Gå til innhold

Farlig person på Finn


n_97

Anbefalte innlegg

Jeg bruker finn til kjøpe og selge ting, som så mange andre. I den forbindelse ble jeg kontaktet av en person angående en annonse. Det ringte noen bjeller angående navnet, så jeg googlet og viste seg at vedkommende ble kjent i forbindelse med en drapssak for noen år siden, som personen også ble dømt for. Dette er en svært farlig person, jeg mener at vedkommende ikke skulle vært løslatt men psykiaterene er tydelig av en annen mening. Et kjapt søk på Google avslørte personen, så å søke opp navnet på folk man skal handle med er veldig lurt. Spesielt om man skal møtes personlig. 

EDIT: Ser at noen har lurt konkret på hvem det er. Ber om at dere ikke gjør det, da risikerer vi at tråden blir slettet og advarselen forsvinner. 

Endret av n_97
Oppdatering
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for tipset. Det er lurt å passe på litt. Alle er ikke det de utgir seg for å være. Problemet er at ikke alle bruker navnet sitt når de skal handle på Finn. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det har du helt rett i, alle bruker ikke sitt ekte navn. Men denne personen gjorde det, så et kjapt google søk kan redde livet ditt. Jeg kommer til å være langt mer forsiktig i fremtiden. 

Endret av n_97
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker mine foreldre leide ut bolig eller inngikk en muntlig avtale om å leie ut bolig med en person. 

Jeg søkte opp vedkommende, viste seg å være trøbbelmaker. Kriminell, dop, fengsel og kjente folk som sa han aldri gjorde opp for seg. Mine foreldre avlyste salget, for det kunne virkelig blitt trøbbel med han.. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg aldri tenkt på før og jeg takker for tipset. 
 

Jeg har mye gis bort på Finn og blir kontaktet av mange forskjellige hvor jeg ber dem hente hjemme hos meg. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også bedt folk hente hjemme hos meg, og fikk litt tanker om det når jeg plutselig var alene i huset med en vilt fremmed mann. Jeg bor langt fra folk, men hadde i alle fall hund på den tiden. Kan nok være lurt å møtes et annet sted om man bor alene ja.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var dette forresten en sak ang. noen som ble drept i Oslo...? Det var en ung mann et eller annet...fikk psykisk diagnose, noe jeg syns var helt høl i hue og han burde vært i fengsel..

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når folk kommer og henter hos meg så har jeg møtt dem i i døra og latt dem se på gjenstanden i døra. Jeg bor i blokk så det er som regel noen hjemme. Mulig jeg vil begynne med å gå ned til ytterdøra i fremtiden. 

Vil ikke si konkret hvilken sak det er, men det er tung psykiatri i bildet, og personen har vært helt uten sperrer når det gjelder vold. Vedkommende er behandlet nå og antakelig mindre syk. Jeg leste skriveriene til vedkommende før vedkommende ble tvangsbehandlet og jeg har aldri sett maken til forstyrret menneske i alle mine år på sosiale media. Det er en grunn til at jeg har opprettet denne tråden. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 hours ago, bonsaijenta said:

Dette har jeg aldri tenkt på før og jeg takker for tipset. 
 

Jeg har mye gis bort på Finn og blir kontaktet av mange forskjellige hvor jeg ber dem hente hjemme hos meg. 

Flott at du gir bort ting, det synes jeg du skal fortsette med. Ta dine forholdsregler, så går det bra. 

Dette innlegget er ikke ment å få folk til å slutte å bruke Finn (jeg hentet en gjenstand senest idag), men å bruke sunn fornuft og ta noen forholdsregler.

Hvis dere synes Finn er skummelt, så henter de fleste loppemarkeder ting hjemme hos deg. Men da får man ikke betalt, så det er jo ikke aktuelt for alle. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bamse20
On 10/23/2020 at 10:15 PM, amz said:

Husker mine foreldre leide ut bolig eller inngikk en muntlig avtale om å leie ut bolig med en person. 

Jeg søkte opp vedkommende, viste seg å være trøbbelmaker. Kriminell, dop, fengsel og kjente folk som sa han aldri gjorde opp for seg. Mine foreldre avlyste salget, for det kunne virkelig blitt trøbbel med han.. 

