vi klistret oss på et smil og gjorde det beste ut av det. Det var nødvendig å jobbe som ungdom/ung voksen for å få erfaring, og det var nødvendig å tjene litt penger. Foreldrene våre var mildt sagt heller ikke så begeistret for "Nei, vil heller ha fri" holdning. Og vet du hva, det er oppdragende og er glad for det den dagen i dag. For det er faktisk ikke slik at mange alltid elsker jobbene sine. Man bør ha en jobb man trives noenlunde med, men alt er ikke like morsomt og slik er det egentlig bare. At alle som vil skal kunne få en eller annen form for passiv stønad (uten at det er tiltak for å få jobb senere) er lite bærekraftig og det vil til slutt ikke gå rundt hvis det blir mange nok. Anonymkode: 48366...f5f 4
Pillarguri Skrevet 20. oktober 2020 #53 Skrevet 20. oktober 2020 Nå er det sånn her i livet at for få trygd så må det begrunnes med noe fornuftig. Det er ikke du i nærheten av å kunne. Det er ingenting som heter LATMANNSTRYGD. 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #54 Skrevet 20. oktober 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg nekter å stå og steke burgere og servere sultne kunder som ikke orker å lage seg mat hjemme. Orker heller ikke å stå i en butikkasse på utstilling og gjøre monotont arbeid eller å fylle varer i hyllene og gå med en teit uniform. Hater å hele tiden måtte forholde meg til andre mennesker og stå og smile falskt til frekke kunder som skal kommandere meg rundt i butikken eller si «en stor cola takk, og en mcburger.» Det skjer ikke at noen får meg bak disken på mcdonalds eller i kassen på Rema, de må i så fall slå meg med stokk og dra meg ut av huset og inn i butikken. Kundeservice er ikke noe for meg, jeg vil ha kontorjobb eller jobbe i skogen med ikke så mange mennesker i nærheten. Trygd er bedre enn butikkjobb. NAV krever at jeg sender søknad til disse ekle jobbene, heldigvis har jeg ikke fått svar fra noen av dem, de har visst flere hundre søkere, så foreløpig har jeg gått klar. hvis jeg faktisk må ut i disse jobbene, forventer jeg raskt å få sparken. Ikke faen om jeg skal servere andre mat og måtte forholde meg til mennesker hele tiden. Får håpe disse drittjobbene snart blir automatisert, slik at ikke folk må jages inn i dem. Anonymkode: 252f2...e9c Det der kalles primadonnanykker. Selv takler jeg ikke en slik jobb pga psykiske problemer som gjør det for vanskelig for meg med en så uoversiktlig situasjon. Hadde det ikke vært for det så kunne jeg godt fyllt varer i hyllene feks. Det anser jeg som en helt grei ting å gjøre. Ikke kasse for jeg regner ofte feil. Anonymkode: 347e0...453 3
Djungelvrål Skrevet 20. oktober 2020 #55 Skrevet 20. oktober 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Du har ikke uendelig mer respekt for en som står i en hvilken som helst jobb. Mange av dem er de du møter i butikk, hotell osv som er mutte, umotiverte og kanskje rett og slett utrivelige. Det er ikke alle som passer til å jobbe i kundeservice, og jeg er en av dem. Er bedre å innse selv at man er en dårlig kundebehandler og både får angst og såvidt overlever arbeidsdagen enn at man fortsetter å jobbe der bare fordi man ikke kan få en annen jobb pga mangel på utdannelse. Jeg er enig med ts, dog jeg har valgt å fortsette på studier. Anonymkode: bffc4...a25 Er det riktig å anta at du mener du har krav på trygd ene og alene fordi du ikke har giddet å evne å ta deg en utdannelse? Du må ut i arbeid til slutt, NAV har nok allerede gjennomskuet deg. 2
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #56 Skrevet 20. oktober 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kommer nok standardløsninger på dette på sikt. Der trygden er nede på sosialstønadnivå, uansett hva en har tjent før. For de som er uføre pr i dag, blir det ingen forskjell. Anonymkode: ebe74...94b Det kommer til å bli endringer for alle som mottar noe fra det offentlige på godt og vondt over tid. Om ikke direkte kutt i utbetalingene, så vil det over tid bli underregulert (til å ikke vokse i takt med inflasjonen), slik man har begynt å gjøre med alderspensjonene for lenge siden. Anonymkode: 48366...f5f 4
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #57 Skrevet 20. oktober 2020 4 minutter siden, Pillarguri skrev: Nå er det sånn her i livet at for få trygd så må det begrunnes med noe fornuftig. Det er ikke du i nærheten av å kunne. Det er ingenting som heter LATMANNSTRYGD. En veldig naiv påstand. Det vil da si at det finnes ikke mennesker som får trygd pga at de ikke gidder jobbe. Ikke en. Vel. Anonymkode: ebe74...94b 4
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #58 Skrevet 20. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det kommer til å bli endringer for alle som mottar noe fra det offentlige på godt og vondt over tid. Om ikke direkte kutt i utbetalingene, så vil det over tid bli underregulert (til å ikke vokse i takt med inflasjonen), slik man har begynt å gjøre med alderspensjonene for lenge siden. Anonymkode: 48366...f5f Jepp. Men ingen lover i Norge har tilbakevirkende kraft. Anonymkode: ebe74...94b
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #59 Skrevet 20. oktober 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Svart-hvitt så er jeg enig. 100% av arbeidsstyrken kommer ikke til å slutte å jobbe nei. Men nå er vi over 10% og hva skjer når vi når 20%? 30%? Flere og flere ser muligheten til free-ride med uføre-karusellen og da blir det til slutt ikke nok med arbeidere som kan betale for at de får gå hjemme og bruke dagene på cafe-besøk og utenlandsreiser. Anonymkode: 5f406...b2d Det kommer til å bli nedskjæringer over tid rett og slett, ved å f. eks. underregulere offentlige stønader/ordninger/utbetalinger. Koronasituasjonen med massiv offentlig pengebruk kommer for øvrig til å akselerere denne utviklingen noe. Anonymkode: 48366...f5f 2
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #60 Skrevet 20. oktober 2020 Helt enig i ts. Hater slike servicejobber hvor man må slikke ræv (les:kunder) hele dagen. Og hvor man sitter på utstilling. Og få sure tilbakemeldinger fra kunder. Derfor veldig fornøyd når jeg fikk en jobb på søppelbil. Alt jeg trenger å gjøre er å trille dunkene til bilen og la den gjøre tungarbeidet. Det blir mye gåing og mye frisk luft + litt lukt fra søpla.. Men mye bedre enn å sitte i kassa på Rema1000. Anonymkode: fb5dc...82e 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå