Gå til innhold

Gravid. Urimelig av meg å be han bli mindre privat med mobilen sin?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

At du bærer felles barn, gir deg ingen rett til å spise han opp med hud og hår. ALLE trenger å ha et privatliv. La han få beholde 1% som ikke raker deg.

Anonymkode: 92fbe...c0c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg aldri godtatt. Altså at han skjuler den slik. Akkurat som at jeg aldri hadde godtatt om mannen gikk inn på mobilen min med formål om å snoke. Vi har hverandres koder (selvsagt! Plutselig vil man ta bilde av barnet og den telefonen som er nærmest brukes da), men aldri om vi ville misbrukt den tilliten ved å snoke. Privat er privat, men ingenting låses unna. Og vi svarer selvsagt ærlig om hva vi driver med. 
 

Virker som folk flest her tror at tilgang = å se gjennom alt, altså, nei, det er nettopp derfor man gir full tilgang, fordi da har man ikke behov for å føle noe usikkerhet.

Anonymkode: fb19b...f13

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urimelig? Ja.

Følg magefølelsen din. Og vær takknemmelig for tiggerne dine, for de viser deg hvor du ikke er fri.

Anonymkode: bddc0...536

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lytt til den ene prosenten.

Du er også bare to måneder. Alt kan fremdeles forandres. 

Anonymkode: 9b468...03f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner deg godt, jeg. Det er jo ikke måte på hvor mange kjipe artikler om utroskap der det står at å «skjule» mobilen KAN være et tegn.

Meg og mannen min har et avslappet forhold til mobilene våre. Av praktiske årsaker (som feks hente ut handleliste jeg har skrevet) eller skifte sang - så kan vi kodene til hverandres mobil. Men jeg sjekker ALDRI meldingene hans og ser aldri igjennom bilder. Og jeg er ganske sikker på at han heller ikke gjør det. Har ikke så mange hemmelige meldinger, men av respekt for venninner som feks skriver private ting, så ønsker jeg jo ikke at han skal lese det.

Det aller beste du gjør, er å fortelle han at du opplever at måten han skjermer mobilen sin, gjør at du føler deg usikker. At du ikke har behov for å lete gjennom mobilen hans, men at måten du opplever han skjuler den - gjør at du kjenner en liten tvil inne i deg.

Anonymkode: d11a3...339

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mann her. Jeg er så lik melonen som skriver over. Jeg har ikke bilder av ekser og nakne damer på mobilen, men jeg tar bilder av så masse rart og søker på alle mulige rare spørsmål så at noen skal gå igjennom mobilen er bare helt krise. Det blir som om noen kan lese mine innerste tanker. 

Anonymkode: 48a83...bd9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest hele tråden, men føler at mange sier at det er min mobil og den er privat. Ja, det er selvfølgelig riktig, men om kjæresten alltid har den med seg uansett, blir "stresset" om skal vise deg noe med sin mobil, bilder eller noe. Skjuler ting om man sitter sammen og får en melding eller noe. Jeg kan virkelig forstå at partneren blir litt usikker, hva den personen egentlig driver med. 
Hvorfor skal denne mobilen være med overalt alltid? Om man sitter å ser på en film sammen, og man må på kjøkkenet, do eller noe hvorfor skal man ta med telefonen? Er det noen som ringer, da hører dem det, får dem en melding så ser man det når man kommer tilbake. 

Anonymkode: 99b6d...236

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal denne mobilen være med overalt alltid? Om man sitter å ser på en film sammen, og man må på kjøkkenet, do eller noe hvorfor skal man ta med telefonen? Er det noen som ringer, da hører dem det, får dem en melding så ser man det når man kommer tilbake. 

Anonymkode: 99b6d...236

I mitt tilfelle fordi jeg får jobbvakter inn på mobilen, blant anna.

Jeg er også nærmeste pårørende til min mor, og sykehjemmet ringer ganske ofte. 

Anonymkode: 0c586...e5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

I mitt tilfelle fordi jeg får jobbvakter inn på mobilen, blant anna.

Jeg er også nærmeste pårørende til min mor, og sykehjemmet ringer ganske ofte. 

Anonymkode: 0c586...e5b

Så disse 10 meterne til kjøkkenet for å hente noe blir totalt krise? 

Anonymkode: 99b6d...236

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så disse 10 meterne til kjøkkenet for å hente noe blir totalt krise? 

Anonymkode: 99b6d...236

Det kan være små marginer for å få nok vakter. 

Og er ikke sikkert vedkommende er på jobb hvis jeg ringer opp sykehjemmet igjen.  

