Gå til innhold

Premier League-stjerne anklages for seksuell trakassering av kvinnelig linjedommer på direkten


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sergio Agüero får nå tyn for at han seksuelt trakasserte en kvinnelig linjedommer i gårsdagens kamp. Personlig mener jeg det blir veldig opphauset, men det er tydelig at man etter #metoo bør trå varsomt.

Kanskje litt klønete og ikke helt bra, men seksuell trakassering? Nja....

 

Anonymkode: 51356...5eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

JEg tenker hvorfor i faen skulle han røre henne, i nakken, med det grepet, på den måten, etter den situasjonen? Røring av dommer gir gult/rødt kort, han var uenig i hennes avgjørelse, og da gjør det den gesturen jævlig creepy. Hadde han rørt en mann på den måten hadde det blitt kort med en gang, men heeer skal det bare blåses fra. Han tar jo et grep, det er ikke et vennskapelig klapp i den situasjonen.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wth. KUNNE endt i gult kort?
Han skulle fått rødt kort. Som tidligere kvinnelig spiller og med en pappa som er dommer og sitter i NFF har jeg lært at dette er IKKE ok.

Synes ikke det er en overreaksjon i det hele tatt. Synes det han gjorde er særs upassende. 

Anonymkode: a1bcb...abb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kritikken er at han tar på dommeren, noe man ikke skal, og som skal gi kort. 

Anonymkode: 0490c...acc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kritikken er at han tar på dommeren, noe man ikke skal, og som skal gi kort. 

Anonymkode: 0490c...acc

Var ikke kritikken seksuell trakassering?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Wth. KUNNE endt i gult kort?
Han skulle fått rødt kort. Som tidligere kvinnelig spiller og med en pappa som er dommer og sitter i NFF har jeg lært at dette er IKKE ok.

Synes ikke det er en overreaksjon i det hele tatt. Synes det han gjorde er særs upassende. 

Anonymkode: a1bcb...abb

"Jeg heter Lohrengren og fæfæ jobber i NFF"

Anonymkode: 73b48...54a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å kalle det trakassering. Men tror ikke han ville gjort det på en mannlig dommer uansett.

Det er derimot ikke lov iht. regelverket å ta på dommere slik som han gjorde, og han burde vært utvist. 

Anonymkode: 3c78d...cad

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

"Jeg heter Lohrengren og fæfæ jobber i NFF"

Anonymkode: 73b48...54a

Funny.
Poenget er at det er ikke akseptabel oppførsel, og tilogmed mannfolka som sitter lengre opp slår ned på det her.
At det bagatelliseres er ganske drøyt, det som skjedde var ikke greit.

Ola Nordmann kan mene hva han vil, men det der skulle vært utestengelse...

Anonymkode: a1bcb...abb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.10.2020 den 15.07, Hannah80 skrev:

Var ikke kritikken seksuell trakassering?

Nei.

Anonymkode: 0490c...acc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seksuell trakassering, tja.. Men som andre påpeker her; han hadde aldri gjort det der med en mann. 

Anonymkode: 0322a...b50

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei.

Anonymkode: 0490c...acc

Hvorfor står det i overskriften da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror dette handler om å teste grenser. Kvinnelige dommere er noe nytt, og enkelte vil prøve seg, altså ikke på seksuell trakassering, men på å påvirke/manipulere avgjørelsene. Det er derfor viktig at kvinnelige dommere setter seg i respekt, og det gjorde dessverre ikke denne dommeren. Fyren skulle minst fått gult kort umiddelbart, og aller helst rødt, men hun lot det passere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke seksuell trakassering, nei, men man må da følge regelverket ift kort! Det var nok en "hør-nå-her, dette-er-jeg-ikke-enig-i"- berøring. Tviler på han hadde gjort det om dommeren hadde vært mann. 

Anonymkode: e0380...24d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

29 minutter siden, HalldirV2 said:

Jeg tror dette handler om å teste grenser. Kvinnelige dommere er noe nytt, og enkelte vil prøve seg, altså ikke på seksuell trakassering, men på å påvirke/manipulere avgjørelsene. Det er derfor viktig at kvinnelige dommere setter seg i respekt, og det gjorde dessverre ikke denne dommeren. Fyren skulle minst fått gult kort umiddelbart, og aller helst rødt, men hun lot det passere.

Nå var hun linjedommer, men hun kunne jo informert hoveddommer. Vet ikke om han fikk det med seg, men jeg håper jo han hadde gitt kort dersom han så det.

Anonymkode: 0322a...b50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Hannah80 skrev:

Hvorfor står det i overskriften da?

Fordi Ts ikke har fått med seg sakens innhold? 

Anonymkode: 0490c...acc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kvinnelig dommer i herrefotball i det hele tatt? Blir bare teit.

Kvinnelige dommere i damefotball, mannlige dommere i herrefotball. Har litt med de fysiske forutsetningene til kjønnene å gjøre.

Anonymkode: 7a129...334

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvorfor kvinnelig dommer i herrefotball i det hele tatt? Blir bare teit.

Kvinnelige dommere i damefotball, mannlige dommere i herrefotball. Har litt med de fysiske forutsetningene til kjønnene å gjøre.

Anonymkode: 7a129...334

Kvinnelige dommer i herrefotball er ikke noe nytt. 

Anonymkode: 0490c...acc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...