Gå til innhold

Folk som ringer sent på kvelden. Eier dem ikke folkeskikk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har flere ganger våknet av at noen ringer meg midt på natta. Dette er ikke for å snakke om noe viktig, men kun for å snakke shit. Jeg blir stadig overrasket over at så mange ikke eier normal respekt og folkeskikk til å ikke skjønne at man ikke ringer folk etter et viss tidspunkt, bare om det er veldig viktig (typ nødsituasjon). Ikke trenger det å være at man sover engang, men vil ha ro på kveldstid og slippe snakke i tlf. 

Klarer dessverre aldri å sette ned foten og si hva jeg synes til slike mennesker, men blir grenseløst irritert over hvor dårlig oppdratt noen er! Nå i sta blokkerte jeg en fyr som stadig har ringt meg på snap, fordi begerert og tålmodigheten min var rent over.

Måtte få ut min frustrasjon!

Opplever du at endel folk ikke har respekt og normal folkeskikk som ringer sent på døgnet?

Anonymkode: 82157...451

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Ludovica- skrev:

Kan du ikke bare ta på lydløs eller flymodus? 

Da våkner jeg ikke av vekkerklokka

Uansett så er ikke det en unnskyldning for at dolk kan ringe noen sent eller midt på natta. Det er frekt

Anonymkode: 82157...451

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bamse20

Er jo din egen feil at du tar den på natta.

Om det er et så stort problem så ta heller og få på lydløs.

Er ikke værre en det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Da våkner jeg ikke av vekkerklokka

Uansett så er ikke det en unnskyldning for at dolk kan ringe noen sent eller midt på natta. Det er frekt

Anonymkode: 82157...451

Men vekkeklokka påvirkes jo ikke av at du tar på flymodus eller lydløs.

Utover det må du nesten si fra til de det gjelder, at du ikke vil ringes etter ett konkret klokkeslett. 

  • Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Bamse20 skrev:

Er jo din egen feil at du tar den på natta.

Om det er et så stort problem så ta heller og få på lydløs.

Er ikke værre en det.

Er ikke alltid jeg svarer (svarer som oftest ikke). Noen er t.o.m. så frekke at de ringer flere ganger på rad om dem ikke får svar. 

Nå var det uansett ikke kritikk jeg ville ha, men diskusjon rundt dette og hva andre opplever

Anonymkode: 82157...451

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Da våkner jeg ikke av vekkerklokka

Uansett så er ikke det en unnskyldning for at dolk kan ringe noen sent eller midt på natta. Det er frekt

Anonymkode: 82157...451

Min alarm gir lyd fra seg selv og mobilen er i stillemodus på natta. Du kan jo tidsinnstille mobil i forhold til når den skal være stille. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da våkner jeg ikke av vekkerklokka

Uansett så er ikke det en unnskyldning for at dolk kan ringe noen sent eller midt på natta. Det er frekt

Anonymkode: 82157...451

Vekkerklokka ringer selv om tlf er på lydløs eller flymodus. Er da din egen feil hvis du ikke skrur av lyden. 

Anonymkode: db75f...80c

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger ikke og ta den på flymodus.

Sett på lydløs, alarmen ringer uavhenging om den er på lydløs eller ikke. Om ikke, så skaff deg en digital vekkeklokka og slå av mobilen. Er virkelig ikke værre en det.

Anonymkode: ba1fb...c7a

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har «ikke forstyrr» på telefonen. Det skrur seg automatisk på kl 23 og av kl 07. 
de eneste som når meg med å ringe eller sende melding da er min samboer, søsken, mor og foreldrene til samboer. Jeg får ingen varsler på telefonen men hvis det skjer noe så vil de som trenger det få tak i meg. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Bamse20 skrev:

Er jo din egen feil at du tar den på natta.

Om det er et så stort problem så ta heller og få på lydløs.

Er ikke værre en det.

Du er en av de som ringer folk på natten du?

Hva med at folk har tlf på tilfelle nødtilfeller? Kan ha syke gamle foreldre osv. Er det ikke bedre at folk ikke ringer unødvendig om natta? 

