Gå til innhold

Å bli kalt jævla idiot av samboer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og samboer hadde en diskusjon om noe i utgangspunktet ganske ubetydelig i dag. Dette var mens barna var i rommet med oss. Jeg har gitt han beskjed tidligere om at jeg ikke ønsker å diskutere med han foran barna når han hisser seg opp. Dette sa jeg til han i dag og, at jeg ikke orka å svare når han ikke klarer å holde seg rolig. Da var responsen hans å kalle meg en jævla idiot. Foran barna. 

Jeg blir lei meg og går en annen plass i huset. Når barna er i seng tar jeg opp med han hvor lite greit det er å kalle kjæresten sin noe sånt. Da sier han at jeg må slutte å oppføre meg idiotisk da. Og at han blir utrolig sint når jeg avskjærer diskusjonen på den måten som jeg gjorde, ved å ikke svare han. 

Må nevnes at det dessverre ikke er første gang jeg blir kalt stygge ord. Blir utrolig lei meg og synes ikke jeg fortjener det. Og det skremmer meg at han ikke bare legger seg helt flat og beklager. 

Hva tenker dere? 

 

 

Anonymkode: 52c5a...65e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han er urimelig. Du gjør helt rett i å reagere. En slik oppførsel skal man ikke finne seg i. 
 

 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han trenger å gå ordentlig inn i seg selv og virkelig forstå hvordan hans handlinger påvirker andre rundt han. Du må fortelle det, uten å anklage, men hjelpe han med å forstå. For virker ikke som han gjør.

Anonymkode: b0de8...aa3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet bør man aldri si slikt foran barn. Så om det er en 'vanlig' samtale eller diskusjon, er det jo helt på trynet.

Men hvorvidt det er forståelig handler jo om hva du gjorde først. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og samboer hadde en diskusjon om noe i utgangspunktet ganske ubetydelig i dag. Dette var mens barna var i rommet med oss. Jeg har gitt han beskjed tidligere om at jeg ikke ønsker å diskutere med han foran barna når han hisser seg opp. Dette sa jeg til han i dag og, at jeg ikke orka å svare når han ikke klarer å holde seg rolig. Da var responsen hans å kalle meg en jævla idiot. Foran barna. 

Jeg blir lei meg og går en annen plass i huset. Når barna er i seng tar jeg opp med han hvor lite greit det er å kalle kjæresten sin noe sånt. Da sier han at jeg må slutte å oppføre meg idiotisk da. Og at han blir utrolig sint når jeg avskjærer diskusjonen på den måten som jeg gjorde, ved å ikke svare han. 

Må nevnes at det dessverre ikke er første gang jeg blir kalt stygge ord. Blir utrolig lei meg og synes ikke jeg fortjener det. Og det skremmer meg at han ikke bare legger seg helt flat og beklager. 

Hva tenker dere? 

 

 

Anonymkode: 52c5a...65e

Når du blir kalt stygge ord foran barna kan barna begynne å behandle deg dårlig etter hvert. De ser pappa gjøre det og tror da at dette er greit. For å ikke nevne hvordan de vil prate til andre utenfor huset også. 

Dette er slikt som barnevern vil henge seg opp i om dere en gang kommer i kontakt med de. At pappa'n hisser seg opp foran barna og kan gjøre at de føler seg utrygge. 

Anonymkode: f93b3...113

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må sette hardt mot hardt, fort!! Hvis ikke ville dette bare fortsette. Du har ikke skremt han fra å si sånne ting senere så vidt jeg kan se her. Hva svarte du når han sier at da får du slutte å være en idiot??

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du klarer det anbefaler jeg faktisk skilsmisse. Dette kommer ikke til å bli bedre, heller motsatt. 

Anonymkode: 2032e...de7

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når du blir kalt stygge ord foran barna kan barna begynne å behandle deg dårlig etter hvert. De ser pappa gjøre det og tror da at dette er greit. For å ikke nevne hvordan de vil prate til andre utenfor huset også. 

Dette er slikt som barnevern vil henge seg opp i om dere en gang kommer i kontakt med de. At pappa'n hisser seg opp foran barna og kan gjøre at de føler seg utrygge. 

Anonymkode: f93b3...113

Dette er faktisk helt sant. Er du riktig så uheldig så tar de etter alt som barn. Hvis ikke så kommer det garantert som ungdom. Jeg har selv en ungdom som gjør det vi gjør, ikke sier. Så ta det alvorlig i dag!!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang snakka mannen til meg på en måte jeg ikke likte foran barna. Jeg sa ikke noe mer der og da men da vi var alene tok jeg det opp. Han var selvfølgelig fullstendig uforstående til at han hadde gjort noe galt. Jeg spurte han om han hadde ment at en mann som sa noe sånt til datteren vår hadde vært en god nok mann for henne. Da kom det laang stillhet tilbake. Poenget er at hvis han mener at jeg ikke fortjener en like god mann som datteren vår så er vi ferdige med hverandre. Og at vi setter standarden for hvordan sønnen vår behandler damer og hva datteren vår finner seg i av menn hun får et forhold til.

