AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #1 Skrevet 18. oktober 2020 En på jobben har fått påvist korona, fikk beskjed om at jeg må i karantene og teste meg. Kan jeg fortsatt levere i barnehagen mens jeg venter på svar? er ikke syk eller noe, men var litt vanskelig og forstå reglene. kan jeg evt be de hente ungene utenfor porten at jeg setter fra meg vognen og går litt unna? Anonymkode: d81f0...2c3
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #2 Skrevet 18. oktober 2020 Mens jeg ventet på testresultat, lurte jeg på det samme. Fikk ikke svar fra Oslo og ringte da koronatelefonen i Bærum, som sa at barnet kunne være i barnehagen men at jeg måtte levere på måten du beskriver. Da jeg til slutt fikk svar fra koronatelefonen i Oslo, sa de at barnet ikke kunne være i barnehagen mens jeg ventet på testresultat. Anonymkode: b8690...e60
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #3 Skrevet 18. oktober 2020 Barnet kan være i barnehagen, men du kan ikke levere Anonymkode: 54627...2e3 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #4 Skrevet 18. oktober 2020 Du skal ikke ha omgang med andre til du har svar. Burde og si seg litt selv at om du kan være smittet, kan ungen og være smittet, så hvorfor ikke ha ungen hjemme når du likevel er hjemme? Anonymkode: 6b6f6...f4b 9
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #5 Skrevet 18. oktober 2020 Jeg har inntrykk av at barnehagene tolker smittevernsveilederen ulikt, og praktiserer regler som passer dem best. Du må derfor høre med barnehagen. Selv ville jeg holdt barnet hjemme til prøvesvar foreligger. Blir en ansatt smittet på jobb, korona eller annet, så må faktisk den ansatte i karantene/isolasjon og barnehagen vil miste en voksen i flere dager. Viser det seg at du har korona, så må alle i barnehagen i karantene frem til prøvesvar. Da stenger hele barnehagen ned i et par dager. Du er hjemme uansett, hvorfor ikke ha barnet hjemme? Anonymkode: 970de...a4c 9
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #6 Skrevet 18. oktober 2020 Mens du venter på testsvar skal du selv og HELE HUSSTANDEN i isolasjon. Det er regelen. Med tanke på at man får testsvar etter maks to dager, er dette en utrolig lett regel å følge. Anonymkode: 5b71e...234 1
Snedig Skrevet 18. oktober 2020 #7 Skrevet 18. oktober 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mens du venter på testsvar skal du selv og HELE HUSSTANDEN i isolasjon. Det er regelen. Med tanke på at man får testsvar etter maks to dager, er dette en utrolig lett regel å følge. Anonymkode: 5b71e...234 Dette stemmer da ikke. Det er bare ved positiv test vedkommende er i isolasjon. Karantene er noe annet. 16
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #8 Skrevet 18. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mens du venter på testsvar skal du selv og HELE HUSSTANDEN i isolasjon. Det er regelen. Med tanke på at man får testsvar etter maks to dager, er dette en utrolig lett regel å følge. Anonymkode: 5b71e...234 Når man venter på testsvar er kun den som har tatt testen i karantene. De andre i familien kan leve som normalt frem til testsvar foreligger. Er testen positiv skal nærkontakter også i karantene. Og barnet kan gå i barnehage selv om du er nærkontakt, men du skal ikke levere. Så kan lage avtale om å levere i porten f.eks som du foreslår Anonymkode: 6d263...812 8
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #9 Skrevet 18. oktober 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mens du venter på testsvar skal du selv og HELE HUSSTANDEN i isolasjon. Det er regelen. Med tanke på at man får testsvar etter maks to dager, er dette en utrolig lett regel å følge. Anonymkode: 5b71e...234 Nei. Isolasjon er KUN ved påvist smitte. Vi er 4 i husstanden. 2 ble testet de 2 andre kunne fint gå på skole mens vi andre satt i karantene. Anonymkode: fe81e...04f 7
Humle Brumle Skrevet 18. oktober 2020 #10 Skrevet 18. oktober 2020 (endret) 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mens du venter på testsvar skal du selv og HELE HUSSTANDEN i isolasjon. Det er regelen. Med tanke på at man får testsvar etter maks to dager, er dette en utrolig lett regel å følge. Anonymkode: 5b71e...234 Nei nå må du slutte å tulle. Isolasjon er bare når man har fått påvist korona. Og da er det fortsatt bare personen meg krona som er i isolasjon. Resten av familien er i karantene og de må også få test. Endret 18. oktober 2020 av Humle Brumle 6
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #11 Skrevet 18. oktober 2020 28 minutter siden, Snedig skrev: Dette stemmer da ikke. Det er bare ved positiv test vedkommende er i isolasjon. Karantene er noe annet. Feil. En som venter på testsvar er å betrakte som en som er smittet. Anonymkode: 5b71e...234 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #12 Skrevet 18. oktober 2020 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei. Isolasjon er KUN ved påvist smitte. Vi er 4 i husstanden. 2 ble testet de 2 andre kunne fint gå på skole mens vi andre satt i karantene. Anonymkode: fe81e...04f Det var ikke hva vi fikk beskjed om i vår familie 😀 Bor i Oslo. Men TS får bare kjøre på! Lever ungen i barnehagen, og drit fullstendig i at halve barnehagen vil bli stengt om det viser seg at barnet hennes har hatt korona mens det har vært i barnehagen. Herregud så mange ego folk som finnes. Ikke rart viruset sprer seg når det tydeligvis er så jævlig vanskelig å holde seg hjemme mens man venter på testsvar. Anonymkode: 5b71e...234 2
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #13 Skrevet 18. oktober 2020 Mannen min har nettopp vært i karantene, han kunne verken levere eller hente i barnehagen. Anonymkode: 81e55...8af 4
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #14 Skrevet 18. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Mannen min har nettopp vært i karantene, han kunne verken levere eller hente i barnehagen. Anonymkode: 81e55...8af Dette kunne han ikke selv etter negativ test forresten, man tester seg ikke ut av karantene. Anonymkode: 81e55...8af 4
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #15 Skrevet 18. oktober 2020 Jeg synes det er naturlig å holde spesielt barnehagebarn hjemme når man er i karantene fordi man er nærkontakt til en smittet. Altså har du mest sannsynlig mye høyere risiko for å være smittet enn du noensinne har hatt før. Kan ikke du og barnet finne på noe hyggelig disse dagene? Spesielt siden du ikke er syk.. Så sparer du alle rundt deg for ufattelig mye drit hvis det skulle vise seg at du faktisk er smittet. Og hvis du ikke er smittet så har du og barnet hatt 10 rolige dager sammen, for en luksus. Anonymkode: c58ce...065 5
Luckiness Skrevet 18. oktober 2020 #16 Skrevet 18. oktober 2020 I vår kommune skal den som er i karantene/isolasjon ikke levere. Da må man tilstrebe at den andre forelderen leverer. Evt alliere seg med familie/bekjente. Men er sikkert en del som ikke vil utsette seg for det sånn i tilfelle du skulle vært smittet hvis man er alene/som skrevet over med barnet tenker jeg man kan ha barnet hjemme de få dagene det tar frem til man får svar på testen.
