Gå til innhold

Hvorfor er det kjipt å gi klær i julegave til barn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sannsynligvis temmelig mange unger som mener at sånne ting blir en ufattelig "kjedelig" julegave! :nisse:

Anonymkode: 8bf23...483

Kjenner tydeligvis rare folk og unger jeg da, er kun på forum jeg hører det er kjipe gaver

Anonymkode: 77256...505

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes ikke det er kjipt å gi eller få klær. Fireåringen synes det er helt topp å pakke ut klær og sko. Stor begeistring for nye vintersko til bursdagen! Får nyte det så lenge det varer 🙂 

Anonymkode: 3a2cd...185

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle tre niesene mine elsker at vi gir de fargerike snurrekjoler fra PoP til bursdag og ullkjoler til jul, alder 4-8 år så kanskje det vil endre seg. Sønnen min på 5 bryr seg ikke om myke pakker, blir glad om det er feks paw patrol og sånne klær da. 

Anonymkode: f14d8...75d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte ikke å få klær til jul, det var jo kjempekjedelig. Jeg takket like høflig for klær som for leker, så var nok ingen som merket det og mamma kunne fint skrive i en tråd som dette at "mine barn er opplært til å takke fint og vise takknemlighet for alt de får, klær eller leker". Selv om jeg takket og virket glad, så likte jeg det jo ikke 😅 

Nå liker jeg å få praktiske ting, å få en norvegia hadde absolutt ikke gjort meg noe, ost er godt og ost er dyrt. Men som barn hadde jeg ikke den fjerneste anelse om økonomi, selv om jeg ble forklart om dyre ting, at lønninger skulle vare en hel måned og at varmtvannet ikke kunne renne hele tiden fordi strøm kostet penger. Var jo ikke jeg som hadde styring på økonomien, så det gikk ikke inn.. 

Anonymkode: 4c68c...b47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har - både som barn og som voksen - fått klesplagg-gaver jeg har blitt kjempeglad for, og klesplagg-gaver som har vært en skuffelse, fordi de har vært milevidt fra min stil og min smak. Jeg har til og med, utrolig nok, fått sjokolade som ikke har falt i smak... Barn er neppe så forskjellige fra voksne der - det er den helt konkrete gaven som avgjør hvorvidt den er stas å få, ikke hvilken overordnet kategori den tilhører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes ikke det er kjipt å gi eller få klær. Fireåringen synes det er helt topp å pakke ut klær og sko. Stor begeistring for nye vintersko til bursdagen! Får nyte det så lenge det varer 🙂 

Anonymkode: 3a2cd...185

Samme synes mine nieser og noen sv nevøene

Anonymkode: 77256...505

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...