Du gjør rett i å ikke la dette ligge. Først og fremst for barnas skyld.

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, NymeriaRhoynar skrev:

En gang snakka mannen til meg på en måte jeg ikke likte foran barna. Jeg sa ikke noe mer der og da men da vi var alene tok jeg det opp. Han var selvfølgelig fullstendig uforstående til at han hadde gjort noe galt. Jeg spurte han om han hadde ment at en mann som sa noe sånt til datteren vår hadde vært en god nok mann for henne. Da kom det laang stillhet tilbake. Poenget er at hvis han mener at jeg ikke fortjener en like god mann som datteren vår så er vi ferdige med hverandre. Og at vi setter standarden for hvordan sønnen vår behandler damer og hva datteren vår finner seg i av menn hun får et forhold til.

Du gjør rett i å ikke la dette ligge. Først og fremst for barnas skyld.

Hear hear.

Anonymkode: bfb93...a75

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og samboer hadde en diskusjon om noe i utgangspunktet ganske ubetydelig i dag. Dette var mens barna var i rommet med oss. Jeg har gitt han beskjed tidligere om at jeg ikke ønsker å diskutere med han foran barna når han hisser seg opp. Dette sa jeg til han i dag og, at jeg ikke orka å svare når han ikke klarer å holde seg rolig. Da var responsen hans å kalle meg en jævla idiot. Foran barna. 

Jeg tenker at han oppfatter deg som en jævla idiot når du ikke gidder å ta han seriøst nok til å svare han når han er sint. Du bidrar til å eskalere situasjonen, det gjør du forsåvidt også ved å dele dette her inne for å søke støtte på at ditt syn er riktig.

I innlegget ditt ser jeg tydelig at du legger alt ansvar over på han, kvinner bruker svært ofte forlat som en hersketeknikk for å oppnå makt, menn har ikke tilsvarende.

Trur det er på høy tid at dere tar dere en tur i terapi før alt går at skogen. Gjerne en mannlig terapeut slik at det kan være en slags balanse i forsøket på bedre kommunikasjon. 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er lov å tenke at kjæresten er en jævla idiot. Det hadde vært merkelig om du ikke tenkte dette om typen din nå. For han ER en jævla idiot!! Men voksne mennesker kaller ikke hverandre for jævla idioter. Og ekstra gale er det når de gjør det foran barna! Hissige diskusjoner hører ikke hjemme hverken på tomannshånd eller foran barna. Helt enig i at en skal holde roen når man skal diskutere noe. Her tenker jeg parterapi, så han kan høre fra en tredjepart at dette ikke er greit.

Anonymkode: 67720...434

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, RoH skrev:

Jeg og samboer hadde en diskusjon om noe i utgangspunktet ganske ubetydelig i dag. Dette var mens barna var i rommet med oss. Jeg har gitt han beskjed tidligere om at jeg ikke ønsker å diskutere med han foran barna når han hisser seg opp. Dette sa jeg til han i dag og, at jeg ikke orka å svare når han ikke klarer å holde seg rolig. Da var responsen hans å kalle meg en jævla idiot. Foran barna. 

Jeg tenker at han oppfatter deg som en jævla idiot når du ikke gidder å ta han seriøst nok til å svare han når han er sint. Du bidrar til å eskalere situasjonen, det gjør du forsåvidt også ved å dele dette her inne for å søke støtte på at ditt syn er riktig.

I innlegget ditt ser jeg tydelig at du legger alt ansvar over på han, kvinner bruker svært ofte forlat som en hersketeknikk for å oppnå makt, menn har ikke tilsvarende.

Trur det er på høy tid at dere tar dere en tur i terapi før alt går at skogen. Gjerne en mannlig terapeut slik at det kan være en slags balanse i forsøket på bedre kommunikasjon. 

 

Du kan virkelig ikke legge skylden på ts her! Er barna til stede så er det mest fornuftig å ta diskusjonen/krangelen når barna ikke er der. Dette er spesielt viktig når den ene parten lett tyr til banning og nedsettende ord. 

Anonymkode: 41075...ff5

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det er helt feil at du fremstiller deg selv som ett stort offer her, og søker støtte fordi "mannen er slem".

