AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2020 #1 Skrevet 14. oktober 2020 I lengre tid nå har det stadig vært advarsler om planlagte slosskamper mellom ungdom og faktiskt barn i barneskole alder. Jeg blir helt kvalm og er redd for mitt eget barn. Barnet mitt er ikke 2 år enda men hvordan vil denne trenden utvikle seg? Det står på tv2 idag at foreldre ikke tørr å melde ifra fordi de er redde for at ens eget barn skal få skylden. Jeg begriper det ikke! Hva hvis et barn da ender opp død eller med alvorlig hjerneskade, vil da foreldrene som ikke meldte fra være medskyldig? Hva er det som gjør at ungdommer risikerer liv og helse for å samle seg og sloss? Hva har skjedd i de 30 årene fra jeg var barn og laget hytter i trærne, løp i skogen, lekte uskyldige leker med venner? Anonymkode: 9c60e...ff6 2
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2020 #2 Skrevet 14. oktober 2020 Bor du på Jessheim eller? Du selv oppdrar jo dine barn slik at de ikke deltar på slike ting når den tid kommer. Har selv ungdommer i den alderen det er snakk om, men er overhode ikke bekymret fordi jeg vet at mine ikke ville funnet på å delta på sånt eller i det hele tatt være i nærheten av sånne opplegg. Anonymkode: 0de2e...4f0 4
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2020 #3 Skrevet 14. oktober 2020 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: I lengre tid nå har det stadig vært advarsler om planlagte slosskamper mellom ungdom og faktiskt barn i barneskole alder. Jeg blir helt kvalm og er redd for mitt eget barn. Barnet mitt er ikke 2 år enda men hvordan vil denne trenden utvikle seg? Det står på tv2 idag at foreldre ikke tørr å melde ifra fordi de er redde for at ens eget barn skal få skylden. Jeg begriper det ikke! Hva hvis et barn da ender opp død eller med alvorlig hjerneskade, vil da foreldrene som ikke meldte fra være medskyldig? Hva er det som gjør at ungdommer risikerer liv og helse for å samle seg og sloss? Hva har skjedd i de 30 årene fra jeg var barn og laget hytter i trærne, løp i skogen, lekte uskyldige leker med venner? Anonymkode: 9c60e...ff6 Jeg vokste opp på 80 tallet og det var vanlig da også. Bodde i Drammen og det kom av og til store gjenger fra Oslo kun for å sloss. Forskjellen i forhold til nå er vel kanskje at det ikke var våpen med og at når en lå på bakken var det ingen som sparket. Anonymkode: 4a8f7...47e 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2020 #4 Skrevet 14. oktober 2020 Trøst deg med at ikke alle undommer er like. Vår 16 år gamle sønn rister bare på hodet når han hører om slikt. Anonymkode: 67a43...7b0 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2020 #5 Skrevet 14. oktober 2020 Det skjedde teknologi kjære deg. SoMe og annen søppel , moderne verden. Vi slås før og ,vokste opp på 80 tallet jeg. Mye slåssing mellom gutter fra forskjellige områder. Steiner ,jord i klumper ,stokk ble brukt hele tiden. Heldigvis ingen "ekte" våpen på denne tiden. Har 2 barn og jeg. Que sera sera. Anonymkode: fc66b...101
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2020 #6 Skrevet 14. oktober 2020 Jeg er også overrasket over utviklingen. Vi bor i verdens beste land og får stadig høre at ungdommer nå til dags er så flinke og aldri gjør noe galt. Jeg er snart 30, og kan aldri huske at folk drev på sånn da jeg var ungdom på 2000-tallet. Har hørt fra de som vokste opp på 80-tallet og før at arbeiderklasseunger holdt på sånn i gamledager. Anonymkode: 01184...5a5
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2020 #7 Skrevet 14. oktober 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er også overrasket over utviklingen. Vi bor i verdens beste land og får stadig høre at ungdommer nå til dags er så flinke og aldri gjør noe galt. Jeg er snart 30, og kan aldri huske at folk drev på sånn da jeg var ungdom på 2000-tallet. Har hørt fra de som vokste opp på 80-tallet og før at arbeiderklasseunger holdt på sånn i gamledager. Anonymkode: 01184...5a5 Var nok flere enn arbeiderklasseunger som drev med det. Anonymkode: 4a8f7...47e 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2020 #8 Skrevet 14. oktober 2020 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bor du på Jessheim eller? Du selv oppdrar jo dine barn slik at de ikke deltar på slike ting når den tid kommer. Har selv ungdommer i den alderen det er snakk om, men er overhode ikke bekymret fordi jeg vet at mine ikke ville funnet på å delta på sånt eller i det hele tatt være i nærheten av sånne opplegg. Anonymkode: 0de2e...4f0 Bor på Jessheim og har en 15-åring. Det er virkelig mindretallet som driver sånn, og det er folk fra flere steder som holder på og reiser steder for å slåss. Anonymkode: c1cf2...e57
Gjest Gaea Skrevet 14. oktober 2020 #9 Skrevet 14. oktober 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er også overrasket over utviklingen. Vi bor i verdens beste land og får stadig høre at ungdommer nå til dags er så flinke og aldri gjør noe galt. Jeg er snart 30, og kan aldri huske at folk drev på sånn da jeg var ungdom på 2000-tallet. Har hørt fra de som vokste opp på 80-tallet og før at arbeiderklasseunger holdt på sånn i gamledager. Anonymkode: 01184...5a5 De fleste ungdommer vil neppe ha vært borti det nå heller, eller kjenne til noen som holder på sånn. Men det skjer, og informasjonen om det sprer seg lettere nå enn det ville gjort før. Mulig det har vært en negativ utvikling, men det har du egentlig ikke noe grunnlag for å si.
