Gå til innhold

Kjæreste og hasj


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen her som er sammen med en som har røykt hasj rett før dem traff deg, og har dem klart å slutte? Eller fortsatte dem?

Anonymkode: e42a5...307

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det har jeg, og en ting vet jeg at det hadde aldri skjedd igjen. De aller fleste sier at de ikke gjør det lenger bla bla, men det stemmer nok ganske ofte ikke . Eksen min fikk meg til å tro at hasj er så bra, så uskyldig, mye bedre enn alkohol osv. Jeg prøvde og se på det med åpenhet uten å dømme. Men skyggesiden var jo at mannen var følelsesmessig ustabil og hans følelsesregister gikk opp og ned etter hvor ofte han røykte. Han var sløv/fjern/husket dårlig..  så jeg skjønte fort at det er ingen positive sider med å røyke hasj, som de liker å fortelle deg. 

Anonymkode: a1647...2d9

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min samboer røykte hasj før han møtte meg, men sluttet ca. 4-5 år før vi ble sammen. 

Anonymkode: 6d569...a42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, min mann sluttet 2 år inn i forholdet. Jeg ba han velge, meg eller hasjen. Han valgte meg. Men det var en ekstrem tung prosess, både før og etterpå. 

Det tok ett år før han var "normal". Altså sosial og med evne til å ta ansvar for seg sjøl og andre. 

Still krav til hasjrøykere, slutt eller flytt. Det finnes ikke tak i de og pengene flyr ut av vinduet. 

Anonymkode: d0061...cf7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Det finnes ikke tak i de og pengene flyr ut av vinduet. 

Anonymkode: d0061...cf7

Det kan jeg si om de som misbruker alkohol også. Det føler i alle fall jeg, som skiller mellom de som misbruker hasj på fast basis, kontra de som tar seg en liten spliff i helgene en gang i blant.

Anonymkode: 1b934...ee2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, min mann sluttet 2 år inn i forholdet. Jeg ba han velge, meg eller hasjen. Han valgte meg. Men det var en ekstrem tung prosess, både før og etterpå. 

Det tok ett år før han var "normal". Altså sosial og med evne til å ta ansvar for seg sjøl og andre. 

Still krav til hasjrøykere, slutt eller flytt. Det finnes ikke tak i de og pengene flyr ut av vinduet. 

Anonymkode: d0061...cf7

Røykte han fast da eller en gang i blandt?

Anonymkode: e42a5...307

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Røykte han fast da eller en gang i blandt?

Anonymkode: e42a5...307

Fast. 

 

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan jeg si om de som misbruker alkohol også. Det føler i alle fall jeg, som skiller mellom de som misbruker hasj på fast basis, kontra de som tar seg en liten spliff i helgene en gang i blant.

Anonymkode: 1b934...ee2

Det kan godt hende. 

Alle hasjrøykere jeg kjenner sier dette: alkohol er verre, og det er bedre å ta seg en spliff i helga en gang i blant.  Samtlige av disse dagligrøyker og bruker flere tusen i uka på å røyke seg dumme. I helga sper de på med alkohol. 

Anonymkode: d0061...cf7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De aller fleste som røyker hasj jevnlig er noen latsokker som bruker de samme argumentene for hvorfor det liksom er greit. Det at alkohol er farlige osv.

De er ofte møkkete, uhygieniske, sløve, følelsesmessig fjerne. 

Sist men ikke minst, det er faktisk ulovlig.

Er du LITT lur, så styrer du unna en hasjrøyker, med mindre du er det selv da. Da fortjener du det.

Anonymkode: b4f2d...fb3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble fortalt at han hadde slutta gang på gang - men vi er ikke sammen lenger for å si det sånn... Løgn og bedrag hele veien. 

Anonymkode: e5b3d...955

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Etter en rimelig ubehagelig bad trip fikk han nok og sa takk og farvel til både hasjen og miljøet. Han savner roen og følelsen av at ingenting betyr noe, men ellers vil han ikke tilbake.

Han fungerte normalt sosialt, i hverdagen og på jobb da, og gjør det nå også. Men han sliter litt med paranoia og bekymrer seg mye for om jeg har tenkt til å gå fra han. Leter liksom etter små tegn, bygger opp en storm i hodet og må forsikre seg om at han tar feil. Han har også problemer med å bli kjeftet på og å bli skreket til (bad tripen var et resultat av å bli skreket til mens han var høy, så vi tror det henger igjen fra det), og med å fokusere på ting som ikke er superinteressant/spennende.

