Gå til innhold

barnevennlig Ikea

jossa

Anbefalte innlegg

Skal til Oslo neste uke og har tenkt å besøke en Ikea butikk.

Hvilken butikk ville barna valgt? Furuset eller Slependen?

Er det noen særlig forskjell på aktivitetene/lekerommene for barna?

Det er sikkert noen av dere som bor på østlandet som har sin favoritt-Ikea.

Blir kjempeglad for tips når det gjelder andre ting enn "barne-delen" også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest baby-E

Jeg må si at jeg personlig liker den på furuset. Men jeg har ikke barn, og veit da ikke hvordan lekerommet å sånt ser ut. Men shopping-messig holder jeg en knapp på Furuset! Syns den virker mest oversiktlig og ryddig....men det kan også sikkert ha noe med at jeg er best kjent der, og veit hvor ting er..

Endret av baby-E
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikea er et styr uten like uansett, men den som er minst ille er Furuseth. Pass på å være der tidlig på dagen for å unngå de verste "hordene", det kan være skikkelig Texas på ettermiddagen.

OK, jeg er ikke så glad i IKEA. Løp inn, græbb det man skal ha, løp ut igjen, det er mitt tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare brukt lekerommet på Slependen, men det var vi og ungene veldig fornøyd med! Kjempegreit å kunne ha ungene der 1 time. De lekte og koste seg og vi kunne gå uforstyrret rundt i butikken, noe ungene syns er dødskjedelig! Lekerommet på Furuseth har jeg ikke prøvd.

Jeg liker forresten Slependen best som butikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Er det en ting som er sikkert er det at det ene IKEA-varehuset er likt det andre:) i hvert fall i veldig stor grad. Jeg husker dog at da IKEA på Furuset var nytt var det tydeligvis en del dårlig opplærte og forvirra ansatte, noe som selvsagt kan påvirke barna i lekerommet. Hvordan det er nå vet jeg ikke. Jeg ville også, som nevnt over her, valgt et tidspunkt da det ikke er fullt av folk, og valgt det varehuset med færrest besøkende.

(forresten synes jeg de ansatte på Leangen var veldig hyggelige... men det blir jo litt langt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikea Slependen bygges om, skal være ferdig i 2006. Selv om de skriver at det er "full drift og spennende aktiviteter" ville jeg valgt Furuset for å unngå eventuelle bygge-problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Er ikkeno problem med parkering på Slependen. Bor ikke så langt unna, og har besøkt Ikea en god del det siste.

Når det gjelder barn så aner jeg ikke, Ikea er vel et helvete med unger uansett vil jeg tro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...