Gå til innhold

Hvordan gi tydelig og høflig beskjed om at man kun ønsker vennskap (kollega)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk, og jeg vet, men jeg flørter ikke, har kun vært meg selv-og høflig og hyggelig. Hvorfor skal det være så vanskelig?

Anonymkode: d064f...f65

Du vil bli overasket over hvor mange kvinner som «kun er seg selv, høflig og hyggelig» og som samtidig ønsker noe mer.

Samtidig er det faktisk litt sosialt konfliktskapende å komme ut med : « Du , jeg vet vi er gift på hver vår kant, men du er jævlig sexy, og jeg synes vi burde bruke de muligheter vi kan til å pule som kaniner på si»

Jeg kan ikke huske en gang den der har funket for meg i allefall. 

 Men jeg er ganske sikker på at hvis han  er intenst flørtende , har han ingen interesse av å være venn. 


distanser deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg holder med de andre om at du får snakke masse om mannen din og nevne hvor enestående han er.

Hvis det ikke funker og du bestemmer deg for å gå rett på sak så hadde jeg sagt noe sånt som "Du får bære over med meg hvis jeg har mistolket situasjonen her helt, men jeg får følelsen av at det ligger alvor bak flørtingen din. Stemmer det? Da må jeg bare si med en gang at det er nok ikke aktuelt for meg." På denne måten gir du han en nødutgang. Han kan svare "Hæ? Nei, ikke i det hele tatt!" Og så ler dere godt begge to. Han har reddet ansikt og forhåpentligvis blir det ikke ubehagelig i etterkant. Det kan det i verste fall bli hvis han er av den lett krenkbare typen og føler seg avvist åpenlyst.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 hours ago, AnonymBruker said:

IKKE gi beskjed om at du ikke er interessert i noe mer. Med sånne folk virker det mot sin hensikt. De får bare for seg at du også har kjent den samme "seksuelle spenningen" som de tror de har kjent, og tror at du kjemper en indre kamp for å motstå dem.

Anonymkode: 12370...799

Herregud, akkurat det her! Havnet i samme situasjon som TS for noen år siden, en godt gift kollega ble mer og mer vennlig og direkte. Jeg var også godt gift. Gjorde etter hvert klart at jeg hadde det svært godt med mannen min, og ikke var interessert i noe utover vennskapet vårt. Da akselrerte det fullstendig, og han ble ti ganger mer intens, og antydet hele tiden at jeg bare holdt igjen (det gjorde jeg virkelig ikke).

Endte med at vi ikke lenger kunne omgås til slutt (jeg sa at jeg ikke lenger følte det var riktig å møte han alene, slik vi pleide iblant, når jeg nå visste det jeg visste om hans følelser og hensikter). Utrolig trist fordi han var en veldig morsom og bra person som jeg likte å ha som venn.

Anonymkode: 07efc...c21

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så fint når man kan få ett så godt kollegialt forhold med en mann. Tenk at vi kan jobbe så tett og så er det ikke engang ett snev av seksuell spenning, ingen kjemi, det er så godt og trygt. Vi kan nok bli gode venner etter hvert. 

Anonymkode: 43a3c...18d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ønsker du vennskap med mannlig kollega? Jeg ønsker ikke vennskap med mine kvinnelige kolleger, kun jobbforhold.

 

Anonymkode: 713ae...bc1

Vet ikke om jeg gjør det lenger. Nå ønsker jeg kun en o.k. tone på jobb. Synes det hele har blitt ubehagelig.

TS

Anonymkode: d064f...f65

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du si litt mer om hva han gjør/ sier til deg? Eksempler? 

Anonymkode: a7fe8...24b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke om jeg gjør det lenger. Nå ønsker jeg kun en o.k. tone på jobb. Synes det hele har blitt ubehagelig.

TS

Anonymkode: d064f...f65

God innstilling, jeg føler med deg.

Har vært oppe i en sånn drittsak, de er ikke gøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic

Ikke gi noe ekstra oppmerksomhet, men ikke ignorer heller. Drei alle samtaler inn på hvor flott mannen din er. Vær den samme og han vil gå lei om tid og stunder. 

