Gå til innhold

Hvorfor ser dere ned på menn som kjøper seg thaidamer?


Haplos

Anbefalte innlegg

1 time siden, Måneskinn skrev:

nei det har jeg ikke. Men om de blir behandlet slik jeg ser, så er det jammen ikke rart at man rakker ned på både egen og andres menn.

Man glemmer jo gjerne at de som kommer hit til landet (eller et annet land) etterhvert forstår hvordan ting fungerer. Disse damene er jo ikke dumme, så de skjønner nok at noen av de har fått katta i sekken...

Poenget er at det er både gode og dårlige mennesker i begge grupper. Det er ikke slik at bare den ene gruppen er de snille og de andre de slemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

FrP-søppel har sjeldent intelligens til å diskutere noe annet enn det samme repeterende pisspreiket om og om igjen.

Anonymkode: 987bb...143

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.10.2020 den 12.54, Haplos skrev:

Dette var en annen fyr

Du er klar over at det er mulig å gå inn på profilen din og se innleggene du skriver og lager, Mr. Incel? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ned på alle mennesker som kjøper andre mennesker. Man utnytter ikke mennesker i en slik sårbar situasjon om man er et bra menneske med empati og forståelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, jabx skrev:

Poenget er at det er både gode og dårlige mennesker i begge grupper. Det er ikke slik at bare den ene gruppen er de snille og de andre de slemme.

nei det er jeg helt enig i. Mente heller ikke det ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 17.10.2020 den 12.26, Haplos skrev:

Dere skjønner at disse menneskene har det ikke enkelt. De blir avvist på markedet, og må ty til å dra utenlands for å få seg partnere. 
Det er da en menneskerett å føle på kjærlighet. Hvorfor skal det ikke være greit? En eldre kompis av meg importerte ei thaikjerring for 1 år siden og han har det så fantastisk nå. Får alle sine behov dekket. 

Hva er fordommene deres av?

Kjærlighet??!

Anonymkode: 89a94...992

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.10.2020 den 12.26, Haplos skrev:

Dere skjønner at disse menneskene har det ikke enkelt. De blir avvist på markedet, og må ty til å dra utenlands for å få seg partnere. 
Det er da en menneskerett å føle på kjærlighet. Hvorfor skal det ikke være greit? En eldre kompis av meg importerte ei thaikjerring for 1 år siden og han har det så fantastisk nå. Får alle sine behov dekket. 

Hva er fordommene deres av?

Svaret på dette får du i spørsmålet ditt.. 

Anonymkode: 90321...daa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordommene ligger i det man ikke selv forstår, jeg har ikke forutsetning til å skjønne valget de tar fordi det er fjernt for meg. Samtidig ser jeg at svært mange asiatiske damer styrer familien med jernhånd så jeg tror mange menn får seg en overraskelse der - fortjent, ikke misforstå. Og alt i alt er det revnende likegyldig om man gifter seg med en nordmann, en asiat, kineser eller hva så lenge man gifter seg av enighet om en felles fremtid, en felles reise mot et felles mål med felles respekt for samlivet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en god venn som i godt voksen alder dro mye til Thailand. 

Faktisk var det en så god venn at vi hadde et forhold for noen tiår siden. Han likte ikke at jeg sa ham i mot, spesielt ikke når det var andre tilstede. Så han hadde "gammeldagse" holdninger vedr mann/kvinne. Det var også årsaken til at forholdet tok slutt. 

Etter noen år med Thailand-turer, importerte han en vakker ung kvinne. De giftet seg raskt, og fikk et barn. Han påsto at hun ikke var prostituert, og var utdannet lærer og at hun bare "tilfeldigvis" var på baren han var på en kveld. 

Han skrev til meg på Facebook: "Endelig har jeg funnet en som alltid sier ja :-)" Vel, det varte ikke lenge. I byen (en av Norges største byer) der de bodde, fantes det et miljø der thaidamer møttes. Da den lille babyen var født, kom han plutselig en dag hjem til tom leilighet. Ikke helt tom, for babyen var der. Men mor var borte. Det lå en lapp om at hun var bortreist og ville være tilbake om 2-3 dager. Han hadde ingen kunnskaper om babyer, og fikk hjelp fra vennegjengen for å ta vare på babyen disse dagene. 

Det viste seg senere at hun var dratt til Oslo med en venninnegjeng. For å selge sex. 

Han konfronterte henne med det. Og da kom det frem at joda, hun var riktignok utdannet lærer. Men hadde solgt sex i flere år på baren der de møttes. Hadde aldri jobbet som lærer. 

De ble skilt etter dette. Han orket ikke tanken på å leve med en prostiturert, og i tillegg sluttet hun å si "ja" til alt. Det viste seg at hun hadde sterke meninger om det meste.

Nå har han har mesteparten av foreldreansvaret (hun har ikke så mye tid til sønnen, stadige "Oslo-turer"). 

Han skriver stadig til meg på Facebook og klager over tilværelsen, men jeg kjenner jeg ikke orker å vise noe særlig sympati overfor ham. Eneste sympatien min er for den lille sønnen de har sammen. 

 

Anonymkode: 43316...59f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...

Ville likt å høre deg si det samme om folk som kjøper seg mørkhudete som slaver, slik som før i tiden. Menneskehandel er aldri greit! Verken som slave som gjør en praktisk jobb for deg eller en sexslave/kjøpekone. 

Hvilket punkt i FN's Verdenserklæringen om menneskerettigheter står det om rett på kjærlighet og sex?
For der står det blant annet;
"Alle mennesker er født frie og med samme menneskeverd og menneskerettigheter."
"Ingen må holdes i slaveri eller trelldom. Slaveri og slavehandel i alle former er forbudt."
"Ingen må utsettes for tortur eller grusom, umenneskelig eller nedverdigende behandling eller straff."


Vil nok si det å importere en person for egen nytelse, fra en situasjon hvor de er i nød og må selges for å brødfø seg selv og sin familie, det kvalifiseres til menneskehandel. Noe som bryter menneskerettighetene til vedkommende.  

Anonymkode: 77051...1ac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser ikke nødvendigvis ned på dem, men det er en sånn angrip synden og ikke synderen. Er jo bare trist at noen har kommet til et punkt i livet hvor det å kjøpe andre fremstår som en god idè enten det er pga ensomhet eller andre grunner.

Det beste hadde selvfølgelig vært om de mennene som gjør det hadde hatt en bedre oppvekst som hadde gjort dem i stand til å ha meningsfulle relasjoner med andre og at noen hadde godtatt dem for den de er.

Jeg tror ikke på å hate mennene og det er tragedier på begge sider av transaksjonen.

Anonymkode: bf8df...717

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.10.2020 den 12.53):

Håper hun også får dekket sine behov også, og at det forholdet er tuftet på mer enn hans behov....

Hehe... ikke alltid det skjønner du.  Gamlingen blir stadig eldre og "evnen" mindre, og dama blir frustrert etterhvert.   Og bygda er full av kåte unge menn. Sett flere eksempel på dette.

Anonymkode: a9969...4f9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haplos skrev (På 17.10.2020 den 12.26):

Dere skjønner at disse menneskene har det ikke enkelt. De blir avvist på markedet, og må ty til å dra utenlands for å få seg partnere. 
Det er da en menneskerett å føle på kjærlighet. Hvorfor skal det ikke være greit? En eldre kompis av meg importerte ei thaikjerring for 1 år siden og han har det så fantastisk nå. Får alle sine behov dekket. 

Hva er fordommene deres av?

Får alle sine behov dekket? Hva med hennes behov?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...