Gå til innhold

Jogger voldtatt på skogsvei - en særdeles grov sak


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Den 31 år gamle kvinnen var på joggetur da hun ble brutalt overfalt med kniv, dratt inn i skogen og voldtatt. Politiet karakteriserer voldtekten som svært grov.

Politioverbetjent Anne Rynning Aasen Politiet i Oslo fester lit til kvinnens forklaring og har satt i gang full etterforskning. Foreløpig er det få spor i jakten på gjerningsmannen. Politiet etterlyser vitner i saken.

- Dette er en svært stygg sak. Hun ble overfalt bakfra mens hun var ute og jogget på et offentlig sted. Slike voldtekter er av de aller groveste og forekommer svært sjelden, sier politioverbetjent Anne Rynning Aasen ved sedelighetsavsnittet i Oslo politidistrikt.

Den 31 år gamle kvinnen var på joggetur i Grefsenkollen i Oslo tirsdag ettermiddag, da hun ble overfalt av voldtektsmannen. Mannen truet henne med kniv mens han dro henne bort fra veien og inn i skogen.

- Hun skal ha forsøkt å rope på hjelp, men ble truet til å tie, sier Rynning Aasen.

Gjerningsmannen blir beskrevet som ca. 45 år, 180 centimeter høy, litt kraftig og med noe mage. Han har tynt, mørkebrunt og grått hår, og dårlige tenner.

(og her kommer det som kanskje ikke var så overraskende)

Mannen snakket dårlig norsk, er mørk i huden og av utenlandsk opprinnelse. Han hadde på seg blå dongerijakke, dongeribukse og lys beige piquetskjorte.

Jogget på skogsvei

Voldtektssaken har fått førsteprioritet ved sedelighetsavsnittet i Oslo. Politiet etterlyser personer som befant seg i området Grefsenkollen, Trollvann og Linderudkollen tirsdag mellom klokken 17 og 18.

Den 31 år gamle kvinnen jogget langs en oppmerket rute på skogsveiene i området. Stedet er et populært turområde i Oslo. Ifølge kvinnen så hun mannen sitte på en benk kort tid før hun ble overfalt.

Politiet ber beboere og turgåere i området være på vakt.

- Vi oppfordrer alle til å være oppmerksomme og melde fra til oss dersom de mener de ser, eller har sett, noe mistenkelig, sier Anne Rynning Aasen.

Politiet ønsker spesielt å komme i kontakt med en mann som reparerte en sykkel på en parkeringsplass like ved. Tre kvinnelige turgåere og en person på rulleski skal også ha vært i området i det aktuelle tidsrommet.

Den 31 år gamle kvinnen løp fra stedet etter voldtekten. Hun sprang hjem og kontaktet politiet.

(VG 19.09.02 kl. 07:35)

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=5089226

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Teit skrevet, Terje, men du om det...

Det er så mye voldtekter, ran og alt som verre er rundt omkring, så hvis man skulle gå og tenke på det hele tiden måtte man bare mure seg selv inne for å være sikker på å slippe unna. Men de kan jo bryte seg inn hos deg hjemme også, så det er kanskje ikke så mye sikrere det heller?? :roll:

Når jeg hører sånne historier, er jeg innimellom glad for at jeg ikke ser så sinnsykt bra ut, innbiller meg selv jeg ikke er så lett bytte da når jeg ikke er så smellpen eller tynn og lekker... hehe... Kanskje en naiv innstilling, siden jeg har fått positiv bekreftelse på meg selv fra flere ukjente menn, men jeg velger å tenke sånn for ikke å bli helt paranoid når jeg går rundt i Oslo innimellom... (Har alltid syntes det har vært skumlere å gå alene i Oslo i forhold til alle andre steder, fordi man hører så mye fra Oslo... Men jeg har blitt tøffere i sommer, da jeg har vært der oftere enn før... )

Håper de får tatt gjerningsmannen og får han inn bak lås og slå!! :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillian - du ser sikkert aldeles nydelig ut.

Hva denne saken angår, så håper jeg kvinnen får hjelp og at gjerningsmannen blir straffet.

En annen sak er at det var mye tryggere i Oslo på 70-tallet. Det verste man kunne oppleve da, var en slosskamp i en drosjekø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har allerede blitt paranoid av å flytte hit jeg. Senest i dag tenkte jeg for meg selv at jeg helst ikke skulle vært pen (ja da ja da ja da, skryyyyyyt :roll: ) Jeg blir livredd hver gang en gutt ser på meg jeg, spesielt utenlandske gutter, og dette skjer flere ganger om dagen. Derav konklusjonen "jeg er så pen" :lol::lol:

Er ikke helt sikker på hvorfor akkurat utenlandske gutter virker så skremmende.Men det knyter seg skikkelig i magen hver gang jeg får et blikk. Nå er det heller ikke å putte under en stol at utenlandske menn/gutter ikke er av de mest stue reine heller da.

Ha, det var dagens selvtillit bombe :lol::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En voldtekt vil prege den voldtatte for resten av livet. Helt jævlig! :x

Men, det er en ting jeg lurer på:

Går voldteksmenn etter "pene" mennesker? Jeg trodde ikke det jeg - men det er mulig jeg tar feil. Trodde de plukket "den første som dukket opp" jeg.

Men det er vel antakelig forskjeller her også, noen planlegger overgrepet mens andre er mer spontane! :x

Jeg synes hvertfall voldtektsforbrytere sjelden får streng nok straff - men det er en annen diskusjon. :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som synes Oslo er skumlere enn andre steder... Jeg har aldri bodd noe annet sted, og går alltid hjem fra bykvelder alene. Har hatt en ubehagelig opplevelse en gang, og da var jeg tolv år og dret var midt på dagen. Det er først i det siste at jeg har begynt å gå med kniv i veska og ikke gå de verste bakgatene... om dette beror på om jeg er stygg vet jeg ikke. Men jeg tror ikke Oslo trenger å være så grusomt mye verre enn andre steder. Det er folk stort sett alle steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn som i denne saken hadde utseendet neppe noe med saken å gjøre. Et fremmed offer som er ute på joggetur må være ganske tilfeldig, med mindre voldtektsmannen hadde fulgt etter henne lenger, men det er vel neppe trolig. Og i de fleste tilfeller har ikke uteseendet særlig med en voldtekt å gjøre. I de fleste sakene er det jo en kjent, gjerne nær venn eller slektning som voldtar. En annen sak er sikkert der voldtektsmannen unnskylder seg med at "hun kledde seg så utfordrende", og han trodde hun ville...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...