Gå til innhold

Må man ha god råd for å se bra ut nå? Siden aldring er unngåelig, men ikke ønskelig.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen har råd til å ta behandlinger, mange har ikke. Kommer til det å bli et klasseskille mellom folk med og uten rynker? At middelklassen blir rynkefri, mens arbeiderne og underklassen eldes hurtigere? Må innrømme jeg blir glad når jeg ser damer på Oslo vest med rynker, men tror ikke at det kommer til å være sånn om 10 år. Tror alle med god råd kommer til falle for fristelsen og dermed blir rynker( og andre aldringstegn) et tegn på dårlig råd.

Hva mener du?

Anonymkode: 95a41...9e0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror ikke de fleste tar behandlinger. Folk som tar vare på seg selv og lever sunt eldres på en fin måte, botox og ansiktsløft ser bare falskt ut. 

Anonymkode: d6589...432

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke de fleste tar behandlinger. Folk som tar vare på seg selv og lever sunt eldres på en fin måte, botox og ansiktsløft ser bare falskt ut. 

Anonymkode: d6589...432

Ikke etter 1 gang, men om man er på ansiktsløft nr 2 eller 3, er da man begynner bli stiv i ansiktet 🙈

Jeg tror også man kommer til å se klasseskille med rynkene. Jeg er 30 år og har tatt botox i 5 år og hatt en øyelokk operasjon 🙈

Anonymkode: 179e5...66d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har stor forståelse for at de som opplever hengende øyelokk og rynket hud tidlig, tyr til kosmetiske operasjoner og/eller butox.  Ingen ønsker å se eldre ut enn man er.  Ofte er det gener, ikke livsstil, som er årsaken.  Da er det fint at noe kan gjøres.  

Personlig synes jeg at jeg eldes naturlig og i forhold til alderen jeg er i.  Det dreier seg ikke om økonomi, men jeg har virkelig ikke noe ønske om foryngelse.  Det holder at frisøren min skjuler mine små grå :)  



 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man ser jo allerede et klasseskille mtp. vekt. Og det er jo en del av hvor gammel man ser ut - det krever jo mer å holde seg slank 40+. 

Anonymkode: 64f00...58d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man ser jo allerede et klasseskille mtp. vekt. Og det er jo en del av hvor gammel man ser ut - det krever jo mer å holde seg slank 40+. 

Anonymkode: 64f00...58d

Jeg trodde eldre med litt for mye vekt heller hadde mindre rynker, føler de kan være rundere i ansiktet og med det mindre rynker. Og være fyldig i ansiktet, fyldige skinn blir sett på som et ungdommelig tegn. Så overvektige kan fort se yngste ut enn de som har trent kropp

Anonymkode: 179e5...66d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trodde eldre med litt for mye vekt heller hadde mindre rynker, føler de kan være rundere i ansiktet og med det mindre rynker. Og være fyldig i ansiktet, fyldige skinn blir sett på som et ungdommelig tegn. Så overvektige kan fort se yngste ut enn de som har trent kropp

Anonymkode: 179e5...66d

Det er klart at man kan bli så tynn at man blir innhul i ansiktet.

Men overvekt er jo noe som gjerne kommer med alderen, så det å holde seg slank gjør som regel at man ser yngre ut.

Anonymkode: 64f00...58d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den eneste måten å eldes med stil på er vel å leve et liv som gir minimalt med påkjenninger på huden 😊 alt annet lyser lang vei 😊 drikke vann, spise relativt sunt, vise måtehold ift nikotin og alkohol... Er i hverfall det jeg selv jobber med for å sikre utseendet så lenge som mulig 😝

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Lacy skrev:

Den eneste måten å eldes med stil på er vel å leve et liv som gir minimalt med påkjenninger på huden 😊 alt annet lyser lang vei 😊 drikke vann, spise relativt sunt, vise måtehold ift nikotin og alkohol... Er i hverfall det jeg selv jobber med for å sikre utseendet så lenge som mulig 😝

Evt droppe nikotin.

Anonymkode: 95a41...9e0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Lacy skrev:

Den eneste måten å eldes med stil på er vel å leve et liv som gir minimalt med påkjenninger på huden 😊 alt annet lyser lang vei 😊 drikke vann, spise relativt sunt, vise måtehold ift nikotin og alkohol... Er i hverfall det jeg selv jobber med for å sikre utseendet så lenge som mulig 😝

Dette er jo ikke riktig. Arv betyr VELDIG mye når det kommer til rynker, hengende øyelokk, hamsterkjaker osv.

Anonymkode: 74810...218

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker faktisk at det er spesielle mennesker som tar botox og inngrep i hud. Det er virkelig ikke så vanlig, eller hva? 

Anonymkode: a09b2...8b4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker faktisk at det er spesielle mennesker som tar botox og inngrep i hud. Det er virkelig ikke så vanlig, eller hva? 

Anonymkode: a09b2...8b4

Det er fremtiden det diskuteres her.

Anonymkode: 95a41...9e0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Evt droppe nikotin.

Anonymkode: 95a41...9e0

For eksempel. Selv har jeg droppet begge 😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er jo ikke riktig. Arv betyr VELDIG mye når det kommer til rynker, hengende øyelokk, hamsterkjaker osv.

Anonymkode: 74810...218

Man kan jo ikke noe for hvordan man er skapt! Men man har stor påvirkningskraft på sluttresultatet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det blir et klasseskille, så blir det mellom den fæle botoxgenerasjonen og de som eldes naturlig.

Anonymkode: 6a4a7...6b0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.10.2020 den 19.33, AnonymBruker skrev:

Noen har råd til å ta behandlinger, mange har ikke. Kommer til det å bli et klasseskille mellom folk med og uten rynker? At middelklassen blir rynkefri, mens arbeiderne og underklassen eldes hurtigere? Må innrømme jeg blir glad når jeg ser damer på Oslo vest med rynker, men tror ikke at det kommer til å være sånn om 10 år. Tror alle med god råd kommer til falle for fristelsen og dermed blir rynker( og andre aldringstegn) et tegn på dårlig råd.

Hva mener du?

Anonymkode: 95a41...9e0

Det tror ikke jeg.... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 timer siden, Lacy skrev:

Man kan jo ikke noe for hvordan man er skapt! Men man har stor påvirkningskraft på sluttresultatet. 

Nei, ikke stor påvirkningskraft, men noe har man jo.

Anonymkode: 74810...218

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er jo ikke riktig. Arv betyr VELDIG mye når det kommer til rynker, hengende øyelokk, hamsterkjaker osv.

Anonymkode: 74810...218

Jeg tror det også egentlig. Mange av de kvinnene som havner der har bedre arv i utgangspunktet. Hvordan velger menn kvinner å gifte seg med? Si hva dere vil men utseende spiller en rolle.. 

Anonymkode: 1e642...9f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste du kan gjøre for å hindre aldring av hud er å bruke solkrem hver dag. I tillegg kan du trene og spise sunt. 

Anonymkode: 9c5f9...223

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det viktigste du kan gjøre for å hindre aldring av hud er å bruke solkrem hver dag. I tillegg kan du trene og spise sunt. 

Anonymkode: 9c5f9...223

Feil, man kan bruke solkrem når man soler seg. Det er fullstendig bortkastet (og heller ikke særlig bra) om man kliner solkrem på seg bare man stikker hodet ut av døra.

Anonymkode: 74810...218

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...