AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #61 Skrevet 20. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jepp. Men ingen lover i Norge har tilbakevirkende kraft. Anonymkode: ebe74...94b Nei, men det er ikke forbudt å underregulere nesten hvilken som helst stønad. At man på papiret skal ha en velferdsstat er lovergulert, men det som har begynt å skje i Norge er det som har skjedd i andre vestlige land allerede. Se bare på f. eks. Storbritannia som på papiret har en velferdsstat ennå, men der nivået på stønadene ofte er så lave at det dessverre knapt nok er til å leve av. Anonymkode: 48366...f5f
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #62 Skrevet 20. oktober 2020 Skulle ønske noen fikk tak i IP'en din og sendte denne meldingen til NAV. sånne som deg burde IKKE motta trygd! Du er verken syk eller skadet, det er viljen det står på! Anonymkode: e9b0f...d24 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #63 Skrevet 20. oktober 2020 Det er sånne som deg som bidrar til ett negativt syn på mennesker som må motta støtte fra staten. Anonymkode: cf5ac...3c7 3
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #64 Skrevet 20. oktober 2020 Er det slike snyltere skattepenga mine går til? Anonymkode: 91850...b46 2
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #65 Skrevet 20. oktober 2020 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du sosial fobi? Ekstremt introvert? Anonymkode: 2416c...78e Jeg har ikke noen diagnose, men jeg er i samtaler med psykolog om dette. Men det ligger ikke noe offisielt i bunn på nåværende tidspunkt. Anonymkode: 252f2...e9c
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #66 Skrevet 20. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke noen diagnose, men jeg er i samtaler med psykolog om dette. Men det ligger ikke noe offisielt i bunn på nåværende tidspunkt. Anonymkode: 252f2...e9c Så hva gjør du til psykolog om du ikke er syk? Anonymkode: e9b0f...d24 2
Loff77 Skrevet 20. oktober 2020 #67 Skrevet 20. oktober 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg nekter å stå og steke burgere og servere sultne kunder som ikke orker å lage seg mat hjemme. Orker heller ikke å stå i en butikkasse på utstilling og gjøre monotont arbeid eller å fylle varer i hyllene og gå med en teit uniform. Hater å hele tiden måtte forholde meg til andre mennesker og stå og smile falskt til frekke kunder som skal kommandere meg rundt i butikken eller si «en stor cola takk, og en mcburger.» Det skjer ikke at noen får meg bak disken på mcdonalds eller i kassen på Rema, de må i så fall slå meg med stokk og dra meg ut av huset og inn i butikken. Kundeservice er ikke noe for meg, jeg vil ha kontorjobb eller jobbe i skogen med ikke så mange mennesker i nærheten. Trygd er bedre enn butikkjobb. NAV krever at jeg sender søknad til disse ekle jobbene, heldigvis har jeg ikke fått svar fra noen av dem, de har visst flere hundre søkere, så foreløpig har jeg gått klar. hvis jeg faktisk må ut i disse jobbene, forventer jeg raskt å få sparken. Ikke faen om jeg skal servere andre mat og måtte forholde meg til mennesker hele tiden. Får håpe disse drittjobbene snart blir automatisert, slik at ikke folk må jages inn i dem. Anonymkode: 252f2...e9c Desverre kan man velge å gå på NAV pga rikdommen vår, vi får trøste oss med att sosialstøtten blir lavere og lavere med tiden😀 Butikkarbeidere lever heldigvis som grever i forhold til sosialmottagere, både økonomisk og sosialt😀🍾
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #68 Skrevet 20. oktober 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke noen diagnose, men jeg er i samtaler med psykolog om dette. Men det ligger ikke noe offisielt i bunn på nåværende tidspunkt. Anonymkode: 252f2...e9c Haha. Du skal få det gøy. Sosiale angst behandles gjerne med eksponeringsterapi. Du kan risikere å måtte sitte i kassa på Rema med klovnenese. Anonymkode: 22a11...7c9 2
