Gå til innhold

Jeg foretrekker trygd foran butikkjobb på Rema og McDonalds.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Enda en tråd for å starte en diskusjon som rakker ned på de som må leve på trygd.

Anonymkode: 269c9...3f7

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Enda en tråd for å starte en diskusjon som rakker ned på de som må leve på trygd.

Tror du det er uføre som er målgruppen for den tråden her? Er vel mer et sleivspark til de som jobber i "lavstatusjobber" slik TS anser de som.

Skrevet

Og så har du meg... jeg fikk beskjed om å søke 100% ufør fordi jeg ikke kan gå, stå eller sitte uten å legge meg ned med jevne mellomrom. Jeg nektet og fikk meg en hjemmekontorjobb hvor jeg periodevis ligger og jobber... det er forskjell på folk. Og nei. Jeg har ikke relevant utdanning. Jeg lette lenge mens jeg var sykemeldt og klarte å få jobben selv om jeg manglet relevant utdannelse.

Anonymkode: c75bb...a8e

• Liker 3
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan blir trygdede rakket ned på her. 

Mine skattepenger må gjerne brukes på mennesker som har vært uheldig her i livet og ikke kan jobbe, men jeg er ikke så ivrig etter at de brukes på de som ikke gidder å jobbe. 

Er det greit? 

Anonymkode: 1cecc...8ac

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Og så har du meg... jeg fikk beskjed om å søke 100% ufør fordi jeg ikke kan gå, stå eller sitte uten å legge meg ned med jevne mellomrom. Jeg nektet og fikk meg en hjemmekontorjobb hvor jeg periodevis ligger og jobber... det er forskjell på folk. Og nei. Jeg har ikke relevant utdanning. Jeg lette lenge mens jeg var sykemeldt og klarte å få jobben selv om jeg manglet relevant utdannelse.

Anonymkode: c75bb...a8e

Så utrolig bra! Du ser muligheter og ikke utfordringer. Du skal være skikkelig stolt av deg selv 🙂

Anonymkode: 1cecc...8ac

• Liker 5
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg nekter å stå og steke burgere og servere sultne kunder som ikke orker å lage seg mat hjemme. Orker heller ikke å stå i en butikkasse på utstilling og gjøre monotont arbeid eller å fylle varer i hyllene og gå med en teit uniform.

Hater å hele tiden måtte forholde meg til andre mennesker og stå og smile falskt til frekke kunder som skal kommandere meg rundt i butikken eller si «en stor cola takk, og en mcburger.» Det skjer ikke at noen får meg bak disken på mcdonalds eller i kassen på Rema, de må i så fall slå meg med stokk og dra meg ut av huset og inn i butikken. Kundeservice er ikke noe for meg, jeg vil ha kontorjobb eller jobbe i skogen med ikke så mange mennesker i nærheten.

Trygd er bedre enn butikkjobb. NAV krever at jeg sender søknad til disse ekle jobbene, heldigvis har jeg ikke fått svar fra noen av dem, de har visst flere hundre søkere, så foreløpig har jeg gått klar. hvis jeg faktisk må ut i disse jobbene, forventer jeg raskt å få sparken. Ikke faen om jeg skal servere andre mat og måtte forholde meg til mennesker hele tiden. 

Får håpe disse drittjobbene snart blir automatisert, slik at ikke folk må jages inn i dem.

Anonymkode: 252f2...e9c

Det sier mest om deg. Jeg hater å jobbe med service sjøl, men heller det enn å gå ledig. Det wr så viktig for psyken å ha en jobb å gå til. Og så føler jeg samfunnsansvar da. Men det gjør kanskje ikke du? Hvor tror du trygda di kommer fra? Hint: blant annet fra dem som tar jobbene du liksom er hevet over...håper du finner en jobb som passer for deg da. Det finnes jo flere jobber der du ikke må jobbe med service/mennesker.

• Liker 2
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor i tråden ser du dette? Eller farer du med tull?

Anonymkode: ebe74...94b

• Liker 2
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde trygd gitt litt mer penger hadde jeg aldri jobbet en dag til i mitt liv. For mange år siden gikk jeg på trygd en periode og det var kanskje det lykkeligste jeg har vært i livet.

Men dessverre klarte jeg ikke leve på så lite penger jeg fikk av NAV, og måtte til slutt få meg en jobb.

Jeg har absolutt ingen moralske tanker eller dårlig samvittighet rundt å trygde. Å utnytte systemet man tross alt er ufrivillig med i er min rett, syntes jeg.

Anonymkode: 1fb5e...dde

Litt feil holdning, men i det store bildet handler både du og TS riktig. Butikkdød og utfasing av oljenæringen og relaterte jobber,  er noe vi miljøbevisste skal få til.

Faktum er at TS ikke kommer til å bidra med en jobb som øker konsum, miljøgevinsten er langt større om TS utdanner seg og eventuelt prøver å finne seg en grønn jobb, om ikke, alternativt holder seg hjemme.

Anonymkode: 5a7a9...cc1

Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor komme med et argument som 100% sikkert ikke kommer til å skje?

Det blir som å spørre hva man skal gjøre om Ole Brumm blir president i USA.

Fordi det tåpelige forslaget noen kom med gir et slik svar.

Anonymkode: f679f...213

Skrevet

Åssen regner en ut trygd ?