Det er da en grunn til at dere diskuterte? Og jeg forstår godt at han blir sint, når du bare slutter å svare midt i en diskusjon. Jeg hadde hissa meg opp mye mer enn nødvendig, det er jo rett og slett en hersketeknikk. Så du var en idiot, jo.

Fortsatt ikke greit å gjøre dette foran barna, og det får du gå ut med hardt mot hardt. Kom dere til familievernskontoret f.eks

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du kan virkelig ikke legge skylden på ts her! Er barna til stede så er det mest fornuftig å ta diskusjonen/krangelen når barna ikke er der. Dette er spesielt viktig når den ene parten lett tyr til banning og nedsettende ord. 

Anonymkode: 41075...ff5

Sies det ofte nok er det sikkert sant.  Å tro barn vokser opp uten konflikter er i beste fall naivt. Tipper at det ikke engang er sunt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.10.2020 den 12.47, Rosatoast skrev:

Syntes det er helt feil at du fremstiller deg selv som ett stort offer her, og søker støtte fordi "mannen er slem".

Det er da en grunn til at dere diskuterte? Og jeg forstår godt at han blir sint, når du bare slutter å svare midt i en diskusjon. Jeg hadde hissa meg opp mye mer enn nødvendig, det er jo rett og slett en hersketeknikk. Så du var en idiot, jo.

Fortsatt ikke greit å gjøre dette foran barna, og det får du gå ut med hardt mot hardt. Kom dere til familievernskontoret f.eks

Sånne dømmende svar synes jeg lite om. Søker ikke støtte. Skrev fordi jeg oppriktig lurer på hvordan jeg skal håndtere dette og om det er vanlig å bli kalt såpass stygge ting. 

Jeg svarte han kort og ga beskjed om at vi kan ikke diskutere mer mens barna er her om han ikke klarer å forholde seg rolig. Føler ikke dette er noen hersketeknikk, har sagt til han flere ganger at vi må klare å snakke rolig sammen, evt så må vi heller ta det når barna er i seng. Han er generelt hissig, og blir ofte mitt ansvar å roe ting ned. Kan tenke at han oppfører seg som en idiot til tider jeg og, men tror aldri dette er noe jeg kunne ropt til han foran barna.. 

Ts

 

Anonymkode: 52c5a...65e

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sånne dømmende svar synes jeg lite om. Søker ikke støtte. Skrev fordi jeg oppriktig lurer på hvordan jeg skal håndtere dette og om det er vanlig å bli kalt såpass stygge ting. 

Jeg svarte han kort og ga beskjed om at vi kan ikke diskutere mer mens barna er her om han ikke klarer å forholde seg rolig. Føler ikke dette er noen hersketeknikk, har sagt til han flere ganger at vi må klare å snakke rolig sammen, evt så må vi heller ta det når barna er i seng. Han er generelt hissig, og blir ofte mitt ansvar å roe ting ned. Kan tenke at han oppfører seg som en idiot til tider jeg og, men tror aldri dette er noe jeg kunne ropt til han foran barna.. 

Ts

 

Anonymkode: 52c5a...65e

Lurer du oppriktig på om det er normalt at samboere/kjærester kaller hverandre stygge ting?

Nei, det er absolutt ikke normalt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.10.2020 den 3.00, AnonymBruker skrev:

Jeg og samboer hadde en diskusjon om noe i utgangspunktet ganske ubetydelig i dag. Dette var mens barna var i rommet med oss. Jeg har gitt han beskjed tidligere om at jeg ikke ønsker å diskutere med han foran barna når han hisser seg opp. Dette sa jeg til han i dag og, at jeg ikke orka å svare når han ikke klarer å holde seg rolig. Da var responsen hans å kalle meg en jævla idiot. Foran barna. 

Jeg blir lei meg og går en annen plass i huset. Når barna er i seng tar jeg opp med han hvor lite greit det er å kalle kjæresten sin noe sånt. Da sier han at jeg må slutte å oppføre meg idiotisk da. Og at han blir utrolig sint når jeg avskjærer diskusjonen på den måten som jeg gjorde, ved å ikke svare han. 

Må nevnes at det dessverre ikke er første gang jeg blir kalt stygge ord. Blir utrolig lei meg og synes ikke jeg fortjener det. Og det skremmer meg at han ikke bare legger seg helt flat og beklager. 

Hva tenker dere? 

 

 

Anonymkode: 52c5a...65e

Om det tilhører sjeldenheten synes jeg det bør være såpass høyt under taket i et forhold. Men får du høre at du er en jævla idiot i hver eneste krangel dere har, da hadde jeg ikke orket det. Men det er jo seff relativt til hvordan han behandler deg ellers, og hvor mye du føler på det selv. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...