Gå til innhold

Selvangivelse og gjeldsregister


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når man betaler opp gjeld fra forbrukslån så forsvinner den raskt fra gjeldsregisteret, men vil den stå på selvangivelsen hvis man betaler opp før 31.desember ? De gjeldsrentene man betalte kommer vel til å stå der ? 

Pokker ! Kom plutselig på rentene. Håpet at det som er betalt opp ble renvasket fra selvangivelsen men det gjør det vel ikke ? 

Anonymkode: 62522...c04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjeldsrenter vil stå der ja. Men det vil også stå gjeld ved årsskiftet, så om det er nedbetalt vil det stå 0,- 

Slik får du skattefradraget på gjeldsrentene. 
 

 

Anonymkode: a2a48...bd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff.. så jeg må leie hele neste år og vente på at selvangivelsen blir vasket i 2022 før jeg kan prøve refinansere resten. 

Anonymkode: 62522...c04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Huff.. så jeg må leie hele neste år og vente på at selvangivelsen blir vasket i 2022 før jeg kan prøve refinansere resten. 

Anonymkode: 62522...c04

Neida. Når lånet står i 0 og heller ikke er i gjeldsregistret, så har du gjort opp den biten.
 

Sammenlikningen av registret og selvangivelsen vil jo vise den faktiske situasjonen. 

Anonymkode: a2a48...bd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Neida. Når lånet står i 0 og heller ikke er i gjeldsregistret, så har du gjort opp den biten.
 

Sammenlikningen av registret og selvangivelsen vil jo vise den faktiske situasjonen. 

Anonymkode: a2a48...bd3

Hjelper jo ikke det når banken ser lang lang rekke med långivere, selvom de er i 0 i gjeld  nå. Så vises situasjonen jeg var i, siden rentene vises.

Deppa nå ja. Så glad for å endelig klare betale opp masse gammel gjeld men må vente 1,5 år på drømmen. 

Anonymkode: 62522...c04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan da betale ned masse på gjelden det neste året uansett. Ingen grunn til å vente på refinansiering.

Anonymkode: 2ed89...3c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hjelper jo ikke det når banken ser lang lang rekke med långivere, selvom de er i 0 i gjeld  nå. Så vises situasjonen jeg var i, siden rentene vises.

Deppa nå ja. Så glad for å endelig klare betale opp masse gammel gjeld men må vente 1,5 år på drømmen. 

Anonymkode: 62522...c04

Kan du ikke høre på oss når vi sier at banken ikke henger seg opp i gammel gjeld? Du kan søke boliglån nå, om du har betalt ned tidligere gjeld. 

Anonymkode: 3b36d...def

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bankene har mye bedre oppdatert informasjon enn selvangivelsen i dag. De kan hente siste lønnsopplysninger fra skatteetaten og gjeld fra gjeldsregisteret. Så jeg ville betalt så mye jeg kunne på gjeld og søkt refinansiering når du tror det er mulighet for det, uavhengig av dato.

Anonymkode: d67c7...9fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...