Gå til innhold

Innafor å ta minipakker med smør/sukker/syltetøy/honning etc fra hotellbuffeten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Man betaler jo for å bo og spise der. Men er det innafor å med vilje ta med seg flere minipakker enn man spiser der? For å ta med hjem?

Anonymkode: 70ca8...482

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du betaler for å spise der, men det betyr ikke at du har betalt for å ta med deg ting hjem. 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei du får det du spiser, ta med er å stjele 😄 

Anonymkode: 69a02...196

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar kanskje med meg en sånn innpakka muffins og et par tuber honning(synes de er så praktiske). Så lenge du ikke hamster og gjør det nogenlunde diskré, så ser jeg ikke problemet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, sstinemor said:

Tar kanskje med meg en sånn innpakka muffins og et par tuber honning(synes de er så praktiske). Så lenge du ikke hamster og gjør det nogenlunde diskré, så ser jeg ikke problemet.

Så det du mener er at åpenlyst tyveri ikke er ok, men å stjele i all hemmelig er ok?

Det er ikke ok å ta med seg småpakker, og folks hang til å gjøre nettopp dette er grunnen til at småpakninger ikke lenger finnes på Ikeas frokostbuffet!

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde jeg selvfølgelig gjort. Folk her er direkte teite.

Anonymkode: 7bd3d...a9f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Brunhilde skrev:

Så det du mener er at åpenlyst tyveri ikke er ok, men å stjele i all hemmelig er ok?

Det er ikke ok å ta med seg småpakker, og folks hang til å gjøre nettopp dette er grunnen til at småpakninger ikke lenger finnes på Ikeas frokostbuffet!

Har du aldri puttet en serviett i veska heller du da? Det er også stjeling. Trenger strengt tatt ikke mer enn en og den skal ikke forlate restauranten.

Anonymkode: 70ca8...482

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, sstinemor skrev:

Tar kanskje med meg en sånn innpakka muffins og et par tuber honning(synes de er så praktiske). Så lenge du ikke hamster og gjør det nogenlunde diskré, så ser jeg ikke problemet.

Hvorfor er det greit om du er diskret?? 

Syns det er grådig å plukke med seg ting. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hadde jeg selvfølgelig gjort. Folk her er direkte teite.

Anonymkode: 7bd3d...a9f

Skjønner at du synes vi er teite som ikke stjeler, men du er en TYV ! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har kjøpt et produkt. Det produktet et å spise så mye du orker der og da. Å ta med ekstra er like ulovlig og frekt som å toppe kurven med jordbær på dagligvaren.

Anonymkode: 72c68...246

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Har du aldri puttet en serviett i veska heller du da? Det er også stjeling. Trenger strengt tatt ikke mer enn en og den skal ikke forlate restauranten.

Anonymkode: 70ca8...482

Nei, jeg tror ikke jeg har det. Jeg pleier å ha papirlommetørklær i veska, og har ikke behov for å ta med meg servietter. Du behøver ikke angripe meg for å rettferdiggjøre egen stjeling, vet du. ;)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med sjampo, balsam, badehette, tannkrem, tannbørste, osv. 

Dere som mener det er tyveri og ta med seg et par nugattituber fra hotellfrokosten. Er det stjeling å ta med seg et par av disse hjem også?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, sstinemor skrev:

Hva med sjampo, balsam, badehette, tannkrem, tannbørste, osv. 

Dere som mener det er tyveri og ta med seg et par nugattituber fra hotellfrokosten. Er det stjeling å ta med seg et par av disse hjem også?

Jeg tror man med fordel kan ta med seg tannbørsten 😄 alt som er små flasker som er brukt av er selvfølgelig greit, for de blir jo kastet uansett. Uåpnet mat blir ikke det.

Hva er greia med å må ta noe liksom?? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, sstinemor skrev:

Hva med sjampo, balsam, badehette, tannkrem, tannbørste, osv. 

Dere som mener det er tyveri og ta med seg et par nugattituber fra hotellfrokosten. Er det stjeling å ta med seg et par av disse hjem også?

Dette er "gaver" til hotellgjesten og bakt inn i prisen.

Hadde det derimot stått en eske med hver av tingene og påskriften "En av hver er inkludert i prisen" og du tok fler, da er det tyveri.

Anonymkode: 72c68...246

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SoWhat? skrev:

Jeg tror man med fordel kan ta med seg tannbørsten 😄 alt som er små flasker som er brukt av er selvfølgelig greit, for de blir jo kastet uansett. Uåpnet mat blir ikke det.

Hva er greia med å må ta noe liksom?? 

Uåpnet mat som man tar med til bordet men ikke orker å spise der og da blir også kastet. Er det ikke bedre å ta det med hjem og spise det senere?

Anonymkode: 70ca8...482

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, sstinemor said:

Hva med sjampo, balsam, badehette, tannkrem, tannbørste, osv. 

Dere som mener det er tyveri og ta med seg et par nugattituber fra hotellfrokosten. Er det stjeling å ta med seg et par av disse hjem også?

Ja, som @SoWhat? sier,, er tannbørsten brukt, ta den med, er flasken åpnet, ta den med, hvis ikke så er det tyveri. Det er ikke uten grunn av mange hotell har gått over til å bruke dispensere med såpe og sjampo, det er fordi folk bruker det de trenger og ikke tar med resten, noe som er med på å holde kostnadene nede.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hvis du vil gjøre deg til tyv, så er det bare å stjele. Har du virkelig så lav respekt for deg selv?

Anonymkode: cf05d...6ff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Uåpnet mat som man tar med til bordet men ikke orker å spise der og da blir også kastet. Er det ikke bedre å ta det med hjem og spise det senere?

Anonymkode: 70ca8...482

Det kan vel umulig være så mye. Blir det kastet, så greit nok. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uåpnet mat som man tar med til bordet men ikke orker å spise der og da blir også kastet. Er det ikke bedre å ta det med hjem og spise det senere?

Anonymkode: 70ca8...482

Det er bedre å la være å ta så mye og heller gå flere ganger.

Anonymkode: 72c68...246

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...