Gå til innhold

Gutt som barnevakt ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere gutter i nabolaget vil veldig gjerne være barnevakt men får avslag i motsetning til jentene i samme alder, hvorfor er det sånn? Og ville du latt en gutt være barnevakt? Hvis nei, hvorfor ikke?

Anonymkode: 74607...fee

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi alle gutter potensielt kan forgripe seg på barna regner jeg med. De blir dømt før de i det hele tatt får vist hva slags person de er 

Anonymkode: 8a4a0...10a

• Liker 2
Skrevet

Jentene i samme alder er nok mer moden enn guttene. Jenter modnes fortere enn gutter. En fjorten år gammel jente, vil generelt være mer moden enn en fjorten år gammel gutt. 

Anonymkode: 502af...1a7

• Liker 3
Skrevet

Jeg hadde ikke sett på kjønn ved valg av barnevakt. En moden og ansvarsfull person som jeg følte jeg kunne stole på, og som barna liker, er det som betyr noe. 

• Liker 4
Skrevet

Selvsagt , kjønn er uviktig 

Anonymkode: 70d78...6b5

Skrevet

I utgangspunktet hadde jeg ikke brydd meg om kjønn. Men da gutta var mindre hadde jeg nok faktisk gått for en nabogutt enn en nabojente. Men i begge tilfeller hadde jeg satt pris på om foreldrene til barnevakten var hjemme iallefall de første gangene for at barnevakten skulle ha backup om noe skjedde. Ikke bare for min del men også for barnevakten sin del. Og kjemi mellom barna og barnevakten har også mye å si. 

Anonymkode: a99e0...511

• Liker 1
Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Flere gutter i nabolaget vil veldig gjerne være barnevakt men får avslag i motsetning til jentene i samme alder, hvorfor er det sånn? Og ville du latt en gutt være barnevakt? Hvis nei, hvorfor ikke?

Har lurt på det samme

Anonymkode: b0eb5...fb0

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kommer ann på personene. Helst jenter da de modner tidligere og passer mer på.Ofte.Ikke alltid.Men noen gutter er veldig flinke og kjenner jeg de godt så kanskje.Men føler mrg tryggere med en jente.Kanskje pga egne erfaringer.

Anonymkode: 0debc...c5e

• Liker 1
Skrevet

Hadde sett på modenhet og ansvarlighet. Min svoger på 15 kan fint være alene noen timer med barnet vårt på 1 år, mens min bror på 17 hadde aldri fått lov uten tilsyn 😅Generelt modnes jo jenter raskere enn gutter, så en 14 år gammel gutt er gjerne litt mindre moden enn en 14 år gammel jente. Hvis det ikke handler om modenhet, handler det nok rett og slett om kjønnsdiskriminering 😛 

• Liker 4
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Forstår ikke hvorfor ikke 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...