Gå til innhold

Folk som ringer sent på kvelden. Eier dem ikke folkeskikk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Overrasket over at så mange her mener jeg er problemet og ikke dem som ringer sent på kvelden eller natta. 
Hvor ble det av normal folkeskikk?

Anonymkode: 82157...451

Det vil alltid være sånn at andre menensker gjør irriterende ting. Da har du to alternativer.

Det ene er å fortsette å irritere deg over det, og håpe på at folk på magisk vis endrer seg av seg selv.

Eller du kan gjøre en endring fra ditt ståsted for at du skal få det bedre. Det er lettere å tilrettelegge for enn selv. Så min anbefaling er å sette telefonen på lydløs, og sove godt gjennom natta uten å bli oppringt og vekket. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bamse20
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Overrasket over at så mange her mener jeg er problemet og ikke dem som ringer sent på kvelden eller natta. 
Hvor ble det av normal folkeskikk?

Anonymkode: 82157...451

Hvorfor er det "Normal folkeskikk" å ikke ringe folk på natta? 

Hvor får du det der ifra? 

Vet du egentlig ka begrepet "normal folkeskikk er"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Bamse20 skrev:

Nei, det er ikke det.

For den eneste grunnen til at folk ringer deg på natta, er fordi at du har snakket med dem på natta før, og derfor så trur dem at det enda er greit.

Ja, jeg ringer folk på natta. Men jeg ringer folk som jeg VET er nattemennesker og er våken.

Vennene mine kan ringe meg på natta om dem vil, men dem vet at dem neppe får svar da den er på lydløs. Ganske enkelt right? Igjen, du lager et stort dilemma over ingenting...

Mange av de som har ringt meg er folk jeg ikke engang kjenner eller har snakket med :) 

Anonymkode: 82157...451

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Bamse20 skrev:

Hvorfor er det "Normal folkeskikk" å ikke ringe folk på natta? 

Hvor får du det der ifra? 

Vet du egentlig ka begrepet "normal folkeskikk er"?

Ja noe du ikke vet tydeligvis

Anonymkode: 82157...451

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bamse20
Just now, AnonymBruker said:

Mange av de som har ringt meg er folk jeg ikke engang kjenner eller har snakket med :) 

Anonymkode: 82157...451

Det er noe annet. Da har dem fått feil nummer. Jeg ser VIRKELIG ikke for meg at en random person ringer deg midt på natta for og skal snakke mannskjit med deg, det går jeg virkelig ikke på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Overrasket over at så mange her mener jeg er problemet og ikke dem som ringer sent på kvelden eller natta. 
Hvor ble det av normal folkeskikk?

Anonymkode: 82157...451

Du er ikke en del av løsningen heller.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Bamse20 skrev:

Det er noe annet. Da har dem fått feil nummer. Jeg ser VIRKELIG ikke for meg at en random person ringer deg midt på natta for og skal snakke mannskjit med deg, det går jeg virkelig ikke på

Bare jeg vet. Lek besserwisser et annet sted

Anonymkode: 82157...451

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bamse20


At folk ringer deg på natta, kan ha mange årsaker. 
Betyr ikke at man har dårlig folkeskikk. 

Om de vet at du har jobb, så e det jo en selvfølge at dem kan vente til morgenen for og ringe. 
Om dem vet at du er hjemme hele tiden og ikke jobber, så skjønner jeg at dem ringer for du kan jo være oppe på den tiden av døgnet med tanke på at du ikke er i jobb.

Men ja, dette er et så idiotisk dumt emne og diskutere.

Ser bare for meg at du er et troll som prøver og påvirke andre med og lage en idiotisk diskusjon som ikke havner noen plass.

Endret av Bamse20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må ta telefonen din på flymodus og det påvirker  IKKE vekkerklokken!

Jeg gjør dette hver natt og klokken ringer😁

Anonymkode: 652c9...37f

Hva hvis noen ringer fordi de er i nød da? Sånn virkelig nød? Da får dem ikke tak i meg! 