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #69 Skrevet 20. oktober 2020 Kanskje vi har blitt for snille i dette landet. I vikingtiden måtte de som ikke kunne bidra i landsbyen ta ærestup fra en klippe. men seriøst, om du virkelig ikke kan jobbe så er det greit at du går på trygd, men da skal det være noe alvorlig galt med deg. Hvis du ikke har muligheter nok til å finne en jobb du holder ut med i Norge er det din egen feil og burde ta første og beste jobb. Anonymkode: 28023...dd6 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #70 Skrevet 20. oktober 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så hva gjør du til psykolog om du ikke er syk? Anonymkode: e9b0f...d24 Det er jo dette vi skal finne ut av i disse timene. Det er mye som skal utredes mellom oss to. Jeg sa bare at svaret ikke er klart, jeg. Anonymkode: 252f2...e9c 3
Loff77 Skrevet 20. oktober 2020 #71 Skrevet 20. oktober 2020 17 minutter siden, Pillarguri skrev: Nå er det sånn her i livet at for få trygd så må det begrunnes med noe fornuftig. Det er ikke du i nærheten av å kunne. Det er ingenting som heter LATMANNSTRYGD. Jo det er faktisk det, vet om flere jeg. Er du lat og gir faen lenge nok så får du faktisk trygd. Offisiell diagnose er nok noe annet😀 Dette gjelder nok en stor andel som er :late, lei seg, utbrente, alkiser, narkiser osv Alle vet jo att verdens rikeste land ikke er verdens sykeste, nesten dobbelt så mange uføre som andre nordiske land😂😂😂
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #72 Skrevet 20. oktober 2020 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har søkt på disse jobbene også, jeg må søke på dem for å beholde pengene. Som jeg skrev i første innlegg har jeg heldigvis gått klar hittil fordi jeg ikke har fått svar fra dem. De har heldigvis så mange søkere at det er lett å bli en av dem som ikke blir innkalt til intervju. Jeg viser NAV søknadene i arbeidsloggen, så de har god oversikt. Sitter og håper på at jeg ikke blir innkalt til intervju i disse jobbene. TS Anonymkode: 252f2...e9c Men hva er det du ønsker å gjøre? Hva liker du, og hva er du god til? Du føler at du vinner nå, fordi du får støtte og ikke trenger å ta jobber du ikke vil ha, men med innstillingen din er du på vei mot et taperliv. Vi andre går forbi deg med å opparbeide oss erfaring fra arbeidslivet, lærer hva vi liker og er flinke til og tjener penger. Imens sitter du å er fornøyd med at slipper å jobbe på MacDonalds, og lite annet. Du er ingen vinner, du er en taper. Anonymkode: e89a8...875 2
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #73 Skrevet 20. oktober 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, men det er ikke forbudt å underregulere nesten hvilken som helst stønad. At man på papiret skal ha en velferdsstat er lovergulert, men det som har begynt å skje i Norge er det som har skjedd i andre vestlige land allerede. Se bare på f. eks. Storbritannia som på papiret har en velferdsstat ennå, men der nivået på stønadene ofte er så lave at det dessverre knapt nok er til å leve av. Anonymkode: 48366...f5f Jepp. Som jeg sa, kommer dette til å ha betydning for nye uføre. Da vil vi se et massivt fall i antall trygdede også, da bare de som trenger trygden vil være igjen. I dag kan man ha 400000 i året for å leke syk. Dette er mye for veldig mange Anonymkode: ebe74...94b 2
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #74 Skrevet 20. oktober 2020 11 minutter siden, Loff77 skrev: Desverre kan man velge å gå på NAV pga rikdommen vår, vi får trøste oss med att sosialstøtten blir lavere og lavere med tiden😀 Butikkarbeidere lever heldigvis som grever i forhold til sosialmottagere, både økonomisk og sosialt😀🍾 Gjør de virkelig det? Vet du hva en kan få av sosialen, om en er litt kreativ? Anonymkode: ebe74...94b 2
