Gå til innhold

Er koronatest i nesen virkelig så vondt???


Dankert

Anbefalte innlegg

https://www.f-b.no/hver-uke-ma-johan-54-gjennom-det-han-karakteriserer-som-uhyre-smertefullt-jeg-ville-mye-heller-ha-skaret-meg-i-handa-med-en-kniv/s/5-59-2017244?p

 

Johan Thörnäs (54) er en av flere hundre arbeidstakere som jobber i Østfold, men er bosatt i Sverige. Han beskriver den ukentlige koronatesten han må gjennom som uhyre smertefull.

– Første gang jeg tok testen ble jeg fullstendig sjokkert. Den var uhyre smertefull. Det var som å få en kniv stukket opp i nesen. Jeg kunne ikke tro at det virkelig skulle være så vondt!

Endret av Dankert
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke tatt den selv,  men kollegaer har tatt. De sier at det er grusomt og trigger tårekanalene,  så du begynner både å gråte og nyse 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Sinsiew said:

Nei, det er ikke vondt. Det er ubehagelig, men ikke vondt. 

Er det vondere enn bedøvelse hos tannlegen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uhyre smertefull er en sterk overdrivelse. Han må ha lav smerteterskel. Det er svært ubehagelig men går fort over, omtrent som en vaksine.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja. Sønnen min på 7 har tatt testen. Han syns det var ubehagelig. Men han sa at det gjorde vondt i to sekund, og så var det over. Syns en voksen mann må tåle såpass. (og kvinner) Kjenner jeg blir irritert når folk står frem i media og regelrett skremmer folk fra å ta testen. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg syntest det var vondt. Men det gjekk fort over. Ekstremt smertefult var det ikkje.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gjort det 3 ganger. Det er ubehagelig, men ikke direkte smertefullt. Og når du er ferdig så er det over. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Dankert skrev:

Er det vondere enn bedøvelse hos tannlegen?

Nei, men folk liker å syte. 

Kilde: Blitt testet flere ganger. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kvinne og jeg tok Corona test for første gang forrige uke. Jeg tok testen i nesen. 

Jeg spurte sykepleieren hva som var forskjell på å få det i halsen og nesen, og da sa hun at å stikke inni nesen er det som gir det sikreste resultatet. 

Hun sa også at siden mange menn er mer pinglete enn kvinner når det gjelder smerter/ubehag, blir mange menn testet i halsen.

Jeg syntes ikke det var så ubehagelig å bli stukket i nesen og det er jo over på bare et par sekunder.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde det ville være forferdelig, men det er bare litt ubehagelig, og langt fra så vondt som det ser ut å være. 

Jeg trodde nok at det rev og skrapte, som en slags litt hard kost/rasp oppi nesen, men det er ikke hardt eller brutalt, men en ganske myk sak. Det river og rasper ikke. 

Behagelig kan det ikke kalles, men jeg vil si at det var langt mindre ubehagelig enn jeg trodde det ville være. Jeg forventet at det var vondt. 

Kilde: Tatt testen tre ganger. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tok både halsen og nesen (trodde det var vanlig?) og synes det var veldig ubehagelig og veldig vondt. Nesa var verre enn halsen. Var veldig veldig tett, så kan ha vært ekstra ubehagelig pga dette? Det ene neseboret kom de ikke langt nok inn med pinnen, så måtte ta det som var mest åpent. Gjør det ikke igjen med mindre jeg MÅ! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Me for life skrev:

Skal ta den i slutten av november, så heldige meg har masse tid til  å grue meg 🥺

Det er ingenting å grue seg til. ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Dankert said:

https://www.f-b.no/hver-uke-ma-johan-54-gjennom-det-han-karakteriserer-som-uhyre-smertefullt-jeg-ville-mye-heller-ha-skaret-meg-i-handa-med-en-kniv/s/5-59-2017244?p

 

Johan Thörnäs (54) er en av flere hundre arbeidstakere som jobber i Østfold, men er bosatt i Sverige. Han beskriver den ukentlige koronatesten han må gjennom som uhyre smertefull.

– Første gang jeg tok testen ble jeg fullstendig sjokkert. Den var uhyre smertefull. Det var som å få en kniv stukket opp i nesen. Jeg kunne ikke tro at det virkelig skulle være så vondt!

For en pingle!

"Uhyre smertefull" 🤣🤣. Det gjør ikke vondere enn å sette en sprøyte, og er fort gjort. Jeg har vært gjennom to fødsler. At en liten kost i nesa liksom er uhyre smertefullt er bare til å flire av.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt testen to ganger. Er litt ekkelt/rart, men ikke vondt. Er også forskjell på hvem som utfører den. Andre testen var mye mindre ubehagelig enn første gang. Ikke noe å grue seg for 😊

Endret av Lycka
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...