Anonymkode: 3f656...f1d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Er ikke alltid jeg svarer (svarer som oftest ikke). Noen er t.o.m. så frekke at de ringer flere ganger på rad om dem ikke får svar. 

Nå var det uansett ikke kritikk jeg ville ha, men diskusjon rundt dette og hva andre opplever

Anonymkode: 82157...451

Idiotisk diskusjon om jeg skal være helt ærligt.

Ganske kort:

Om folk ringer deg på natta, så e det mest sannsynlig at du har tatt den før og snakket mannskit på natta, er eneste grunnen til at eg trur at folk ringer deg flere ganger på natta.

Igjen, du lager et problem som ikke trenger å være et problem.

Anonymkode: ba1fb...c7a

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da våkner jeg ikke av vekkerklokka

Uansett så er ikke det en unnskyldning for at dolk kan ringe noen sent eller midt på natta. Det er frekt

Anonymkode: 82157...451

Vekkerklokken ringen den selv om du har telefonen på lydløs.

Ellers ringer jeg aldri folk sent på kvelden selv med mindre jeg har sendt melding og spurt om det passet først.

 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du er en av de som ringer folk på natten du?

Hva med at folk har tlf på tilfelle nødtilfeller? Kan ha syke gamle foreldre osv. Er det ikke bedre at folk ikke ringer unødvendig om natta? 

Anonymkode: 3f656...f1d

Dette!!!! Akkurat det jeg prøver å få frem! Det er drit frekt å ringe bare for å snakke svada, og ikke melde om noe KJEMPE viktig

Anonymkode: 82157...451

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry ass når du har en mobil syns jeg faktisk det er ditt ansvar å kunne bruke den. Hvis du ikke har funnet ut hvordan du setter mobilen på lydløs er det din egen feil. Vi lever i 2020 finn ut av hvordan du bruker mobilen din! Ja kanskje frekt å ringe seint, men sånn er livet. Snakk om å lage problemer🤷‍♀️ Og alarmer skal kunne ringe selv om du har ikke forstyrr.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke alltid jeg svarer (svarer som oftest ikke). Noen er t.o.m. så frekke at de ringer flere ganger på rad om dem ikke får svar. 

Nå var det uansett ikke kritikk jeg ville ha, men diskusjon rundt dette og hva andre opplever

Anonymkode: 82157...451

Jeg opplever ikke dette som et problem fordi jeg har telefonen i flymodus om natten. Vekkerklokken ringer likevel. 

Hva med å invistere i en egen vekkerklokke da? Hvis den på mobilen ikke funker når du har den på lydløs.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Overrasket over at så mange her mener jeg er problemet og ikke dem som ringer sent på kvelden eller natta. 
Hvor ble det av normal folkeskikk?

Anonymkode: 82157...451

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bamse20
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette!!!! Akkurat det jeg prøver å få frem! Det er drit frekt å ringe bare for å snakke svada, og ikke melde om noe KJEMPE viktig

Anonymkode: 82157...451

Nei, det er ikke det.

For den eneste grunnen til at folk ringer deg på natta, er fordi at du har snakket med dem på natta før, og derfor så trur dem at det enda er greit.

Ja, jeg ringer folk på natta. Men jeg ringer folk som jeg VET er nattemennesker og er våken.

Vennene mine kan ringe meg på natta om dem vil, men dem vet at dem neppe får svar da den er på lydløs. Ganske enkelt right? Igjen, du lager et stort dilemma over ingenting...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ta telefonen din på flymodus og det påvirker  IKKE vekkerklokken!

Jeg gjør dette hver natt og klokken ringer😁

Anonymkode: 652c9...37f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Overrasket over at så mange her mener jeg er problemet og ikke dem som ringer sent på kvelden eller natta. 
Hvor ble det av normal folkeskikk?

Anonymkode: 82157...451

Hvor sent er sent for deg? Etter hvilket klokkeslett er det frekt å ringe?

 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...