Djungelvrål Skrevet 22. oktober 2020 #141 Skrevet 22. oktober 2020 (endret) 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Dersom du ikke er ressurssterk nok til å skaffe deg en utdanning så har du jo to valg da: En av disse butikkjobbene du ser så ned på, eller å gå på sosialen resten av livet. Velger du sistnevnte så kommer du alltid til å være fattig, slite med å skaffe deg en partner og måtte både bo, leve og spise dårlig. Men det er jo ditt valg (inntil videre, da velferdssystemet vi har i dag ikke er bærekraftig på sikt) Anonymkode: 45d2a...b4f Finnes da flere jobber, fabrikkjobbing på samlebånd, lager, drosjesjåfør, vaskejobb, jobbe i oppvaska på kafe/restaurant/storkjøkken, vikar innen helse, yrkessjåfør (langtransport) kjøre søppel, jobbe i kommunen med forefallende arbeid som å luke ugress osv. Finnes mange andre jobber enn butikk som ikke krever utdanning. Endret 22. oktober 2020 av Apocalypte
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #142 Skrevet 22. oktober 2020 På 20.10.2020 den 1.03, AnonymBruker skrev: Så bra, det er faktisk langt mer miljøvennlig å gå på trygd, enn å bidra til mer konsum. Støtter deg TS Anonymkode: 5a7a9...cc1 😂 Anonymkode: ec1c6...55c
Traktor Skrevet 22. oktober 2020 #143 Skrevet 22. oktober 2020 (endret) På 20.10.2020 den 10.08, AnonymBruker skrev: Du har ikke uendelig mer respekt for en som står i en hvilken som helst jobb. Mange av dem er de du møter i butikk, hotell osv som er mutte, umotiverte og kanskje rett og slett utrivelige. Det er ikke alle som passer til å jobbe i kundeservice, og jeg er en av dem. Er bedre å innse selv at man er en dårlig kundebehandler og både får angst og såvidt overlever arbeidsdagen enn at man fortsetter å jobbe der bare fordi man ikke kan få en annen jobb pga mangel på utdannelse. Jeg er enig med ts, dog jeg har valgt å fortsette på studier. Anonymkode: bffc4...a25 Jo, null respekt for de som ikke gidder å jobbe og velger å snylte på andre i stedet. Alt over dette igjen blir uendelig mye mer enn null. Men matte er gjerne ikke den sterkeste siden til folk med så dårlig arbeidsmoral. Endret 22. oktober 2020 av Traktor 1
Gjest O.G. Skrevet 22. oktober 2020 #144 Skrevet 22. oktober 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Trygd er ofte bedre betalt enn slike jobber så skjønner den. Anonymkode: d0942...a6a Hva er lønnen til folk på Rema da?
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #145 Skrevet 22. oktober 2020 On 10/20/2020 at 12:56 AM, AnonymBruker said: Jeg nekter å stå og steke burgere og servere sultne kunder som ikke orker å lage seg mat hjemme. Orker heller ikke å stå i en butikkasse på utstilling og gjøre monotont arbeid eller å fylle varer i hyllene og gå med en teit uniform. Hater å hele tiden måtte forholde meg til andre mennesker og stå og smile falskt til frekke kunder som skal kommandere meg rundt i butikken eller si «en stor cola takk, og en mcburger.» Det skjer ikke at noen får meg bak disken på mcdonalds eller i kassen på Rema, de må i så fall slå meg med stokk og dra meg ut av huset og inn i butikken. Kundeservice er ikke noe for meg, jeg vil ha kontorjobb eller jobbe i skogen med ikke så mange mennesker i nærheten. Trygd er bedre enn butikkjobb. NAV krever at jeg sender søknad til disse ekle jobbene, heldigvis har jeg ikke fått svar fra noen av dem, de har visst flere hundre søkere, så foreløpig har jeg gått klar. hvis jeg faktisk må ut i disse jobbene, forventer jeg raskt å få sparken. Ikke faen om jeg skal servere andre mat og måtte forholde meg til mennesker hele tiden. Får håpe disse drittjobbene snart blir automatisert, slik at ikke folk må jages inn i dem. Anonymkode: 252f2...e9c Du kommer ikke til å få utbetalt trygd, men sosialstønad. Anonymkode: b2031...088
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #146 Skrevet 22. oktober 2020 5 minutter siden, O.G. skrev: Hva er lønnen til folk på Rema da? Min sønn jobber for XXl og har rundt 170 kr i timen, har et par års ansenitet. Har UB tilegg. Anonymkode: 5a761...d10
