Gå til innhold

Er det press om å være populær når man er kvinne i 65-75+ års alderen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vil nok alltid være det  så lenge jeg lever ihvertfall...

Anonymkode: 9231d...9d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer på om det er like mye konkurranse mellom damer fra 65 - 75 +, som det er mellom damer i 40-50 årene?

Føler de på dette presset om å henge med i pensjonistenes rotterace?  

I min aldersgruppe er det visstnok viktig å være slank og trent, legge ut fjellturbilder, ha pent hus, fint interiør, se bra ut, være sosial.. 

Jeg antar at det er ikke så vanlig å være så oppfiffet som Lilli Bendriss og Jane Fonda, når man er en vanlig dame på 70 år, men tar noen botox, ansiktsløftning, fillers..? 

De fleste har jo kort grått eller farget hår, stritt eller med permanent.Noen er spreke og slanke, driver med mye mosjonering, er sosial og lever livet mens andre har  fått helseproblemer og har nok med seg selv. 

Utsiden forandrer seg mye i løpet av livet, men innvendig er man ofte den samme personen som når man var 30 år, bare at man har mye mer livserfaring.. 

 

Anonymkode: 38292...b70

Jeg tror de samme kvinnene som føler på dette/ikke føler på dette gjør det samme uansett alder. Har med personlighetstype/innstilling å gjøre.

Anonymkode: 5176b...002

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det slo dere altså aldri at de gjorde seg vakre for sin egen del?

Anonymkode: 00b86...110

Sitt eget speilbilde ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dropper de folka som er veldig opptatt av sånt. 

Anonymkode: 09919...ad1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er litt "herk å henge med" ja😉

Det jeg lurte på er om damer slapper av og lar alderen gjøre inntog, eller om de bryr seg like mye om å bremse alderdommen som når man er 20-30 år yngre. 

Ts 

Anonymkode: 38292...b70

Dette med å bremse alderstegn er jo ett valg hver enkelt må tørre å ta oppgjøret med. 

Om en er veldig opptatt av å ikke la kroppen bli eldre, vil en gjerne kjempe imot hele livet og da spiller det liten rolle om en er 30, 50 eller 70år. Men en kan velge å eldes med verdighet, la være å ta botox, fillers, plastisk kirurgi osv men heller være i aktivitet/trene slik at kroppen holder seg så godt den kan på naturlig vis.

Har du havnet i en vennegjeng som fokuserer mest på det ytre, så vil de gjerne fortsette slik. Men du kan velge at du tørr å eldes, velge å leve slik du vil, og er de gode venner så aksepterer de deg uansett (kansje de til og med blir takknemlige og velger det samme selv) mens om de ikke aksepterer det så er de bare overfladiske og ingen god venn som er verdt å ha uansett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er i den aldersgruppen (50 år), men jeg opplever ikke at kvinnene i min omgangskrets er skeptiske og mistenksomme overfor hverandre.  Heller ikke opplever jeg den konkurransen som TS beskriver.

Anonymkode: 43945...b3a

Samme her, er over femti og har aldri opplevd sånne damer i omgangskretsen min. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 hours ago, AnonymBruker said:

Ja, det er jeg. 

Anonymkode: 195fb...e76

Jeg er også i aldersgruppen, men har ikke erfart dette. Ser det er flere andre her som heller ikke har erfart/opplevd dette, så det går nok på mennesketype/enkeltpersoner og ikke på gruppenivå. Som flere her også sier.

Anonymkode: 35ef8...831

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...