Gå til innhold

Hvordan gi tydelig og høflig beskjed om at man kun ønsker vennskap (kollega)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Trenger råd. Hyggelig kollega. Vi er begge gift-og han er litt for intens. Ser ikke ut til å ta hint (så langt).

Anonymkode: d064f...f65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snakk mye om ektefellen din og hvor bra dere har det. Unngå  å flørte for mye. Ikke ta det opp direkte, det blir kleint. 

Anonymkode: 80dff...94e

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Snakk mye om ektefellen din og hvor bra dere har det. Unngå  å flørte for mye. Ikke ta det opp direkte, det blir kleint. 

Anonymkode: 80dff...94e

Takk, og jeg vet, men jeg flørter ikke, har kun vært meg selv-og høflig og hyggelig. Hvorfor skal det være så vanskelig?

Anonymkode: d064f...f65

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en kollega jeg var «utsatt» for.  
Jeg er enig med de som skriver at du bør ofte nevne mannen din. Eller spør om kona hans -alt ettersom hva passer inn i samtalen. Ellers kan du være veldig opptatt når han henvender seg til deg. Hvis alt dette ikke hjelper må du si det rett ut til han, gjerne så flere hører og han blir flau at du ikke orker flørtingen hans. 
Det er ingen grunn til at du skal sitte og tie stille bare for å skåne han som ikke vil skjønne hintet. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKKE gi beskjed om at du ikke er interessert i noe mer. Med sånne folk virker det mot sin hensikt. De får bare for seg at du også har kjent den samme "seksuelle spenningen" som de tror de har kjent, og tror at du kjemper en indre kamp for å motstå dem.

Anonymkode: 12370...799

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Trenger råd. Hyggelig kollega. Vi er begge gift-og han er litt for intens. Ser ikke ut til å ta hint (så langt).

Anonymkode: d064f...f65

Hvis en person ikke tar et /flere hint, så er vel den eneste løsningen å si det i klartekst?  Tror en del kvinner kunne vært spart for en del styr hvis de bare sa ting rett ut. Åpenbart at en del menn har autist-tendenser når det kommer til å ta hint.

Logisk da, hvis du hinter til meg "jeg er ukomfortabel, jeg er ikke interessert" og jeg fanger det 0% opp, så er jo eneste måten å få slutt på det på å si det direkte. Si "beklager, men jeg synes denne type prat blir unaturlig/det her blir for intenst til å kun være kollegaer,og jeg er lykkelig gift".

Fortsetter karen etter det så kan du jo la høflighet seile sin egen sjø og sette opp et surt tryne og ikke gi han noe svar overhodet/ta en medarbeidersamtale så han gir seg.

Skulle en avvisning av han tolkes som noe annet enn en avvisning - fordi han ikke er helt bra, så er det noe du ikke kan ta hensyn til. Til normale folk kan du da vise at du har avvist i klartekst og da er det selvsagt han som får problemer om han fortsetter. Kan jeg komme på besøk til deg imorgen? Tja, jeg vet ikke... det kan du ikke svare hvis du inni deg tenker N E I OG HELL NO. Da må du for gudsskyld si NEI :fnise:

Endret av Jr.Garcon
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lille Potet

Si det rett ut. - Nå gjør du meg ukomfortabel. Slutt! 

Ta gjerne i. Se han i øynene. Vær bestemt. Og så går du din vei. Gjenta til det sitter. 

Du trenger ikke å være høflig. Alle mennesker har rett til å markere sine grenser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Du, jeg er veldig fornøyd med mannen jeg har hjemme og trenger ikke flere."

Anonymkode: ece5c...26e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør om hvordan det går med kona hans i blant, skryt av din egen mann. Fungerer ikke det så må du være mindre hyggelig mot han.

Anonymkode: bc3f5...5a1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vanSteike
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Trenger råd. Hyggelig kollega. Vi er begge gift-og han er litt for intens. Ser ikke ut til å ta hint (så langt).

Kommer helt an på hva "litt for intens" betyr. Her kan du nemlig komme til å drite deg ut hvis du feiltolker intensjonen hans.