 

Uansett om jeg er problemet her eller ikke hadde jeg trodd st folk skjønte at man ikke ringer til noen etter et viss tidspunkt

5 minutter siden, Uatskillelig skrev:

Hvor sent er sent for deg? Etter hvilket klokkeslett er det frekt å ringe?

 

Klokken 10

Anonymkode: 82157...451

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig med TS - det er dårlig folkeskikk å ringe folk midt på natta uten å ha en veldig spesiell grunn til det. På samme måte som det er dårlig folkeskikk å forstyrre andre, naboer osv, på natta - en tid de fleste sover. 

Anonymkode: b271e...fd4

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Hva hvis noen ringer fordi de er i nød da? Sånn virkelig nød? Da får dem ikke tak i meg! 

 

Uansett om jeg er problemet her eller ikke hadde jeg trodd st folk skjønte at man ikke ringer til noen etter et viss tidspunkt

Klokken 10

Anonymkode: 82157...451

å herregud, er du 80 eller 90 år?

Anonymkode: ba1fb...c7a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Bamse20 skrev:


At folk ringer deg på natta, kan ha mange årsaker. 
Betyr ikke at man har dårlig folkeskikk. 

Om de vet at du har jobb, så e det jo en selvfølge at dem kan vente til morgenen for og ringe. 
Om dem vet at du er hjemme hele tiden og ikke jobber, så skjønner jeg at dem ringer for du kan jo være oppe på den tiden av døgnet med tanke på at du ikke er i jobb.

Men ja, dette er et så idiotisk dumt emne og diskutere.

Ser bare for meg at du er et troll som prøver og påvirke andre med og lage en idiotisk diskusjon som ikke havner noen plass.

Også må folk slutte å kaste ordet troll rundt her og der når det passer dem best

Anonymkode: 82157...451

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er helt enig med TS - det er dårlig folkeskikk å ringe folk midt på natta uten å ha en veldig spesiell grunn til det. På samme måte som det er dårlig folkeskikk å forstyrre andre, naboer osv, på natta - en tid de fleste sover. 

Anonymkode: b271e...fd4

Takk!

Anonymkode: 82157...451

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Overrasket over at så mange her mener jeg er problemet og ikke dem som ringer sent på kvelden eller natta. 
Hvor ble det av normal folkeskikk?

Anonymkode: 82157...451

Så enig med deg. Folk som ringer etter kl 22 på kvelden eier ikke folkeskikk. De tenker bare på seg selv og eier ikke sosiale antenner.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

å herregud, er du 80 eller 90 år?

Anonymkode: ba1fb...c7a

Må en være 80 år fordi man vil ha ro på kvelden og natta?

Anonymkode: 82157...451

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Også må folk slutte å kaste ordet troll rundt her og der når det passer dem best

Anonymkode: 82157...451

Nei. Dette er et stort definisjon på et troll som sitter her og skal lage krangling utover natta fordi du føler at det er morsomt.

Ingen "normale" folk sitter kl halv ti på kvelden og lager en tråd som dette.

Anonymkode: ba1fb...c7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Man ringer da ikke folk på natten, om ikke det er helt krise. F.eks ulykke eller dødsfall. Dette må du bli flinkere til å si til disse personene TS, for det er normal folkeskikk. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Må en være 80 år fordi man vil ha ro på kvelden og natta?

Anonymkode: 82157...451

Vil du ha ro, så slår du av mobilen. Om du nekter å gjøre det, så er det jo ganske åpenbart at du vil at folk skal ringe deg. 

Skjønner virkelig ikke på hvorfor du tar telefon i det hele tatt.

Anonymkode: ba1fb...c7a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vil du ha ro, så slår du av mobilen. Om du nekter å gjøre det, så er det jo ganske åpenbart at du vil at folk skal ringe deg. 

Skjønner virkelig ikke på hvorfor du tar telefon i det hele tatt.

Anonymkode: ba1fb...c7a

Jeg har sagt at jeg ofte ikke tar tlf. Jeg grøsser innvendig når jeg ser noen ringer meg så sent uten at det engamg er for å melde noe viktig

Anonymkode: 82157...451

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...