Anonymkode: 8d137...d9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært sammen med 2 som røykte daglig. Det er ca like jevt som å ha psykopat-kjæreste. Skjønner ikke at jeg gadd..

Anonymkode: 1540b...110

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde lett valgt en som røyker hasj i blant med kjærlighet for andre over en narsissist som bare dømte, klagde, angrep, truet og var voldelig.

Anonymkode: 84ccd...ae1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Både jeg og kjæresten kan røyke cannabis en gang i blant. Ingen av oss har noen ambisjon om å slutte med det, men jeg tror ikke det ville være noe problem for noen av oss om det ble nødvendig.

Dersom det er snakk om dagligrøyking ville jeg vært skeptisk. 

Anonymkode: c0d72...f8d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her spiller kulturforskjeller inn. Det er langt større aksept for å slite med drikking i dette landet, uten at man blir kalt psykopat og dum, enn hvis man røyker cannabis.

Jeg bodde i et annet land hvor cannabis var mer normalisert, og har litt andre erfaringer enn mange i denne tråden.

Kanskje oppegående cannabisbrukere ikke blir sammen med jenter som tiltrekkes av tapere i utgangspunktet?

Anonymkode: 854cf...ed9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.10.2020 den 19.15, AnonymBruker skrev:

Ja, min mann sluttet 2 år inn i forholdet. Jeg ba han velge, meg eller hasjen. Han valgte meg. Men det var en ekstrem tung prosess, både før og etterpå. 

Det tok ett år før han var "normal". Altså sosial og med evne til å ta ansvar for seg sjøl og andre. 

Still krav til hasjrøykere, slutt eller flytt. Det finnes ikke tak i de og pengene flyr ut av vinduet. 

Anonymkode: d0061...cf7

Åja, de fleste blir meget tafatte, surrer med penger og tid. Man blir sliten og lat. 

Anonymkode: e3146...866

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg røykte meg langt inn i tåka og en mild depresjon i flere år, og hadde ingen planer om å slutte. Men møtte jente og gjorde henne gravid. Sluttet før barnet kom og har kun røyket 3 ganger siden. Dette er ca 9 år siden.

Folk takler røyking veldig forskjellig og jeg hadde ikke godt av det.

Endret av Mæn40
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her legges rare fakta fram, som at alle hasjrøykere er en homogen gruppe mennesker med like egenskaper og kvaliteter. Jeg kjenner mange hasjrøykere. Noen røyker som eneste sysselsetting i livet, andre kontrollerer forbruket sitt, jobber, holder hjemmet og seg selv rent og pent, har ryddig økonomi osv. Veldig forskjellige folk.

Ja det er ulovlig. Det er også ulovlig å kjøre for fort, ta med en ekstra flaske vin gjennom tollen, sykle med en person over 7 år bakpå sykkelen, ha hunden løs når det er båndtvang, klippe gresset på helligdager osv. 

Ting er ikke svarthvitt, det er mer nyansert.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm det hadde kommet ann på hvor ofte og hvor mye. Jeg drikker ikke feks, men kan heller røyke meg en fredsbønne en lørdagskveld, lage meg noe god mat, kjøpe noe digg, se en film med mannen og ha helt insane sex etterpå. Enn å drikke vin til maten. Hadde helt fint klart å dra på legevakta eller hva enn også, man sitter jo ikke akkurat å sikler .. Men kunne jo aldri dratt på legevakta med barna om jeg hadde drukket. 
 

Vi har et rent og pent hjem, jobber, ingenting å sette fingeren på annet enn at jeg (ikke mannen) røyker en fredsbønne i ny og ne. Det er ikke sånn at alle som røyker har møkkete negler og uvaska hår akkurat. Men selvfølgelig, har man anlegg for depresjoner så kan man like så gå for langt med alkohol, piller og også med hasj eller cannabis. Det er jo et rusmiddel man kan bli avhengig av, på lik linje som andre (lovlige) ting. Hvis man drikker for å slukke sorgen så har man jo et problem. Det har man hvis man røyker for å glemme verden også. Som noen andre skrev her, livet er ikke svart/hvitt. 

Anonymkode: 5d479...d5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...