Gå til innhold

Sykt barn og firma på besøk.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kom ett firma fra boligsameiet. Jeg sa jeg hadde sykt barn i hus, de lurte på om det var korona. Jeg sa jeg ikke trudde det, men at det var best å utsette.

De ville, men da bruke munnbind noe de allikevel ikke gjorde.

Sitter med en vond følelse på at dette ikke var greit.

Hva tenker dere?

Anonymkode: 26e75...d98

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker du har gjort ditt og advart. Hvis de blir syke er det deres egen feil. 

• Liker 7
Skrevet

Høres veldig uproblematisk ut. De var vel neppe oppi ungen?

Anonymkode: b0c94...7f6

Skrevet

Jeg synes forsåhvidt at alle håndverkere ol som skal inn i andres hjem for tiden burde bruke munnbind, men utover det ser jeg ikke helt problemet her - hva er det du mener ikke var greit og for hvem? :klo: 

Anonymkode: e8a14...164

• Liker 1
Skrevet

Det er jo synd for de. Du advarte de, og de valgte å gå inn selv. Om de nå får corona av dere er det de sin feil. Samtidig risikerer man jo å smitte hele sameiet på den måten. 

Jeg skjønner at du syns dette ble feil, og det ble det jo. De utsetter seg for smitte, de risikerer å dra smitte rundt til flere. Jeg ville ringt selskapet/sjefen og sagt hva du føler og tenker nå. At dette ble litt feil. 

Anonymkode: ccab3...098

• Liker 2
Skrevet

Det er barnet ditt som i så fall skulle brukt munnbind for å hindre smitte. Munnbind beskytter ikke deg selv, men andre for mikroorganismer/smitte.

Anonymkode: 2353d...e5d

• Liker 1
Skrevet

Du advarte og de tok valget. Jeg synes også det høres helt uproblematisk ut så fremt de ikke satt rett ved barnet, noe jeg regner med de ikke gjorde.

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er barnet ditt som i så fall skulle brukt munnbind for å hindre smitte. Munnbind beskytter ikke deg selv, men andre for mikroorganismer/smitte.

Anonymkode: 2353d...e5d

Klart det beskytter begge veier. Ellers kunne det aldri vært brukt på infeksjonsposter på sykehusene. 

• Liker 2
Skrevet

Hadde dere virkelig gått inn i en leilighet om det kunne være en med korona der?

Skrevet

En ting er at barnet var sykt, men disse fra firmaet kan vel også være syke. Skal de da potensielt spre smitte i hele bygget? Uavhengig om det er egen eller fra dem de besøker? Hvem vet egentlig hvor de har vært før de kom til deg?

Trodde det var slutt på den typen besøk nå. Og hver gang man skal delta på noe der man møter ukjente, blir det jo understreket at man skal holde seg unna/hjemme hvis man har luftveissymptomer. 

Synes du kan klage til ledelse/styre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...