Gå til innhold

Er det innafor at katten din sover i senga di?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er vel veldig forskjellig fra folk. Jeg har selv hatt katter i sengen, men i familien praktiserte vi at katten skulle ikke i sengen, den fikk riktig nok være i alle senger de siste ukene før den skulle avlives 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en evig diskusjon 🙊 noen syns det er greit, andre ikke. Vi har alltid soveromsdøra oppe, men katten foretrekker fleecepleddet sitt i stua 🤷🏼‍♀️ Skulle ønske hu ville sove i senga mer da, særlig når samboer er borte på kurs osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine har egen pute i senga, men de kryper ofte under dyna. 

9E36A350-302D-4149-A8F6-5BA0FE47FA89.jpeg

Anonymkode: 8802b...eec

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kattene våre sover i senga sammen med oss. 

De har stilt inn døgnrytmen sin til "menneske-døgnrytme". Rundt kl. 23.00 blir de veldig trøtte og "maser" for at vi alle skal gå for å legge oss. 

Så godt å sove med varme katter som har sin faste plass i senga. Nederst like ved føttene mine sover Pus1, og nederst like ved føttene til mannen min sover Pus 2. 

Ja, vi bytter sengetøy oftere enn de fleste. Og ja, kattene får flåttmiddel (og det fungerer). 

Anonymkode: 2a66f...6f5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mine har egen pute i senga, men de kryper ofte under dyna. 

9E36A350-302D-4149-A8F6-5BA0FE47FA89.jpeg

Anonymkode: 8802b...eec

Haha, beste hodeputa 😂

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Har to innekatter, de sover enten i armkroken eller nederst i senga ved føttene mine. Veldig kos.

Anonymkode: f7c7a...932

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, katten vår får ikke sove i senga vår. Men hun har mer enn nok sengeplass rundt omkring i huset. Enkelte ganger får hun sove på soverommet, men da på gulvet. Hun er lært opp slik at hun ikke hopper opp i senga. Hun går heller ikke på kjøkkenbenker, stuebord og så videre. Dette synes jeg er greit dersom noen skal passe henne og kanskje ikke setter pris på at katten går på kjøkkenbenk eller insisterer på å sove i senga 😆

Anonymkode: 29877...8a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kattene våre får sove i vår seng hvis de vil. Jeg synes det er koselig når kattene kommer i sengen vår, koser seg med å bli klappet og kost med og maler høylytt 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi startet med å ikke ha kattene på soverommet, mest fordi Gamlepus røytet som et uvær og la igjen en halv katt uansett hvor hun la seg. Spilte ingen rolle hvor mye hun ble børstet, vi kunne ikke begripe at katta ikke var helt bar fordi hun røytet så mye.

Storepus, som den gangen var lillepus, var så turbo at vi ikke orket tanken på at han skulle rase rundt på soverommet.

Men da vi fikk de to yngste, etter at Gamlepus døde, fikk Storepus være med inn på soverommet innimellom rett og slett for at han skulle få litt fred fra de små. Han var på det tidspunktet nesten syv år gammel, han blir åtte i februar, og hadde blitt vesentlig roligere og i grunnen litt senior. Han legger seg alltid heeeeeelt nede på hjørnet i fotenden av min side, så han ligger ikke på dyna engang, men han maler så hele senga durer, helt fra vi legger oss til vi står opp om morgenen.

Lillesøsteren av de to yngste har ikke akkurat separasjonsangst, men noen ganger maser hun fælt utenfor soverommet, og en natt orket ikke HrMinya å ligge å høre på henne mer, så hun fikk lov til å komme inn.
Når hun ligger inne hos oss, ligger hun som regel enten på meg, oppe ved brystbeinet, og maler veldig lavt, men slik at det vibrerer i kroppen min, noe som gjør at jeg sover bedre. Eller så ligger hun i beinkroken min, bak knehasene, mellom meg og HrMinya. Alltid oppå dyna.
Men hun liker ofte å bare ligge noen timer, før hun vil ut igjen. Jeg tror ikke hun har ligget inne hos oss en hel natt enda.

Sistemann har bare vært inne i senga to ganger, og han blir bare en halvtimes tid før han vil ut i stua igjen.

Det er fortsatt vesentlig flere netter uten katter i senga enn med, men så lenge de ikke spreller for mye og siden de ikke drar med seg masse ræl inn i senga, så funker det greit.

Mamma mener det er ekkelt, men som jeg sa til henne, det er ikke du som sover i senga mi XD

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mennesker har alltid sovet med dyr i senga, det at man rynker på nesa av det nå ser jeg på som rent jåleri. Et sted i verden finnes det et uttrykk som heter en «tre hunders natt». Det var når det var så kaldt at man måtte sove med tre hunder i senga for å holde varmen. Tror det kommer fra nomadekulturen i et eller annet ørkenområde.

Anonymkode: eb1da...273

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten kommer som regel inn hver natt.  Har lært seg å åpne dører. Tørr ikke låse i tilfelle brann. Støvsuger og bruker klesbørste hver dag. 

Anonymkode: 56d10...354

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Katten min blir dypt fornærmet om den ikke får sove i senga. Krafser og mjauer på den stengte soveromsdøra og ignorerer meg i tre dager etterpå hvis jeg ikke gidder å åpne. 

 

Anonymkode: f49d5...cca

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig får mitt pelskledde barn sove i senga hvis hun ønsker!

Hun har katteluke og jeg bor på landet, så hun drar med seg fugl og mus inn nesten hver dag, men den prisen er jeg villig til å betale for en lykkelig, sunn katt. Jeg måtte holde henne inne på dagtid noen dager på grunn av et byggeprosjekt og hun holdt på å gå på veggen stakkars. Hun elsker å løpe rundt ute og jakte. Noen ganger tar hun med byttene sine inn på soverommet også... Og de er ikke alltid døde... Døra til soverommet står ALLTID åpen og hun liker å ligge der når jeg er borte også. Men når jeg er hjemme så liker hun å være der jeg er, så hun sover alltid i senga hun også. Men jeg har aldri tvunget henne til det, eller oppfordret til det i det hele tatt. Døra har bare stått åpen og så har hun lagt seg der. Hun er en katt fra dyrebeskyttelsen som hadde en vanskelig start på livet.

Anonymkode: 1a914...da7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...