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2020 #10 Skrevet 14. oktober 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Bor på Jessheim og har en 15-åring. Det er virkelig mindretallet som driver sånn, og det er folk fra flere steder som holder på og reiser steder for å slåss. Anonymkode: c1cf2...e57 Kjenner du Funkyfam? Anonymkode: fa610...983
AlkoMann Skrevet 14. oktober 2020 #11 Skrevet 14. oktober 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: I lengre tid nå har det stadig vært advarsler om planlagte slosskamper mellom ungdom og faktiskt barn i barneskole alder. Jeg blir helt kvalm og er redd for mitt eget barn. Barnet mitt er ikke 2 år enda men hvordan vil denne trenden utvikle seg? Det står på tv2 idag at foreldre ikke tørr å melde ifra fordi de er redde for at ens eget barn skal få skylden. Jeg begriper det ikke! Hva hvis et barn da ender opp død eller med alvorlig hjerneskade, vil da foreldrene som ikke meldte fra være medskyldig? Hva er det som gjør at ungdommer risikerer liv og helse for å samle seg og sloss? Hva har skjedd i de 30 årene fra jeg var barn og laget hytter i trærne, løp i skogen, lekte uskyldige leker med venner? Anonymkode: 9c6 tallff6 Om man var gutt på 80 tallet kunne man få bank om man sa feil ting. De som gav bank var ofte de mest populære guttene hos jentene. Her snakker vi om Islam , ære og klanmentalitet . Man vil befeste sin samfunnet ved å vinne en slosskamp . Det at muslimer ofte opptrer 10 mot 1 er ikke negativt innenfor Islam . Man er derimot glad for at muslimer har fått makten .
Gjest Trynefaktor Skrevet 14. oktober 2020 #12 Skrevet 14. oktober 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er også overrasket over utviklingen. Vi bor i verdens beste land og får stadig høre at ungdommer nå til dags er så flinke og aldri gjør noe galt. Jeg er snart 30, og kan aldri huske at folk drev på sånn da jeg var ungdom på 2000-tallet. Har hørt fra de som vokste opp på 80-tallet og før at arbeiderklasseunger holdt på sånn i gamledager. Anonymkode: 01184...5a5 Arbeiderklasseunger? 🤣 Jeg var ungdom på 90-tallet, det var mye slåssing blant guttene da. Husker noen tok tog til andre steder for å slåss. Nå avtaler de på some i stedet, det er ikke så annerledes.
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2020 #13 Skrevet 14. oktober 2020 Dette her er drevet fram av sosiale medier og kultur fra USA med blikking etc. sleng på litt idolisering av Fight Club filmen så har du en perfekt coktail. Anonymkode: 8f695...875
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2020 #14 Skrevet 14. oktober 2020 10 minutter siden, AlkoMann said: Om man var gutt på 80 tallet kunne man få bank om man sa feil ting. De som gav bank var ofte de mest populære guttene hos jentene. Her snakker vi om Islam , ære og klanmentalitet . Man vil befeste sin samfunnet ved å vinne en slosskamp . Det at muslimer ofte opptrer 10 mot 1 er ikke negativt innenfor Islam . Man er derimot glad for at muslimer har fått makten . At unge gutter samlet seg for å slåss var en greie også før muslimer kom til Norge. Anonymkode: 5c95c...001 2
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2020 #15 Skrevet 14. oktober 2020 Jeg vil tro at mange av disse ungdommene er utenlandske. De henger litt etter. Anonymkode: 6e39a...858
AlkoMann Skrevet 14. oktober 2020 #16 Skrevet 14. oktober 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: At unge gutter samlet seg for å slåss var en greie også før muslimer kom til Norge. Anonymkode: 5c95c...001 Er enig i det
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2020 #17 Skrevet 14. oktober 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vil tro at mange av disse ungdommene er utenlandske. De henger litt etter. Anonymkode: 6e39a...858 Neida, mange er norske. Anonymkode: a5d85...ae4 1
AlkoMann Skrevet 14. oktober 2020 #18 Skrevet 14. oktober 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vil tro at mange av disse ungdommene er utenlandske. De henger litt etter. Anonymkode: 6e39a...858 Vold betød makt og tilgang til jenter og privilegier da jeg var i alderen 10 -16 . Nå er formålet kanskje byttet ut med at man ikke må snakke negativt eller tulle med islam offentlig .
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2020 #19 Skrevet 14. oktober 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Kjenner du Funkyfam? Anonymkode: fa610...983 Ja, for alle vi over 20 000 som bor på Jessheim kjenner hverandre...😂 Anonymkode: 0de2e...4f0
amz Skrevet 14. oktober 2020 #20 Skrevet 14. oktober 2020 Husk at Media ofte blåser opp og hauser opp. Du skulle tro at det eneste ungdom gjorde var å slåss. Det stemmer ikke, men det har kommet en ukultur ja. Gjelder det alle ungdom nei! Det går seg til, det er vrien alder. Men husk, media har tendens til å blåse ting opp...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå