Jump to content
AnonymBruker

Mitt barn har autismesymptomer og det gjør meg så vondt💔

Recommended Posts

AnonymBruker

Jeg har et nydelig lite barn på 2 år med autismesymptomer, det gjør meg så vondt å se mitt barn svinne hen mens andre i barselsgruppen vår utvikler seg videre. Jeg er alene med barnet så det gjør ekstra vondt å ikke ha noen å dele min sorg med, det gjør så forferdelig vondt og det virker ikke som om noen forstår meg..💔

Anonymkode: cbe72...6fb

Fortsetter under...

Uatskillelig

💔:hug:

AnonymBruker

Jeg har også autisme men fikk ikke diagnosen før i godt voksen alder og dermed heller ingen tilretttelegging av skolegangen!

Anonymkode: 7cb82...6d1

AnonymBruker

❤️❤️❤️

Min beste venninne har et barn med autisme, og jeg må bare innrømme at; nei, jeg forstår ikke. Har ikke sjanse til å forstå det en gang, situasjonen er mer komplisert og tøff enn noe jeg noen gang har stått i. Men jeg føler med henne, hun kan alltid komme til meg. Og på en måte er det bra at andre ikke forstår, for det understreker hvor vanskelig situasjon de står i. Det er viktig å ikke normalisere situasjonen, nettopp for at de som står i den skal bli tatt på alvor og få hjelp.

Jeg håper du får hjelp om du behøver det, og finner støttespillere ❤️

Anonymkode: adaf5...1f7

AnonymBruker
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

❤️❤️❤️

Min beste venninne har et barn med autisme, og jeg må bare innrømme at; nei, jeg forstår ikke. Har ikke sjanse til å forstå det en gang, situasjonen er mer komplisert og tøff enn noe jeg noen gang har stått i. Men jeg føler med henne, hun kan alltid komme til meg. Og på en måte er det bra at andre ikke forstår, for det understreker hvor vanskelig situasjon de står i. Det er viktig å ikke normalisere situasjonen, nettopp for at de som står i den skal bli tatt på alvor og få hjelp.

Jeg håper du får hjelp om du behøver det, og finner støttespillere ❤️

Anonymkode: adaf5...1f7

Hun er heldig som har deg som venninne ❤️

Ts

Anonymkode: cbe72...6fb

lillehavfruen

Ja, dette gjør VONDT. Har du lest diktet "reisen til nederland"? . Jeg finner mye trøst i det, det setter virkelig ord på sorgen!

Når du er klar for det ville jeg begynt å oppsøke likesinnede foreldre. Er dere henvist til barnehabilitering e.l? Mange tilbyr såkalte starthjelpkurs, veldig fint å dele erfaringer i slike grupper. Kanskje "Autismeforumet" på Facebook har noe for seg? Vår datter har et syndrom som gir utviklingshemming og lavtfungerende autisme. Så vi oppsøker foreldre med samme syndromet, og det har vært til kjempehjelp. 

Annonse