Dette er ikke det smarteste man kan gjøre om personen er farlig. Det kan gå hardt for seg og skifte mening  på en person som er kriminell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Bamse20 skrev:

Dette er ikke det smarteste man kan gjøre om personen er farlig. Det kan gå hardt for seg og skifte mening  på en person som er kriminell.

Han ringte i et sett faktisk 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.10.2020 den 22.24, bonsaijenta skrev:

Dette har jeg aldri tenkt på før og jeg takker for tipset. 
 

Jeg har mye gis bort på Finn og blir kontaktet av mange forskjellige hvor jeg ber dem hente hjemme hos meg. 

Jeg setter det på utsiden så de kan hente det der. De kommer ikke inn

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle mennesker er potensielt farlige. Ok, kanskje ikke babyer eller skrøpelige og demente 90-åringer i rullestol, men de fleste.

Endret av T-Rex
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De færreste er så farlige at de blir begår drap. I tillegg er personen svært stor og kraftig, det ble gjort et poeng i rettssaken hvor om hvor sterk vedkommende var.

Endret av n_97
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Men han har gjort opp for seg og hans behandlere mener han er blitt frisk nok til å være i samfunnet igjen. Prøv å tenk på det på den måten. Norsk rettsystem er faktisk bygd opp sånn at man har gjort opp for seg når man er ferdig med å sone, da skal de på mange måter egentlig starte med blanke ark. Selv om det er så og si umulig pga folk fortsetter å straffe livet ut. Og de som er hardest på det er som regel dem selv. 

Han her sier du også i tillegg var syk når han gjorde handlingen. Prøv å tenk at det var en annen person som gjorde det enn han som desperat prøver å få atabla på beina et liv. Om han bare møter motgang så blir det mye vanskeligere for han å fortsette å holde seg frisk, og om han så blir syk igjen så kan det hende han havner på samme sted psykisk igjen. La han prøve å bygge opp et liv som han kan fungere i. La han faktisk kjøpe seg møbler brukt, det kan være eneste måten han faktisk kan ha råd til å få tak i ting han trenger. Ta heller som en generell forhåndsregel å tenk på hvor og hvordan  transaksjonen skal skje. Det er strengt talt mye større sjanse for at en person som aldri har gjort noe sånn alvorlig kan finne på ågjøre noe ikke bra mot deg, enn en som faktisk har gjort det og tatt konsekvensen av det, som attpå til blir beregnet som frisk igjen. Ville du likt å bli konstant dømt for noe du gjorde når du var syk og faktisk ikke hadde noe kontroll på det du gjorde? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/21/2020 at 10:10 PM, Faria said:

Ville du likt å bli konstant dømt for noe du gjorde når du var syk og faktisk ikke hadde noe kontroll på det du gjorde? 

Når du har drept et barn synes jeg ikke noe synd på deg. Og han hadde grotesk vold på rullebladet fra før, det var bare flaks at det ikke ble drap da også. Det norske samfunnet er altfor opptatt av rettighetene til voldspersoner. Denne drapsmannen burde aldri mer få gå løs, og i hverfall ikke ha fri tilgang til Internett og Finn. At han er tvangsbehandlet er ingen garanti for at det ikke kan bli mer vold. Han hadde flere alvorlige personlighetsforstyrrelser også, hvor viljen til å være voldelig er et kardinalsymptom. Dyssosial personlighetsforstyrrelse lar seg ikke medisinere. 

Bygg heller enda mer humane fengsler og lås de mest ekstreme kriminelle inne for alltid. Av hensyn til samfunnets trygghet. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

n_97 skrev (På 1.11.2020 den 1.18):

De færreste er så farlige at de blir begår drap. I tillegg er personen svært stor og kraftig, det ble gjort et poeng i rettssaken hvor om hvor sterk vedkommende var.

Pass på hvor mye du sier, nå. Det begynner å bli nok til at personen kan bli gjenkjent etterhvert, og det er regelbrudd. Jeg kan skjønne bekymringen, men tidligere straffedømte/tvangsbehandlede personer er i sin fulle rett til å handle på Finn. Skulle du ha en genuin grunn til å føle deg truet, ville jeg tenkt politi før kvinneguiden😅

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magritta
hobbykokken skrev (18 minutter siden):

Var det i forbindelse med Sigrid giskegjerde saken?

Nei. Vet hva drapsmannen hennes heter, og han er fortsatt innesperret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...