Gå til innhold

Flere som har født uten smertelindring?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja men den funket ikke på meg, var noe feil med masken. Men derfor jeg skrev lystgass som lindring. Vet ikke hvor jeg kan endre overskriften. Ville bare høre om flere har født uten epidural siden alle mine venninner har født med det.

Anonymkode: 1f1a9...7df

Åh har vi ikke hørt det før 😂 noe galt med masken ja. 

Anonymkode: bed0d...c7d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fortsatt normalt å føde uten smertelindring når lystgassen er kuttet ut på sykehusene og epiduralen ofte ikke fungerer!

Anonymkode: cddc1...bad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åh har vi ikke hørt det før 😂 noe galt med masken ja. 

Anonymkode: bed0d...c7d

Hva er galt med deg?

Anonymkode: 1f1a9...7df

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk til dere andre som har svart på spørsmålet jeg spurte. Ser det er like normalt å føde uten som med smertelindring :) Takk for svar.

Anonymkode: 1f1a9...7df

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødte uten smertelindring, ganske fornøyd med det da man kommer seg på føttene med en gang etterpå. Ikke at man skal noen sted da. 

Anonymkode: 79e63...5c8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fødte uten smertelindring, ganske fornøyd med det da man kommer seg på føttene med en gang etterpå. Ikke at man skal noen sted da. 

Anonymkode: 79e63...5c8

Man kommer seg på føttene med smertelindring også, man blir ikke lam i bena. 

 

Anonymkode: 20aa9...891

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min siste fødsel ble uten smertelindring, da epiduralen ikke virket. Det var helt grusomt. Hadde det vært min første fødsel hadde jeg aldri i verden født vaginalt igjen. Hadde traumatiske minner etter fødselen i lang tid etterpå. Synes ikke fødsler er fantastiske en plass, det eneste som har vært fantastisk er det øyeblikket det var over og jeg fikk babyene på brystet. Har hatt veldig kraftige rier i begge mine fødsler. 

Anonymkode: 20aa9...891

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg har født uten smertelindring. Var ikke akkurat planlagt, men det var da sånn det ble. Det var sikkert vondt, men det har jeg i vert fall glemt nå 😎

Anonymkode: b3b13...1c8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nr 1 med epidural en tøff og lang fødsel. Nr 2 ville jeg ikke ha noe, en grei fødsel. Selvfølgelig vondt. Fikk foresten en sprøyte nedentil for de måtte klippe.  Kan si det sånn at selv med epidural var klippingen helt forferdelig (selv med noe de kalte gammelmanns epidural )

Anonymkode: da9b9...992

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har født 3 barn uten smertestillende og det var også målet mitt. Grunnen til det er at jeg ønsket å unngå en teknisk fødsel. En annen ting er at det  være i bevegelse gjør at barnet lettere sklir ned i fødselskanalen og det blir raskere unnagjort. Mange kvinner har fødsler som trekker ut unødvendig lenge for at de ligger i sengen og venter på ungen som skal komme. Tror mange ville fått lettere fødsler hvis man er aktiv. Med 3 mann gikk jeg frem og tilbake hele natten frem til fødselen. Forsøkte jeg å sette meg ned ble veene nesten borte... Så da gikk jeg der da.

Anonymkode: 9d37e...21b

Så fint for deg, da. For oss med bekkenløsning på steroider og barnets hjertelyd å ta hensyn til var ikke det akkurat et alternativ. Fødekvinner har og får den samme informasjonen som alle de andre fødekvinnene, det er ikke alltid personlige valg og preferanser bak de mer kompliserte fødsler. Det er en grunn til at mødre dør i fødsel i den tredje verden. 

Anonymkode: 586cc...799

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lystgass er da en slags smertelindring? Jeg har født to barn uten noe som helst. Men ikke hjemme, ville aldri tatt en sjanse på noe sånt.

Anonymkode: 09599...bda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Min siste fødsel ble uten smertelindring, da epiduralen ikke virket. Det var helt grusomt. Hadde det vært min første fødsel hadde jeg aldri i verden født vaginalt igjen. Hadde traumatiske minner etter fødselen i lang tid etterpå. Synes ikke fødsler er fantastiske en plass, det eneste som har vært fantastisk er det øyeblikket det var over og jeg fikk babyene på brystet. Har hatt veldig kraftige rier i begge mine fødsler. 

Anonymkode: 20aa9...891

Enig med deg. 
 

ble epidural på meg, men tror jeg hadde klart åpningsfasen med lystgass, så vet ikke helt om det var riktig. Var jo litt kjipt etterpå, klarte ikke tisse , ble vekket etter 2 døgn våken for å kateteriseres.... pressriene var grusomt:( de som sier at ting er glemt - det er det ikke for meg. Nå som jeg fant ut jeg er gravid igjen har jeg begynt å få angst😑

Anonymkode: 67adc...c4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nr 1 med epidural en tøff og lang fødsel. Nr 2 ville jeg ikke ha noe, en grei fødsel. Selvfølgelig vondt. Fikk foresten en sprøyte nedentil for de måtte klippe.  Kan si det sånn at selv med epidural var klippingen helt forferdelig (selv med noe de kalte gammelmanns epidural )

Anonymkode: da9b9...992

Klippingen merket jeg ikke i det hele tatt. Det var som smertelindring for meg!!!!

Anonymkode: 67adc...c4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har født uten. Varte 2,5 timer totalt begge ganger. Var verken tid eller behov for smertelindring siden det gikk så raskt.

Anonymkode: 70537...168

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lystgass er smertelindring.

Født alle ungene helt naturlig. Ingen smertelindring eller bedøvelse. 

Anonymkode: 3b572...ac4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fødte 2 av 3 uten noen smertelindring. Nr 3 fikk jeg lystgass og epidural og likevel er det den fødselen som var den vondeste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja men den funket ikke på meg, var noe feil med masken. Men derfor jeg skrev lystgass som lindring. Vet ikke hvor jeg kan endre overskriften. Ville bare høre om flere har født uten epidural siden alle mine venninner har født med det.

Anonymkode: 1f1a9...7df

Alle jeg kjenner fødte uten, trodde det var mest vanlig. Du er nok ikke så unik der😊

Anonymkode: e0eac...f46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja første barnet fødte jeg helt uten noe smertelindring, utover at det var et badekar jeg kunne sette meg i. Varmt vann var det eneste jeg takket ja til. 

Jeg var ung og stolt, og hadde et veldig ønske om å oppleve fødsel slik millioner på millioner av kvinner har opplevd det i alle generasjor tidligere. Den EKTE fødselsopplevelsen, helt naturlig. 

Jeg er ærlig talt stolt og glad for at jeg valgte det med første, for neste og siste fødsel var tvillinger. Da fikk jeg ikke velge noe, og det var alt annet enn å oppleve fødsel slik kvinner i generasjoner har opplevd det. 

Heldigvis får må jeg også si, for hadde den fødselen skjedd like naturlig som tidligere generasjoner har født, og med like lite moderne hjelp og muligheter, så hadde det gått galt med iallefall en av tvillingene, og kanskje begge to og meg selv. Det gikk bra kun fordi alt som nå er mulig er mulig, og gikk nesten galt med ene tross dette. 

Så jeg har hatt to veldig ulike fødsler, og er glad for at jeg fikk den naturlige først, siden andre fødsel ikke hadde det valget. 

Jeg hadde nok valgt å stå over smertestillende også andre fødsel dersom det også var ett barn og mulig. Det var selvfølgelig vondt, men en sterk og fin opplevelse, og det føles veldig bra å ha opplevd alt akkurat slik det alltid har vært for kvinner. Det betyr kanskje ikke så mye for alle, men for min del var det noe jeg ønsket å oppleve fullt ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Født tre barn, nr to med epidural, nr en og tre uten smertelindring. Fødte på Haukeland sykehus- der tilbys ikke lystgass. 
Jeg opplevde ikke fødselen med epidural som noe særlig mindre smertefull enn de to andre. Riefasen var bedre med epidural (men jeg hadde kun epidural en times tid, så fikk kanskje ikke så veldig utbytte av den), mens pressriene opplevde jeg som vondere med epidural. 

Jeg hadde ikke tatt noe klart standpunkt til om jeg ville ha epidural eller ikke. På fødselen med epidural var jeg veldig glad for å få ha det. Jeg skalv så mye- og fikk ikke slappet av mellom riene fordi hele kroppen ristet. Da var det godt å få epidural for å få litt pause mellom riene. Min siste fødsel gikk veldig fort, så der hadde det ikke vært tid til epidural. 
 


 

 

Anonymkode: c8562...828

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...