Hva er det mer spesifikt snakk om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morning Star
9 hours ago, AnonymBruker said:

IKKE gi beskjed om at du ikke er interessert i noe mer. Med sånne folk virker det mot sin hensikt. De får bare for seg at du også har kjent den samme "seksuelle spenningen" som de tror de har kjent, og tror at du kjemper en indre kamp for å motstå dem.

Anonymkode: 12370...799

Denne fellen har jeg begått. Jeg er riktignok mann, men da jeg følte at vennskapet til en kollega ble litt for intenst fra hennes side ga jeg tydelig beskjed om at det var det det var og ikke noe mer. Det virket mot sin hensikt og hun var aldri så direkte og flørtende som i dagene etter det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innbilske kvinner. Kun fordi jeg er hyggelig med deg, og klasker deg bak i ny og ne på spøk, så betyr det ikke at jeg setter ekteskapet mitt på spill for deg.

Anonymkode: 713ae...bc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Innbilske kvinner. Kun fordi jeg er hyggelig med deg, og klasker deg bak i ny og ne på spøk, så betyr det ikke at jeg setter ekteskapet mitt på spill for deg.

Anonymkode: 713ae...bc1

Seksuelt trakassere du dine kvinnelige kolleger? Klasker dem på rumpa. Hva feiler det? 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det andre kollegaer som har lagt merke til det? Kanskje en av de kunne tatt en prat med han og sagt litt tøysete «Liker du x da? Du vet hun er gift med x. Vil bare ikke at du skal dumme deg ut»

Anonymkode: 83287...2f2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke smil, ikke snakk med han mer enn nødvendig

Noen menn liker å flørte med kvinner selv om de ser at de ikke er interessert. De er ikke som meg og deg, dessverre

Anonymkode: 8c58d...400

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Morning Star said:

Denne fellen har jeg begått. Jeg er riktignok mann, men da jeg følte at vennskapet til en kollega ble litt for intenst fra hennes side ga jeg tydelig beskjed om at det var det det var og ikke noe mer. Det virket mot sin hensikt og hun var aldri så direkte og flørtende som i dagene etter det. 

Nettopp. Noen tra det sm et tegn på interesse og ikke som det motsatte. Kanskje noen også tar det som en utfordring, kanskje det er mer typisk kvinne når jeg tenker meg om siden du er mann. At en sånn beskjed blir en oppfordring til å flørte enda mer og "bedre" for å få deg til å ombestemme deg. Problemet er uansett det samme - det gr ikke an å være tydelig nok.

Anonymkode: 12370...799

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Strengt tatt er det ikke noe du trenger å håndtere selv, men kan gå til nærmeste leder med.

Det ville jeg gjort, spesielt om han ikke gir seg etter at du har forsøkt å trekke en grense.

Det er innafor arbeidsgiveransvaret å håndtere medarbeidere som bryter sosiale spilleregler på arbeidsplassen.

Du trenger ikke stå alene imot oppførselen hans. Gjør det kjent for andre at du føler ubehag med vedkommende. 

Anonymkode: 5b7df...499

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller du kan droppe den vennskapelige måten å snakke på og forholde deg rent faglig til vedkommende. Sett grenser og hold fast på dem, uten å si det. Hold avstand. 

Anonymkode: 59251...460

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Innbilske kvinner. Kun fordi jeg er hyggelig med deg, og klasker deg bak i ny og ne på spøk, så betyr det ikke at jeg setter ekteskapet mitt på spill for deg.

Anonymkode: 713ae...bc1

Wtf   vet kona di at du trakkaserer kollegaene dine seksuelt? Tipper du klarer å sette ekteskapet på spill helt av deg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Trenger råd. Hyggelig kollega. Vi er begge gift-og han er litt for intens. Ser ikke ut til å ta hint (så langt).

Anonymkode: d064f...f65

Hvorfor ønsker du vennskap med mannlig kollega? Jeg ønsker ikke vennskap med mine kvinnelige kolleger, kun jobbforhold.

 

Anonymkode: 713ae...bc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...