Gjest Theo_1 Skrevet 22. oktober 2020 #147 Skrevet 22. oktober 2020 På 20.10.2020 den 0.56, AnonymBruker skrev: Jeg nekter å stå og steke burgere og servere sultne kunder som ikke orker å lage seg mat hjemme. Orker heller ikke å stå i en butikkasse på utstilling og gjøre monotont arbeid eller å fylle varer i hyllene og gå med en teit uniform. Hater å hele tiden måtte forholde meg til andre mennesker og stå og smile falskt til frekke kunder som skal kommandere meg rundt i butikken eller si «en stor cola takk, og en mcburger.» Det skjer ikke at noen får meg bak disken på mcdonalds eller i kassen på Rema, de må i så fall slå meg med stokk og dra meg ut av huset og inn i butikken. Kundeservice er ikke noe for meg, jeg vil ha kontorjobb eller jobbe i skogen med ikke så mange mennesker i nærheten. Trygd er bedre enn butikkjobb. NAV krever at jeg sender søknad til disse ekle jobbene, heldigvis har jeg ikke fått svar fra noen av dem, de har visst flere hundre søkere, så foreløpig har jeg gått klar. hvis jeg faktisk må ut i disse jobbene, forventer jeg raskt å få sparken. Ikke faen om jeg skal servere andre mat og måtte forholde meg til mennesker hele tiden. Får håpe disse drittjobbene snart blir automatisert, slik at ikke folk må jages inn i dem. Anonymkode: 252f2...e9c Tror det er like greit at du ikke lager mat som folk skal ha ned i magen sin, ikke med slik holdning. Jeg slutter å spise på McDonald's idag hvis det er slik at kokkene der er jaget inn der🤔
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #148 Skrevet 22. oktober 2020 På 20.10.2020 den 18.03, Svartfugl skrev: Det sier mest om deg. Jeg hater å jobbe med service sjøl, men heller det enn å gå ledig. Det wr så viktig for psyken å ha en jobb å gå til. Og så føler jeg samfunnsansvar da. Men det gjør kanskje ikke du? Hvor tror du trygda di kommer fra? Hint: blant annet fra dem som tar jobbene du liksom er hevet over...håper du finner en jobb som passer for deg da. Det finnes jo flere jobber der du ikke må jobbe med service/mennesker. Av nysgjerrighet, hvilke andre jobber finnes det der man ikke må jobbe med service/mennesker og hvor man ikke trenger utdannelse? Jeg er helt tom for idéer og føler det er vanskelig å finne andre jobber, spesielt i visse deler av Norge. Anonymkode: bffc4...a25
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #149 Skrevet 22. oktober 2020 På 20.10.2020 den 12.43, AnonymBruker skrev: Nei, man kan fint velge trygd. En må da bare vise at man ikke er i stand til å jobbe. Anonymkode: ebe74...94b De som velger bort jobb fordi de vil gå på trygd sliter opplagt med noe. De fleste vokser ikke opp i særlig ressurssterke familier. Det å melde seg ut av arbeidslivet innebærer å melde seg ut av mye sosialt. Man mister lett rutiner og dagene blir fort meningsløse når alle venner jobber og man går alene og suser. Hvem vil virkelig velge dette frivillig?? Jeg var arbeidsledig en kort periode for mange år siden. Har også gått på AAP. Utrolig deprimerende. Merket jeg stagnerte i hodet, fikk lite intellektuell stimulering. Savnet kolleger også. Nå var jeg så syk på AAP at jeg ikke hadde overskudd til å kjede meg, men jeg var livredd for å måtte søke ufør. Håper å jobbe så lenge jeg kan. Anonymkode: 79a83...889 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #150 Skrevet 22. oktober 2020 Har jobbet et par år i kassa, butikk og lager på det som i gamle dager het Rimi, og jeg må innrømme at jeg aldri har hatt en jobb jeg har trivdes bedre i. Hadde butikkjobb vært bedre betalt så hadde jeg glatt sagt opp min nåværende jobb og fått meg butikkjobb igjen. Synd dem er underbetalt! Å velge et liv på stønad eller trygd kontra en butikkjobb sier mer om deg enn om jobbene. Anonymkode: 4f910...c39 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #151 Skrevet 22. oktober 2020 Det er så lol å tenke på at TS aaaaaldri kommer til å ha penger 😂😂😂 bare navlerusket som er igjen av skattepengene som resten av oss donerer Anonymkode: 83545...165 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #152 Skrevet 22. oktober 2020 50 minutter siden, O.G. skrev: Hva er lønnen til folk på Rema da? 206-210 Anonymkode: 83545...165 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #153 Skrevet 22. oktober 2020 Det er ingen som velger frivillig et liv på stønad eller trygd selv om det kan se som det ut. Anonymkode: 1852c...a5e