Loff77 Skrevet 20. oktober 2020 #75 Skrevet 20. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jepp. Som jeg sa, kommer dette til å ha betydning for nye uføre. Da vil vi se et massivt fall i antall trygdede også, da bare de som trenger trygden vil være igjen. I dag kan man ha 400000 i året for å leke syk. Dette er mye for veldig mange Anonymkode: ebe74...94b Kommer jo til å slå ut pa alle nåverende også det, når trygden ikke lenger følger konsumprisindeksen får alle mindre å rutte med så det gjelder alle. 400k i året nå er jo mye mindre om 10år😀
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #76 Skrevet 20. oktober 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det slike snyltere skattepenga mine går til? Anonymkode: 91850...b46 Blant annet. Anonymkode: ebe74...94b
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #77 Skrevet 20. oktober 2020 11 timer siden, Tanuki skrev: Hæ, butikkjobber er jo en drøm i forhold til å jobbe på sykehjem og den slags. Det syns jeg ikke. Jeg har både jobbet Mc Donald's og sykehjem da jeg var student og/eller gikk på vgs. Jeg trivdes begge steder, jeg, men sykehjem var faktisk minst stressende. Vi hadde en del ting vi måtte gjennom der også, men det viktigste var å ivareta menneskene som bodde der, så det var begrenset hvor langt vi kunne tøye strikken. På Mc Donald's måtte var det relativt ofte ville tilstander pga høyt trykk fra kunder. Allikevel var det sosialt og fint å jobbe der. Jeg er strukturert og effektiv, så det gikk veldig fint for meg å ha en slik jobb. I dag er jeg i starten av 30-årene, har mastergrad og jobber i en mye mer prestisjetung stilling. Allikevel hadde jeg valgt både Mc Donald's og sykehjem over å gå hjemme på trygd. Alle som er friske nok til å jobbe, bør også ønske å jobbe. Hva slags liv er det å bare gå hjemme? Du spytter jo på dem som ufrivillig går hjemme hver dag og som mer enn noe annet skulle ønske de hadde mulighet til å stå i jobb. Anonymkode: f5fc6...a03 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #78 Skrevet 20. oktober 2020 Akkurat nå, Loff77 skrev: Kommer jo til å slå ut pa alle nåverende også det, når trygden ikke lenger følger konsumprisindeksen får alle mindre å rutte med så det gjelder alle. 400k i året nå er jo mye mindre om 10år😀 Jada. Men man har mye større handlingsrom med 400000 enn 250000. Anonymkode: ebe74...94b
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #79 Skrevet 20. oktober 2020 For noen holdninger du har TS. Tror ikke du kommer deg noen vei i yrkeslivet om du ikke jekker deg ned noen hakk. Vi er mange som ikke drømmer om en karriere innen servicebransjen, men man må faktisk starte en plass. Hvis du ikke har jobb eller utdanning, så kan du ikke være fin på det. Alle de jeg kjenner som har gjort det bra, fått gode jobber, har startet med den type jobber du beskriver. Og selv om det er dritt i starten, så vil du vokse på det. Hvis du velger å snylte på NAV i stedet, går det motsatt vei. Anonymkode: 7ff8c...97e 4
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #80 Skrevet 20. oktober 2020 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Helt enig i ts. Hater slike servicejobber hvor man må slikke ræv (les:kunder) hele dagen. Og hvor man sitter på utstilling. Og få sure tilbakemeldinger fra kunder. Derfor veldig fornøyd når jeg fikk en jobb på søppelbil. Alt jeg trenger å gjøre er å trille dunkene til bilen og la den gjøre tungarbeidet. Det blir mye gåing og mye frisk luft + litt lukt fra søpla.. Men mye bedre enn å sitte i kassa på Rema1000. Anonymkode: fb5dc...82e Men det er jo en ærlig og redelig jobb. Synes ikke du skal sammenligne deg med TS. Anonymkode: ce91d...6ef 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå