Jump to content
AnonymBruker

Er det innafor at katten din sover i senga di?

Recommended Posts

AnonymBruker
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig får mitt pelskledde barn sove i senga hvis hun ønsker!

Hun har katteluke og jeg bor på landet, så hun drar med seg fugl og mus inn nesten hver dag, men den prisen er jeg villig til å betale for en lykkelig, sunn katt. Jeg måtte holde henne inne på dagtid noen dager på grunn av et byggeprosjekt og hun holdt på å gå på veggen stakkars. Hun elsker å løpe rundt ute og jakte. Noen ganger tar hun med byttene sine inn på soverommet også... Og de er ikke alltid døde... Døra til soverommet står ALLTID åpen og hun liker å ligge der når jeg er borte også. Men når jeg er hjemme så liker hun å være der jeg er, så hun sover alltid i senga hun også. Men jeg har aldri tvunget henne til det, eller oppfordret til det i det hele tatt. Døra har bare stått åpen og så har hun lagt seg der. Hun er en katt fra dyrebeskyttelsen som hadde en vanskelig start på livet.

Anonymkode: 1a914...da7

Vår pus kommer også med gaver til oss 😅 som oftest om natta, å bare mus. Noen av dem levende 🙈 men som du sier, jeg er villig til å betale den prisen for en lykkelig og sunn pus 😄

Anonymkode: b5860...bcc

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har en gammel katt, 19 år. 

Hun får sove i sengen min. Tror hun er litt senil også, vekker meg om natten for kos. Har en teknikk nå og klapper henne i søvne. Hun har fulgt meg så lenge nå og har ikke hjerte til å jage henne vekk. I sine yngre dager var hun ikke opptatt av å sove med meg. 

Anonymkode: 7984d...b34

AnonymBruker

Koselig med pus i sengen.

Anonymkode: 1a9e3...a5b

Bikbokelsker

Synes det er ekkelt, men bare pga hårene. Så nei, katten får ikke sove i sengen. 

EllMa

Ville aldri latt dyret mitt sove i senga. 

Fordi min hund ikke røyter, får han lov å være i senga en stund før vi legger oss/komme innom om morgenen :)Hadde han røytet hadde rommet vært uaktuelt uansettt. 

AnonymBruker

Skulle helst hatt begge kattene i sengen alltid men pga allergi så får de ikke være på soverommet. Men før sov jeg med dem i senga og det er så koslig ❤️ de er innekatter så de er ikke skitne.

Anonymkode: d16a8...1a3

Annonse

AnonymBruker

Det er jo så koselig, spesielt når man ikke føler seg så bra. Da er det trygt å kjenne pelsen og høre prrr❤️

Anonymkode: c0d36...d62

AnonymBruker

Henter min første kattunge om noen uker. Har hatt katt før, men fikk den voksen. Sistnevnte lærte å ligge på ett håndkle om hun lå i senga eller på en egen pute som var hennes. Dette lærte vi oss sammen på ett vis.. Spendt på den ny og ett viltrere vesen. Har litt hårnoia. Men: jeg lider av en utmattelsesgreie og er myyyye i den senga. Så pus må ha tilgang så vi får kost og lekt.

Anonymkode: 8a58c...e96

AnonymBruker

Herligste jeg vet, sovne med en malende varm pelsklump på siden av meg.

Katter er renere enn mennesker og nydelige dyr. Jeg sover såå godt når lille pusejenta mi har lyst å sove på siden av meg.

Anonymkode: eba27...257

AnonymBruker

Alle tre kattene får sove i senga. De vekker oss ikke og vi ligger ofte og spooner❤️😂

Anonymkode: fdf17...2fc

moho

Hun får ikke sove i min seng men det har hendt at jeg har funnet henne i fotenden likevel hvis ungene har kommet inn om natten og ikke lukket døren etter seg. Ungene sover med soveromsdørene på gløtt så ni av ti netter sover hun i en eller annens seng. 

Jeg syns ikke det er ekkelt men forstår de som synes det. 

hellokitty

Ja. Selvfølgelig. Jeg hadde ikke sovet godt om pusen ikke hadde sovet i fotenden ❤️

Emmelise

Opprinnelig hadde jeg ingen problemer med å ha katten sovende i senga. Hokatten vår er VELDIG på og takler sjeldent å være alene. Med mindre varmekablene er på, da kan jeg seile min egen sjø tydeligvis. 

Men så var det den ene gangen da det viste seg at en av de hadde fanget en mus, drept den og lagt den igjen i senga under ei dyne og vi ikke hadde sett den før dagen etter.

Og etter det får de lov til å ligge litt på SENGETEPPET på dagtid, men om natten er døren lukket og ikke faen om jeg åpner uansett hvor lenge hun hyler. Og det gjør hun titt og stadig om natten.

Annonse

AnonymBruker

Full forståelse for de som ikke liker det.

Selv elsker jeg å ha katta i senga når jeg sover. En myk og varm katt som ligger helt inntil deg og maler og durer, det er jo helt herlig. Våkner gjerne opp samtidig og blir møtt med kos og during. Pleier å bruke klessrulle på sengeklærne mellom skiftene. Men bryr meg lite. Har man dyr så er det hår på alt, lettere å bare godta enn å kjempe hehe. 

Har aldri hatt lopper og lus i senga eller på meg eller katta. Er vel ca 15 år siden jeg så en flått.

Anonymkode: 74f0b...a02

AnonymBruker

Ja. Pleier å spoone med katten, eller at vi sover ansikt til ansikt. Glede ❤️

Anonymkode: 8cd8a...48d

Meadow

Katten vår får ikke lov til å ligge i sengen, gå på kjøkkenbenken eller bord av noe slag, eller snoke på vaskerommet. Sofa'en er lov da. Og denne ordningen fungerer helt fint.