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #154 Skrevet 22. oktober 2020 8 hours ago, AnonymBruker said: Hva slags sammensatte problemer utløser uføretrygd uten at sykdom er involvert? Dette er jeg veldig spent på. Hvor har du det fra at jeg mener uføre skal sitte inne til livet er over? Jeg mener tvert imot det motsatte. Og hvordan skal jeg kunne ansette noen? Anonymkode: ebe74...94b Du har tydeligvis aldri slitt på et vis og opplevd hele livet som på skinner. Ikke alle er like deg og dine. https://www.helsedirektoratet.no/veiledere/oppfolging-av-personer-med-store-og-sammensatte-behov/hvem-er-pasienter-og-brukere-med-store-og-sammensatte-behov/kjennetegn-ved-pasienter-og-brukere-med-store-og-sammensatte-behov Hvis ikke du kan ansette noen uføre , hvorfor klager du på dem da og kaller dem snyltere? Du kan mulig ikke ansette , men du kan hjelpe noen uføre rundt deg til at de kommer seg i jobb med å være villig til åpne muligheter for dem i arbeidslivet med det nettverket du har. Anonymkode: 1852c...a5e 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #155 Skrevet 22. oktober 2020 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ingen som velger frivillig et liv på stønad eller trygd selv om det kan se som det ut. Anonymkode: 1852c...a5e Å joda. Det er det. Anonymkode: ebe74...94b 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #156 Skrevet 22. oktober 2020 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har tydeligvis aldri slitt på et vis og opplevd hele livet som på skinner. Ikke alle er like deg og dine. https://www.helsedirektoratet.no/veiledere/oppfolging-av-personer-med-store-og-sammensatte-behov/hvem-er-pasienter-og-brukere-med-store-og-sammensatte-behov/kjennetegn-ved-pasienter-og-brukere-med-store-og-sammensatte-behov Hvis ikke du kan ansette noen uføre , hvorfor klager du på dem da og kaller dem snyltere? Du kan mulig ikke ansette , men du kan hjelpe noen uføre rundt deg til at de kommer seg i jobb med å være villig til åpne muligheter for dem i arbeidslivet med det nettverket du har. Anonymkode: 1852c...a5e Jeg klager ikke på uføre. Jeg klager på folk som snylter til seg uføretrygd. Anonymkode: ebe74...94b 1
Djungelvrål Skrevet 22. oktober 2020 #157 Skrevet 22. oktober 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er ingen som velger frivillig et liv på stønad eller trygd selv om det kan se som det ut. Anonymkode: 1852c...a5e Selvsagt er det mange i Norge som velger et liv på stønad fremfor å jobbe. Det er en grunn til at ordet "å Nave" er oppstått.
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #158 Skrevet 22. oktober 2020 Altså, jeg også foretrekker jo trygd foran jobber jeg tydelig er overkvalifisert til (men det siste gjelder jo ikke for deg her), men så er jeg trossalt voksen og skjønner at jeg kan ikke hele tiden få det som jeg vil her i livet, at hull i cv ser jævli dårlig ut og at latskap aldri lønner seg. Defor jobber jeg i en "dårlig jobb til jeg finner noe annet, men helt ærlig synes jeg det er kult og trives veldig godt! Anonymkode: 5b76e...9cc 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #159 Skrevet 24. oktober 2020 On 10/22/2020 at 9:37 PM, AnonymBruker said: Altså, jeg også foretrekker jo trygd foran jobber jeg tydelig er overkvalifisert til (men det siste gjelder jo ikke for deg her), men så er jeg trossalt voksen og skjønner at jeg kan ikke hele tiden få det som jeg vil her i livet, at hull i cv ser jævli dårlig ut og at latskap aldri lønner seg. Defor jobber jeg i en "dårlig jobb til jeg finner noe annet, men helt ærlig synes jeg det er kult og trives veldig godt! Anonymkode: 5b76e...9cc Du er heldig som i det minste får. Noen får aldri en jobb samme hvor mye de søker. Anonymkode: 1852c...a5e
PeeWee Skrevet 24. oktober 2020 #160 Skrevet 24. oktober 2020 På 20.10.2020 den 10.31, Ezio skrev: Her innrømmer du altså svindel. Kanskje KG skal anmelde deg til politiet og utlevere IP-adressen din til dem slik at NAV kan gjøre en full etterforskning av deg? 🙂 Hvis noen gjør det, så finner de nok fort ut at trådstarter slettes ikke er uføretrygdet, men en revisor som driver å troller litt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå