Gå til innhold

Hvordan avslutte etter første date?


Tor P

Anbefalte innlegg

Sett at du har vært på en date med noen, det var hyggelig, men samtidig så kjenner du ikke noe mer enn det og det er ikke så mye å bygge videre på...  Hvordan ville dere avslutte dette på en ordentlig og real måte?

Si noe i det man sier hadet? Hvordan formulere seg i så fall? Noen som har noen gode formuleringer?

Ikke si noe, eller være litt vag om veien videre og så sende melding etterpå?

Litt nysgjerrig på hvordan dere andre tenker og gjør! 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis det er første daten er det ikke nødvendig å si noe face to face. Bare si: "Det var hyggelig å treffe deg" og så gå. Evt si "Vi snakkes". Og så lar du det gli ut, evt forklarer på melding etterpå. Har dere møtt hverandre flere enn en gang, er det fint om du forklarer på melding. Så lenge man ikke kjenner hverandre, tenker jeg at det er greit å gjøre det på melding.

Anonymkode: 5f4a1...133

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på en date og visste med én gang at det ikke kom til å bli noe mer. Det var på grunn av både utseende og kjemi. Men hun virket ganske ivrig og jeg tenkte at dette var lavthengende frukt. Så vi hadde sex, hun var med på det. Litt dårlig gjort, siden jeg visste at jeg aldri kom til å se henne igjen. Men til og med halvdårlig sex kan være OK, så da ble det sånn.

Anonymkode: 5eebb...35c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er hyggelig og pratsom. Men jeg gjør ingen tilnærmelser. Setter meg på andre siden av bordet, langt bort fra han i sofaen, tar ikke på han og trekker meg litt unna. Når vi sier hade kan han få en kort litt stiv klem. Så forklarer jeg det over melding etterpå at kjemien ikke var helt på plass :)

Anonymkode: d7fda...126

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foretrekker at man sier det med en gang. Type "det var hyggelig å møte deg, men jeg tror dessverre ikke dette ville kunne bli noe mer enn vennskap for min del" som er det jeg gjerne sier. Men å bare si hadet, og så forklare i en melding etterpå er også helt greit. Å ikke si noe er dumt uansett om det bare er første date, man kommer absolutt lengst med å være høflig og hyggelig, men ærlig. Jeg kan godt skravle i vei med folk selv om jeg ikke er det minste interessert i dem, så jeg ser helt klart at  mange kan tenke at det var en hyggelig første date, selv om JEG vet at jeg ville oppført meg annerledes om jeg faktisk var interressert.

Anonymkode: 14761...306

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

"det var hyggelig å møte deg, men jeg tror dessverre ikke dette ville kunne bli noe mer enn vennskap for min del"

Aldri begynn å prat vennskap med noen du er på date med. Kun hvis du er ute etter en pulevenn. 

Anonymkode: 60bdd...39a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Aldri begynn å prat vennskap med noen du er på date med. Kun hvis du er ute etter en pulevenn. 

Anonymkode: 60bdd...39a

Jeg har aldri hatt problemer med denne. Det skader ikke å være hyggelig, og vennskap betyr ikke at du må ha noe mer med den andre å gjøre. Man sier at det aldri kunne blitt noe mer enn vennskap, man sier ikke at man vil ha den andre som venn heller. Og vennskap er da overhodet ikke noe man forveksler med pulevenn, muligens med unntak hvis man har snakket mye om sex.

Anonymkode: 14761...306

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for en hyggelig kveld og bare si at du føler ikke det du forventet å føle.
hvis det er vennskap i fremtiden mellom dere så er det også veien videre. Har 3 kompiser hvor vi bare sa med en gang at det ikke ville fungere.

Anonymkode: c823e...fbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg var på en date og visste med én gang at det ikke kom til å bli noe mer. Det var på grunn av både utseende og kjemi. Men hun virket ganske ivrig og jeg tenkte at dette var lavthengende frukt. Så vi hadde sex, hun var med på det. Litt dårlig gjort, siden jeg visste at jeg aldri kom til å se henne igjen. Men til og med halvdårlig sex kan være OK, så da ble det sånn.

Anonymkode: 5eebb...35c

Lavthengende frukt, javel ja.

Hva anser du deg selv som? Plommen i egget? 
 

Tror damen skal være glad for at det ikke ble noe mer med deg, du fremstår som en liten guttevalp som burde bli ammet litt mer av mammaen din.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare takket for en hyggelig kveld, sagt noe om manglende kjemi og ønsket lykke til videre.

Anonymkode: b59c9...1c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nok tatt det på melding dagen etter.