De eneste gangene jeg ikke tar med mobilen, er når vi skal ha sex. 

Anonymkode: 0c586...e5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Det kan være små marginer for å få nok vakter. 

Og er ikke sikkert vedkommende er på jobb hvis jeg ringer opp sykehjemmet igjen.  

De eneste gangene jeg ikke tar med mobilen, er når vi skal ha sex. 

Anonymkode: 0c586...e5b

Greit nok, ikke meningen å angripe deg eller noe. Men når kjæresten ikke har en sånn type jobb, hvorfor alltid ha med telefonen, må jo være en grunn at personen skjuler noe, ikke stoler på partneren sin, grunnet at telefonen ikke kan ligge. 

Grunnen for at jeg tar dette opp nå er at min kjæreste er akkurat sånn som dette, tar med seg mobilen overalt. Føler at det er noe som skjules her. Ser på en film, så må kjæresten på do og tar med seg telefonen. 

Anonymkode: 99b6d...236

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det som er urimelig er å vente i 7 år og en gryende graviditet før du kommer med et ultimatum. Man er veldig forskjellig på dette her tydeligvis, heia KG, og må finne ut hvordan man kan få ting til å funke lenge før 7 års krisa tar dere. Jeg er vant med full åpenhet og låning av mobiler (jeg gikk aldri inn på meldinger eller logger nei), mens ny kjæreste er vant med totalt privat. Vi har måtte inngå kompromiss etter han en periode hadde med mobil over alt og varsler var av. Jeg bare gidder ikke den usikkerheten det skaper. Hvis han ikke en gang i blant ligger henslengt ved siden av meg og åpner diverse SoMe, orker jeg ikke mer fant jeg ut. Nå som han gjør det, tenker jeg ikke over hvor mobilen er lengre, og han har (tilsynelatende) blitt avslappet til at jeg kan se, om jeg gidder. Det kan bli en besettelse om man først er inne på tanken "hvorfor", så du bør jo ta det opp TS, han er partneren din for søren, men det blir vanskelig å forlange noe når du har visst det hele tiden. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min venninne er slik, hun har ingenting å skjule men tror det bare er en vane. 

Hun takler ikke at noen bruker macen hennes, så når hun fikk samboer som ønsket å låne denne så ble hun helt paranoid. Følte at hun ikke fikk noe privatliv, selv om hun ikke hadde noe særlig privat innpå der. Samme med mobilen, når vi er sammen så åpner hun ting når jeg/andre ikke er i nærheten, hun snur mobilen i en annen vinkel som du sier osv. Det er bare en vane og gjøres ubevisst. 

Anonymkode: 23e41...ef5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Greit nok, ikke meningen å angripe deg eller noe. Men når kjæresten ikke har en sånn type jobb, hvorfor alltid ha med telefonen, må jo være en grunn at personen skjuler noe, ikke stoler på partneren sin, grunnet at telefonen ikke kan ligge. 

Grunnen for at jeg tar dette opp nå er at min kjæreste er akkurat sånn som dette, tar med seg mobilen overalt. Føler at det er noe som skjules her. Ser på en film, så må kjæresten på do og tar med seg telefonen. 

Anonymkode: 99b6d...236

Kjæresten tar også med mobilen overalt, for å følge med på fotballresultater. Det går visst alltid en kamp. 

Anonymkode: 0c586...e5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 17.10.2020 den 17.41, AnonymBruker skrev:

Hadde det vært meg og mannen hadde jeg sikkert sjekka tlf hans for lengst med den oppførselen der  😅 

Jeg synes det er helt greit at du tar opp dette med han, og et mye bedre alternativ enn å sjekke den i smug. 

Anonymkode: 1c96d...c4d

Hadde blitt fly forbanner om partner sjekket mobilen min i skjul. Handler ikke om at jeg har noe å skjule men respekt!

Anonymkode: 3c31d...886

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er riv ruskende urimelig, ja. 

Jeg hadde aldri latt samboeren fått koden til min mobil. 

En ting er at jeg har Bankid og sånt på den, og det å gi andre tilgang til mobilen er da på lik linje med å gi dem tilgang til kodebrikken din. 

En annen ting er at jeg kommuniserer med venner, som forteller ting til MEG - IKKE til mannen min. Mannen min har ikke noe med å lese meldinger venner sender meg i tro om at det fortrolig. 

At DU er sjalu, er ditt problem, og du er helt urimelig - og jeg fatter ikke hva graviditet har med saken å gjøre??

Anonymkode: 6a437...534

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...