Kjenner en som får 20 tusen i mndt,  galskap egentlig 

Skrevet
13 minutter siden, lsklars said:

Åssen regner en ut trygd ?

Kjenner en som får 20 tusen i mndt,  galskap egentlig 

Er du så kunnskapsløs kan du prøve å google det. 

Anonymkode: 74830...430

• Liker 1
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du så kunnskapsløs kan du prøve å google det. 

Anonymkode: 74830...430

Hvorfor det hvis jeg kan få svar her 

Skrevet

Jeg er kronisk syk og har vært det hele livet og er fullstendig arbeidsufør. Jeg skulle gjort hva som helst for å kunne jobbe, samme hva slags jobb! Det er mitt største ønske her i livet. Tviler på at du får innvilget trygd da du må igjennom så ekstremt mange møller for å få det, det er strengt! Og klarer du å juge på deg en ufør ja da fortjener du medalje. Finnes da jobber der du ikke trenger å drive med kundeservice.

Anonymkode: cbf7c...22c

• Liker 4
Skrevet

Føler du TS ikke er helt ærlig i posten din. Du vil mest av alt sette de uføre som er syke i et dårlig bilde for at du selv er sjalu på de som er for syke til å bare ha en vanlig jobb. 

Det er ingen som tvinger deg til å jobbe. Du kan gå ned i stilling eller slutt om du vil, men da må en å begynne å leve etter andre verdier som er ikke materialistisk. 

Anonymkode: 1852c...a5e

• Liker 1
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Føler du TS ikke er helt ærlig i posten din. Du vil mest av alt sette de uføre som er syke i et dårlig bilde for at du selv er sjalu på de som er for syke til å bare ha en vanlig jobb. 

Det er ingen som tvinger deg til å jobbe. Du kan gå ned i stilling eller slutt om du vil, men da må en å begynne å leve etter andre verdier som er ikke materialistisk. 

Kan umulig se at TS forsøker å sette syke uføre i det lyset du påstår, da innlegget ikke har noe sånt i seg.

• Liker 3
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Kan umulig se at TS forsøker å sette syke uføre i det lyset du påstår, da innlegget ikke har noe sånt i seg.

Mange som får uføretrygd er ikke reelt syke, men har sammensatte problemer som vanskeliggjør arbeidsliv. Mener du de uføre kun skal sitte inne og vente til livet er over? De kommer ikke raskere ut i et vanlig liv og arbeid av det. De blir dermed sykere og om de ikke var helt syke fra før av, så blir de det av det.

Om de deltar i samfunnet og fritidsaktiviteter, kan det på sikt være veien ut til et lønnet arbeid. Om de kun lenker seg til sengen og forblir sengeliggende, hvilke vei ut til et samfunn er det? Jeg synes det er bra at uføre er aktiv med aktiviteter ute i samfunnet. 

Istede for å klage, hvorfor sørger du ikke for å ansette noen som er trygdet? Gjør noe med problemet som å skape jobber. Trur du det er så lett å få jobb? I korona pandemien er det verre og flere er arbeidsledige. Da kommer ofte de med hull i CV og uføre enda lengre bak i køen. 

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Mange som får uføretrygd er ikke reelt syke, men har sammensatte problemer som vanskeliggjør arbeidsliv. Mener du de uføre kun skal sitte inne og vente til livet er over? De kommer ikke raskere ut i et vanlig liv og arbeid av det. De blir dermed sykere og om de ikke var helt syke fra før av, så blir de det av det.

Om de deltar i samfunnet og fritidsaktiviteter, kan det på sikt være veien ut til et lønnet arbeid. Om de kun lenker seg til sengen og forblir sengeliggende, hvilke vei ut til et samfunn er det? Jeg synes det er bra at uføre er aktiv med aktiviteter ute i samfunnet. 

Istede for å klage, hvorfor sørger du ikke for å ansette noen som er trygdet? Gjør noe med problemet som å skape jobber. Trur du det er så lett å få jobb? I korona pandemien er det verre og flere er arbeidsledige. Da kommer ofte de med hull i CV og uføre enda lengre bak i køen. 

Hva slags sammensatte problemer utløser uføretrygd uten at sykdom er involvert? Dette er jeg veldig spent på.

Hvor har du det fra at jeg mener uføre skal sitte inne til livet er over? Jeg mener tvert imot det motsatte. Og hvordan skal jeg kunne ansette noen?

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror du undervurderer butikkjobb veldig. Jeg har jobbet i butikk og det kan være kjedelig til tider men er ganske travelt også og krever god konsentrasjon. Jeg hadde blankt valgt butikkjobb fremfor trygd. 

Anonymkode: fa925...c77

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror du undervurderer butikkjobb veldig. Jeg har jobbet i butikk og det kan være kjedelig til tider men er ganske travelt også og krever god konsentrasjon. Jeg hadde blankt valgt butikkjobb fremfor trygd. 

Anonymkode: fa925...c77

En flott subjektiv mening.

Skrevet

Dersom du ikke er ressurssterk nok til å skaffe deg en utdanning så har du jo to valg da:

En av disse butikkjobbene du ser så ned på, eller å gå på sosialen resten av livet. Velger du sistnevnte så kommer du alltid til å være fattig, slite med å skaffe deg en partner og måtte både bo, leve og spise dårlig. Men det er jo ditt valg (inntil videre, da velferdssystemet vi har i dag ikke er bærekraftig på sikt)

Anonymkode: 45d2a...b4f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...