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #17 Skrevet 18. oktober 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Du skal ikke ha omgang med andre til du har svar. Burde og si seg litt selv at om du kan være smittet, kan ungen og være smittet, så hvorfor ikke ha ungen hjemme når du likevel er hjemme? Anonymkode: 6b6f6...f4b Det kan være TS må jobbe hjemmefra selv om hun er i karantene? Anonymkode: fda63...9e9 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #18 Skrevet 18. oktober 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har inntrykk av at barnehagene tolker smittevernsveilederen ulikt, og praktiserer regler som passer dem best. Du må derfor høre med barnehagen. Selv ville jeg holdt barnet hjemme til prøvesvar foreligger. Blir en ansatt smittet på jobb, korona eller annet, så må faktisk den ansatte i karantene/isolasjon og barnehagen vil miste en voksen i flere dager. Viser det seg at du har korona, så må alle i barnehagen i karantene frem til prøvesvar. Da stenger hele barnehagen ned i et par dager. Du er hjemme uansett, hvorfor ikke ha barnet hjemme? Anonymkode: 970de...a4c 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes det er naturlig å holde spesielt barnehagebarn hjemme når man er i karantene fordi man er nærkontakt til en smittet. Altså har du mest sannsynlig mye høyere risiko for å være smittet enn du noensinne har hatt før. Kan ikke du og barnet finne på noe hyggelig disse dagene? Spesielt siden du ikke er syk.. Så sparer du alle rundt deg for ufattelig mye drit hvis det skulle vise seg at du faktisk er smittet. Og hvis du ikke er smittet så har du og barnet hatt 10 rolige dager sammen, for en luksus. Anonymkode: c58ce...065 Hvis jeg må i karantene er det forventet fra arbeidsgiver at jeg jobber 100% fra hjemmekontor (så fremt jeg er frisk). Hvordan tenker dere da at jeg skal ha barnet hjemme? Anonymkode: 02158...224 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #19 Skrevet 18. oktober 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Du skal ikke ha omgang med andre til du har svar. Burde og si seg litt selv at om du kan være smittet, kan ungen og være smittet, så hvorfor ikke ha ungen hjemme når du likevel er hjemme? Anonymkode: 6b6f6...f4b 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det var ikke hva vi fikk beskjed om i vår familie 😀 Bor i Oslo. Men TS får bare kjøre på! Lever ungen i barnehagen, og drit fullstendig i at halve barnehagen vil bli stengt om det viser seg at barnet hennes har hatt korona mens det har vært i barnehagen. Herregud så mange ego folk som finnes. Ikke rart viruset sprer seg når det tydeligvis er så jævlig vanskelig å holde seg hjemme mens man venter på testsvar. Anonymkode: 5b71e...234 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes det er naturlig å holde spesielt barnehagebarn hjemme når man er i karantene fordi man er nærkontakt til en smittet. Altså har du mest sannsynlig mye høyere risiko for å være smittet enn du noensinne har hatt før. Kan ikke du og barnet finne på noe hyggelig disse dagene? Spesielt siden du ikke er syk.. Så sparer du alle rundt deg for ufattelig mye drit hvis det skulle vise seg at du faktisk er smittet. Og hvis du ikke er smittet så har du og barnet hatt 10 rolige dager sammen, for en luksus. Anonymkode: c58ce...065 Folk flest som kan jobbe hjemmefra må jobbe selv om de er i karantene. Dere skjønner vel det? Trenger ikke bli helt hysterisk, det tar noen dager å bli smittet, så det skal fint holde å følge fhi sine retningslinjer. TS er nærkontakt og oppfører seg deretter, resten av familien er ikke nærkontakter (enda), og kan leve som vanlig. Anonymkode: 9606e...fcf 1
minister-mio Skrevet 18. oktober 2020 #20 Skrevet 18. oktober 2020 Du kan ikke i barnehagen, men barnet kan. Ring barnehagen å avtal hvordan dere gjør det. Du kan parkere utenfor og en fra barnehagen kan komme å følge barnet fra bilen og inn f. Eks.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå