Gå til innhold

Flere som har født uten smertelindring?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Føler alle har født med smertelindring, og spesielt epidural.

Har selv født tre barn med bare lystgass som lindring. Flere med meg?

Første fødsel trodde jeg at jeg skulle dø og klarte  nesten ikke å presse ut ungen pga var så utslitt med 3 døgn med veer. Men var ikke tilgang til noe spesielt smertelindring fordi det bare var en fødestue uten sykehus.

Flere som har født naturlig og levd i smertehelvete mens de bragte barna til verden?

 

Anonymkode: 1f1a9...7df

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Føler alle har født med smertelindring, og spesielt epidural.

Har selv født tre barn med bare lystgass som lindring. Flere med meg?

Første fødsel trodde jeg at jeg skulle dø og klarte  nesten ikke å presse ut ungen pga var så utslitt med 3 døgn med veer. Men var ikke tilgang til noe spesielt smertelindring fordi det bare var en fødestue uten sykehus.

Flere som har født naturlig og levd i smertehelvete mens de bragte barna til verden?

 

Anonymkode: 1f1a9...7df

Jeg har født alle mine fire barn hjemme, uten noen tilgang til smertelindring. Heller ikke lystgass. Dette har jo blitt gjort til alle tider, vi er jo tross alt skapt til å føde. Alle mine fødsler har vært flotte opplevelser, selvfølgelig ikke smertefrie men det er veldig raskt glemt. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Føler alle har født med smertelindring, og spesielt epidural.

Har selv født tre barn med bare lystgass som lindring. Flere med meg?

Første fødsel trodde jeg at jeg skulle dø og klarte  nesten ikke å presse ut ungen pga var så utslitt med 3 døgn med veer. Men var ikke tilgang til noe spesielt smertelindring fordi det bare var en fødestue uten sykehus.

Flere som har født naturlig og levd i smertehelvete mens de bragte barna til verden?

 

Anonymkode: 1f1a9...7df

Er ikke lystgass smertelindring?

Jeg fødte naturlig ja, uten verken lystgass, epidural, badekar, sprøyter eller morfin. Var en tøff, men fin opplevelse :) 

Anonymkode: 289eb...46a

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig føder man med smertelindring om man kan. Jeg har født både med og uten, og den med smertelindring var uten tvil verst og mest smertefull. Man får oftest ikke epidural ved «innsjekk» liksom. 

Anonymkode: 3a9b0...574

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødte første uten noe. På nr 2 kom med epidural. 

 

Og du, det var ikke noe særlig forskjell smertemessig slik du ser ut til å tro. Forskjellen var bare at jeg i stedet for å ha de rietoppene jeg trodde jeg skulle dø av heller kunne kjenne hodet detaljert komme nedover fødselskanalen. Det var definitivt ikke noe bedre. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Føler alle har født med smertelindring, og spesielt epidural.

Har selv født tre barn med bare lystgass som lindring. Flere med meg?

Første fødsel trodde jeg at jeg skulle dø og klarte  nesten ikke å presse ut ungen pga var så utslitt med 3 døgn med veer. Men var ikke tilgang til noe spesielt smertelindring fordi det bare var en fødestue uten sykehus.

Flere som har født naturlig og levd i smertehelvete mens de bragte barna til verden?

 

Anonymkode: 1f1a9...7df

Lystgass er smertelindring.  

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har født 2 barn uten epidural. En med lystgass, en med badekar. Synes siste var best. 

Jeg vil ikke si det var smertehelvete. Mine fødsler er ikke av den vondeste typen, og de varer ikke så lenge, under 3 timer. Så jeg synes det var veldig overkommelig! Jeg synes faktisk ikke jeg har behov for epidural med slike fødsler. Hadde det vært vondere og/eller lengre, så hadde epidural blitt vurdert. Det var ikke noe mål for meg å klare meg uten. 

Anonymkode: 3b236...b89

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Sinsiew skrev:

Lystgass er smertelindring.  

Ja men den funket ikke på meg, var noe feil med masken. Men derfor jeg skrev lystgass som lindring. Vet ikke hvor jeg kan endre overskriften. Ville bare høre om flere har født uten epidural siden alle mine venninner har født med det.

Anonymkode: 1f1a9...7df

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja men den funket ikke på meg, var noe feil med masken. Men derfor jeg skrev lystgass som lindring. Vet ikke hvor jeg kan endre overskriften. Ville bare høre om flere har født uten epidural siden alle mine venninner har født med det.

Anonymkode: 1f1a9...7df

Jeg har født en med og en uten epidural. 

Var ikke store forskjellen.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja men den funket ikke på meg, var noe feil med masken. Men derfor jeg skrev lystgass som lindring. Vet ikke hvor jeg kan endre overskriften. Ville bare høre om flere har født uten epidural siden alle mine venninner har født med det.

Anonymkode: 1f1a9...7df

Du skrev at du hadde lystgass på tre fødsler- virket ikke masken noen av gangene? 😂 Lystgass er smertelindring.

Anonymkode: 289eb...46a

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke likesågodt spørre hvem som har borret eller trukket tenner uten smertelindring? 

 

Anonymkode: 2c0bc...97e

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du skrev at du hadde lystgass på tre fødsler- virket ikke masken noen av gangene? 😂 Lystgass er smertelindring.

Anonymkode: 289eb...46a

Bare på første fødsel. Og da fungerte ikke masken tilfredstillende. De andre to uten noen ting. 

Anonymkode: 1f1a9...7df

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte ingen form for smertelindring under fødsel. Var kun meg, mannen min, og jordmor/barnepleier til stede under hele prosessen.

Det var selvfølgelig ikke en behagelig opplevelse, men jeg synes det er den kuleste og mest fantastiske opplevelsen jeg har hatt i mitt liv. Likte å være 100% til stede hele veien.

En viktig forutsetning tenker jeg at det ikke dukker opp eller er fare for komplikasjoner - alle har ulike forutsetninger. Så jeg har ikke noe behov for å prøve å overbevise andre om å gjøre det samme med mindre de har veldig lyst selv.

Anonymkode: 5d066...f90

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har født 3 barn uten noe smertelindring. Ønsket ikke smertelindrende for å kunne ha full kontroll på kroppen og situasjonen. Hos meg har veene startet på tidlig kveld og så fødte jeg rundt 9 på morgenen. 

Anonymkode: 9d37e...21b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Født 3 uten noe smertestillende og kunne aldri ha tenkt meg å ha gjort det på annet vis, naturlig fødsel er best så lenge ikke det er nødvendig med noe annet pga medisinske komplikasjoner. All intervensjon gir et brist i den rette hormonrespons fra kroppen både under og etter fødsel, å føde er fantastisk ❤️ 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har født to barn uten noen form for smertestillende. Fikk lystgass etterpå med førstemann, da det måtte sys et par sting. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg fødte uten noe som helst smertelindring og syns ikke det var spesielt vondt heller. Er nok en av få heldige. 

Anonymkode: 60bb2...986

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Norge føder bare 40% med epidural, faktisk.. så flertallet av fødsler foregår uten epidural.

Jeg fødte helt uten noen form for smertelindring. Ikke lystgass eller engang varmeposer.. Det var høyst ufrivillig, ble tvunget til å føde på Storken for det var fullt på vanlig føde.

Synes det er rart å skryte av å føde uten, de fleste fødsler med epidural er tøffe fødsler hvor det er best for mor/barn å ha det.

Anonymkode: 7ea6b...b9f

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

I Norge føder bare 40% med epidural, faktisk.. så flertallet av fødsler foregår uten epidural.

Jeg fødte helt uten noen form for smertelindring. Ikke lystgass eller engang varmeposer.. Det var høyst ufrivillig, ble tvunget til å føde på Storken for det var fullt på vanlig føde.

Synes det er rart å skryte av å føde uten, de fleste fødsler med epidural er tøffe fødsler hvor det er best for mor/barn å ha det.

Anonymkode: 7ea6b...b9f

Dette er jeg enig i. 

Jeg fødte uten smertelindring, og har venninner som fikk epidural og/eller annen smertelindring og er litt skuffet over at de "måtte ty til" dette i etterkant. Men samtlige av disse hadde langt tøffere, lengre og i noen tilfeller mer kompliserte fødsler enn meg. 

Min fødsel var rask og ukomplisert. Deres to godt over et døgn, i noen tilfeller. Det er virkelig ikke sammenlignbart. 

Anonymkode: 5d066...f90

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har født uten smertelindring. Det er ikke smertelindring som avgjør om en fødsel er naturlig eller ei. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...