Gå til innhold

Lat venninne som ikke vil jobbe, men å være på fest orker hun. Uføretrygd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hun orker ikke å jobbe tydeligvis, eller vil ikke prøve fordi hun mener hun ikke får se jobb da hun ikke har arbeidserfaring og blir sliten av å jobbe. Har møtt henne et par ganger og hun er gøy å være med på sosiale ting. Det orker hun tydeligvis og blir ikke sliten av. For meg virker det som ho snylter på NAV for å leve et liv i luksus. Bor hjemme hos sine foreldre og er 20 år. Nå kjenner jeg henne ikke så godt, men synes det er ufattelig at hun skal få ha uføretrygd, mens jeg skal jobbe ræva av meg 5 dager i uken og bare tjene 27k i måneden... Vurderer å kutte henne ut. Hun er giftig

Anonymkode: 51aac...d9c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Dankert skrev:

Hvem lever "et liv i luksus" på NAV?

Det er luksus å få penger for å ikke jobbe

Anonymkode: 51aac...d9c

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det er luksus å få penger for å ikke jobbe

Anonymkode: 51aac...d9c

Man lever ikke i luksus om man er syk og får trygd.

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis hun får uføretrygd er det nok grunner her du ikke vet om. Og kanskje det sosiale er noe hun trenger? Jeg har jobbet i maaange år og har flere igjen, men en gang ble jeg sykemeldt. Men jeg kunne fint vært sosial og vært på fest om jeg gadd det, men valgte ikke. Hadde ingenting med mine kvalifikasjoner i jobben å gjøre. Og det syntes heller ikke utad hva det var for de som ikke visste.

Anonymkode: 57a33...05f

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun har uføretrygd i en alder av 20 år så må det være noe veldig alvorlig galt. Jeg trodde ikke så unge fikk uføretrygd. 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har møtt henne to ganger og har klart å vurdere arbeidsevnen hennes? Og bare 27 tusen da, stakkars deg.

Anonymkode: fc54f...257

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres jo mer ut som om du er misunnelig, enn at hun er giftig. Jeg klarer også å feste hver helg om jeg vil, men det har sin pris. Følelsen av fatigue kan ofte bli mindre merkbar med litt innabords i blant. Nå skal det sies at jeg jobber ræva av meg 6 dager i uken til tross for skrantende helse, men det går ut over fritiden, og ferier. Da makter jeg ingenting nesten. 

Det finnes uføretrygdede som går fjellturer hver dag også, betyr ikke at de fungerer bra i jobb. 
Heldigvis er det ikke «oss vanlige» som skal ta slike vurderinger ang. andres helse. 

Anonymkode: b953a...502

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun orker ikke å jobbe tydeligvis, eller vil ikke prøve fordi hun mener hun ikke får se jobb da hun ikke har arbeidserfaring og blir sliten av å jobbe. Har møtt henne et par ganger og hun er gøy å være med på sosiale ting. Det orker hun tydeligvis og blir ikke sliten av. For meg virker det som ho snylter på NAV for å leve et liv i luksus. Bor hjemme hos sine foreldre og er 20 år. Nå kjenner jeg henne ikke så godt, men synes det er ufattelig at hun skal få ha uføretrygd, mens jeg skal jobbe ræva av meg 5 dager i uken og bare tjene 27k i måneden... Vurderer å kutte henne ut. Hun er giftig

Anonymkode: 51aac...d9c

Jeg antar at du er sikkert rundt 20 år du også, uten all for mye livserfaring. Hadde du vært eldre og klokere hadde du mest sannsynlig forstått at hva som "feiler" folk er en privatsak, som du ikke har noe med.  Kanskje du tilogmed hadde hørt om usynlig sykdom, eller tilogmed greid å koble pinlig sykdom=ingen sykdom for mange.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, SoWhat? skrev:

Hvis hun har uføretrygd i en alder av 20 år så må det være noe veldig alvorlig galt. Jeg trodde ikke så unge fikk uføretrygd. 

Da har ofte ppt eller lignende vært i bildet lenge. De som får uføretrygd rett ut av skolen blir det som regel ufrivillig. 

Anonymkode: 5f0d8...ac1

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du vet at det finnes tusenvis av usynlige sykdommer... 

Å være kronisk syk er en fulltidsjobb og du har ingen kontroll over gode og dårlige dager, derfor er det ofte umulig å forplikte seg til en jobb desverre. 

Det betyr ikke at alle syke er sengeliggende 24timer I døgnet og ikke kan gjøre noenting..  Ifølge folk på KG må man jo være det for å rettferdiggjøre en uføregrad..  Altså det blir for dumt. 

Anonymkode: eb881...b9f

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er luksus å få penger for å ikke jobbe

Anonymkode: 51aac...d9c

Det er ikke luksus å være syk, skal jeg si deg.

 

  • Liker 22
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Da har ofte ppt eller lignende vært i bildet lenge. De som får uføretrygd rett ut av skolen blir det som regel ufrivillig. 

Anonymkode: 5f0d8...ac1

Ok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Uatskillelig skrev:

Det er ikke luksus å være syk, skal jeg si deg.

 

Hun er jo ikke syk. Helt oppegående og sosial ute blandt oss og ingen tydelige tegn til sykdom

Anonymkode: 51aac...d9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei,  man trenger ikke å fungere i jobb selv om man går turer i  timesvis hver dag!

Anonymkode: 07a14...819

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun orker ikke å jobbe tydeligvis, eller vil ikke prøve fordi hun mener hun ikke får se jobb da hun ikke har arbeidserfaring og blir sliten av å jobbe. Har møtt henne et par ganger og hun er gøy å være med på sosiale ting. Det orker hun tydeligvis og blir ikke sliten av. For meg virker det som ho snylter på NAV for å leve et liv i luksus. Bor hjemme hos sine foreldre og er 20 år. Nå kjenner jeg henne ikke så godt, men synes det er ufattelig at hun skal få ha uføretrygd, mens jeg skal jobbe ræva av meg 5 dager i uken og bare tjene 27k i måneden... Vurderer å kutte henne ut. Hun er giftig

Anonymkode: 51aac...d9c

568765bd4ef45d10bf67b667025e0c92.gif.1d081137f787aeede9546bd55021e4a5.gifjessica2Bfletcher2Bpop2Bcorn2Bgif.gif.5484a44958cabb4476035020f3820d65.gif

Anonymkode: 623c7...5c0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...