Det kjipe med mange sånne tilnærmelser er at de går akkurat i grenseland, slik at du ikke kan ta dem på noe, og sier du i fra så sier de at de bare ville være god kollega, bare ville være høflig, bare ville være venner, viktig med god tone på jobben etc, så får de sådd en tvil hos deg. ER dette bare hans måte å være høflig på osv, og du blir i tvil om du burde ha dårlig samvittighet når ingenting egentlig er gjort. Begge vet, men uten bevis kan det snakkes vekk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan du si litt mer om hva han gjør/ sier til deg? Eksempler? 

Anonymkode: a7fe8...24b

At han er glad i meg

Anonymkode: d064f...f65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At han er glad i meg

Anonymkode: d064f...f65

Har prøvd å bagatelisere det, men det er jo ikke helt greit. Stenger meg mest mulig inne på kontoret.

Anonymkode: d064f...f65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har prøvd å bagatelisere det, men det er jo ikke helt greit. Stenger meg mest mulig inne på kontoret.

Anonymkode: d064f...f65

men skjønner jo at det ikke går i lengden 

Anonymkode: d064f...f65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det han gjør som er så plagsomt da? Det er jo bare å si nei til det hvis han foreslår noe du ikke er med på.

Menn liker vel strengt tatt å jakte, så kan hende han tar det som en utfordring?

Anonymkode: b48cc...eec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det han gjør som er så plagsomt da? Det er jo bare å si nei til det hvis han foreslår noe du ikke er med på.

Menn liker vel strengt tatt å jakte, så kan hende han tar det som en utfordring?

Anonymkode: b48cc...eec

Det er at det blir så ullent. Hadde han vært mer direkte, hadde det vært lettere å gi beskjed. Vi er som sagt begge gift, og jeg har ikke ønske om noe mer enn et vennskapelig kollegaforhold. Han tar på meg ( ikke på «tvilsomme» steder på kroppen, men dog) og sender varme blikk og sukker.

Anonymkode: d064f...f65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, er han her lege eller?? Er som å lese om en kollega av meg..

Anonymkode: e0e35...d91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Herregud, er han her lege eller?? Er som å lese om en kollega av meg..

Anonymkode: e0e35...d91

Nei, ikke lege

Anonymkode: d064f...f65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

   7 minutter siden,  AnonymBruker skrev: 

Herregud, er han her lege eller?? Er som å lese om en kollega av meg.

 

Han er ikke lege, men en som jobber tett på

meg. Ser ikke ut til å ta hint.

Anonymkode: d064f...f65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke jeg noen veldig konfliktsky person og hvis folk ikke liker meg pga at jeg sier i fra om hva som ikke er ok, lever jeg veldig godt med det. Jeg trenger ikke like alle eller bli likt av alle. Men hvis jeg hadde hatt en kollega som var pågående og intens hadde jeg gitt klar beskjed om det. Hadde en kollega sagt at han var glad i meg, hadde jeg svart at det var en sær ting å si til en kollega. Hadde han tatt på meg, selv om det ikke var tvilsomme steder, hadde han fått beskjed om at jeg ikke liker å bli tatt på. Hadde han da ikke tatt hintet hadde han fått beskjed om å gi faen neste gang han gjorde noe. Hadde det skjedd igjen hadde jeg gått til leder. 

Anonymkode: 3a040...b39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er ikke jeg noen veldig konfliktsky person og hvis folk ikke liker meg pga at jeg sier i fra om hva som ikke er ok, lever jeg veldig godt med det. Jeg trenger ikke like alle eller bli likt av alle. Men hvis jeg hadde hatt en kollega som var pågående og intens hadde jeg gitt klar beskjed om det. Hadde en kollega sagt at han var glad i meg, hadde jeg svart at det var en sær ting å si til en kollega. Hadde han tatt på meg, selv om det ikke var tvilsomme steder, hadde han fått beskjed om at jeg ikke liker å bli tatt på. Hadde han da ikke tatt hintet hadde han fått beskjed om å gi faen neste gang han gjorde noe. Hadde det skjedd igjen hadde jeg gått til leder. 

Anonymkode: 3a040...b39

Ser den, men litt av problemet et at dette har skjedd på jobben. Hadde det skjedd på byen e.l. hadde jeg vært forberedt og veldig  tydelig og klar på at jeg ønsket fred, men her har det skjedd over tid med en jeg har sett på som en god kollega jeg trodde jeg hadde god kjemi og en god tone med-og jeg har vært helt uforberedt på dette.

Anonymkode: d064f...f65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...