Hei takk for en hyggelig kveld. Må dessverre si jeg ikke tenker vi passer sammen. Ønsker deg lykke til videre i jakten :)

Anonymkode: b87a7...f7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det blir tullete å si at dette kan ikke bli noe mer/vi hadde dårlig kjemi o.l. når man sier ha det rett etter daten, med mindre den andre sier noe tydelig om at dette må vi gjøre igjen e.l. - da passer det å si ja, men bare som venner (hvis man vil det, eller man kan si nei, det vil jeg ikke, selvfølgelig).

Mest sannsynlig er ikke denne personen interessert i noe videre heller.

Så det er bare å si ha det, og hvis hen ev sender deg en melding om dere skal finne på noen igjen, DA kan du takke nei og si at du hadde en hyggelig date, men at du ikke er interessert i hen på den måten. Og hvis de reagerer negativt, er det bare å blokkere.

Anonymkode: 18231...6ba

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes også at det er tullete å si at det er uaktuelt å dra på en annen date over melding også. HVa er poenget med det?

Hvis vedkommende sender deg melding og spør om dere skal noe, DA kan du svare nei, jeg er ikke interessert, dessverre.

Men å sende det uoppfordret? Nei. Det er bare å ikke ta mer kontakt. Hvis den andre er interessert, vil de ta kontakt. Hvis de ikke tar kontakt, er heller ikke de interessert.

Anonymkode: 18231...6ba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, AnonymBruker said:

Synes det blir tullete å si at dette kan ikke bli noe mer/vi hadde dårlig kjemi o.l. når man sier ha det rett etter daten, med mindre den andre sier noe tydelig om at dette må vi gjøre igjen e.l. - da passer det å si ja, men bare som venner (hvis man vil det, eller man kan si nei, det vil jeg ikke, selvfølgelig).

Mest sannsynlig er ikke denne personen interessert i noe videre heller.

Så det er bare å si ha det, og hvis hen ev sender deg en melding om dere skal finne på noen igjen, DA kan du takke nei og si at du hadde en hyggelig date, men at du ikke er interessert i hen på den måten. Og hvis de reagerer negativt, er det bare å blokkere.

Anonymkode: 18231...6ba

Er så enig. Vet ts mener det vel, men det fremstår innbilsk og ekkelt ut for hun han var på date med iom at hun ikke har sagt noe heller. Ille nok å bli avvist, om man skal bli avvist av en man ikke er interessert i også.

Anonymkode: ced00...27b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er så enig. Vet ts mener det vel, men det fremstår innbilsk og ekkelt ut for hun han var på date med iom at hun ikke har sagt noe heller. Ille nok å bli avvist, om man skal bli avvist av en man ikke er interessert i også.

Anonymkode: ced00...27b

Enig. Det er rett og slett uhøflig.

Men jeg ville ikke tatt det så tungt å bli "avvist", ville nok heller ledd av det (ikke foran fyren, selvfølgelig - jeg er da høflig, selv om daten ikke var det).

Anonymkode: 18231...6ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Enig. Det er rett og slett uhøflig.

Men jeg ville ikke tatt det så tungt å bli "avvist", ville nok heller ledd av det (ikke foran fyren, selvfølgelig - jeg er da høflig, selv om daten ikke var det).

Anonymkode: 18231...6ba

Jo, jeg ville nok ledd av det selv hvis det skjedde nå. Men fikk en slik melding etter jeg hadde vært på en date med en jeg overhode ikke følte kjemi med eller ville se igjen, og det var i en periode der alt i livet var vanskelig, så der og da ødela det dagen min 😅 får håpe hun er i et lattermildt humør! 

Anonymkode: ced00...27b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jo, jeg ville nok ledd av det selv hvis det skjedde nå. Men fikk en slik melding etter jeg hadde vært på en date med en jeg overhode ikke følte kjemi med eller ville se igjen, og det var i en periode der alt i livet var vanskelig, så der og da ødela det dagen min 😅 får håpe hun er i et lattermildt humør! 

Anonymkode: ced00...27b

Ja, kan skjønne at det er tungt i en sånn situasjon - godt å høre at du har det bedre nå 😊

På en sånn melding ville jeg vært fristet til å svare "Hvem er du?" e.l. for å få dem litt ned på jorden igjen :fnise:

Anonymkode: 18231...6ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, kan skjønne at det er tungt i en sånn situasjon - godt å høre at du har det bedre nå 😊

På en sånn melding ville jeg vært fristet til å svare "Hvem er du?" e.l. for å få dem litt ned på jorden igjen :fnise:

Anonymkode: 18231...6ba

Takk 😊 ja, det burde jeg gjort 😂

Anonymkode: ced00...27b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bamse20

Du trenger ikke si det i det hele tatt.

 

Alt du trenger er og si takk for en fin kveld, ha en fin dag videre :) er ikke værre en det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å takke pent for meg å si lykke til, håper du finner det du leter etter, synd dette ikke funket eller noe sånt, gjør det klart at det ikke blir noe mer. 

Anonymkode: 48c84...df0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...