Gå til innhold

Får aldri sove med mannen min når ungene hans er her 🙄

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil først si, nydelige unger ❤️ De har jeg ikke noe problem med, blitt skikkelig glad i dem! Men jeg er ikke vandt til barn, og vet ikke helt hvordan ting skal være 🤷🏼‍♀️

Men sove rutinene er helt på tryne. Er en på 2 og en på 3 år. Barnemor er nøye med legge rutiner, som jeg syntes er fint, jeg er et vane menneske og liker rutiner! Forstår godt at ting ikke alltid blir som man har planlagt med to så små, men barnefar, altså min mann, er heeeeeelt håpløs mener jeg. Både jeg og barnemor maser på han ang dette 🙈

Slik er rutinene hos barnemor: 

18:00 Legge begge barna (har hvert sitt rom) største får leke litt i senga til mor har fått minste til å sove. Så legger hun den eldste etterpå, ca kl 18:30-19:00

Slik er rutinene hos far og meg:

18:00 jage begge barna rundt i huset (de ler og syntes det er gøy, far en smule frustrert) for å få de til å være på hvert sitt rom. Gir tlf sin til eldste, så hun holder seg på sitt rom mens hun ser på YouTube. 

19:00 Barnefar sovner i senga til hun minste. 
Hver gang, Og jeg prøver jeg legge hun eldste, men det er ikke lett, for hun vil ha far 😥 Jeg prøver og prøver, gjør alt det han har bedt meg om, leser litt, unngår YouTube, snakker litt sammen, prøver legge meg oppi der med henne. Men nei 😥 

19:30 jeg til slutt vekker far, men da blir han sur og mener jeg vekker hun minste. Far er nemlig ikke lett å vekke!! Han sover som en stein. Men det er ikke lett for meg heller, jeg er helt ny i dette her og ungene har ikke enda like mye trygghet i meg. Så da er begge barna våkne igjen 🙄

20:00 far gir tlf til minste så hun får se på YouTube, og legger hun eldste. Hun sover fort, ila 10 min. Far går tilbake til minste for å legge henne, men han er så sliten at han legger seg oppi senga der igjen. Og der sover han hele natta. 

21:00 eldste våkner igjen. Jeg prøver og prøver å legge henne

21:30 eldste sovner til slutt, men jeg tror ikke det er pga meg, men at hun er så utslitt

Barnefar sover hele natten på rommet til hun minste. 

04:00 Minste våkner og vil stå opp, men far er ikke klar. Så han tar henne med til sofaen, slår på tv-en og han sover videre i sofaen mens minste ser på TV. 

04:00-04:30 eldste våkner av tv-en, og de begynner leke og herje som vekker meg. Jeg får ikke liv i mannen, han vil sove. Har våkent opp til at de har gjort litt skumle ting, klatrer og står på kjøkken bordet osv. Jeg er da våken og passer på de, for jeg er redd for at de skal gjøre noe skummelt igjen! En gang våknet jeg av at hun ene hadde klart å åpne ytterdøren og sto ute i bare bleia 😱 midt på vinteren -15!! 🥶

05:00 mannen våkner og jeg hjelper til med å gjøre de klar til barnehagen. 

Er dette vanlig??? Jeg syntes barnefar er slapp. Er litt vanskelig for meg å vite i forhold til barnemor også, for hun er ofte misfornøyd med mye barne far gjør 🙈 

Har også prøvet foreslå at han skal legge eldste først, siden hun sovner så fort, men da er det et spetakkel av misnøye fra minste, da blir det hyling i 1 time 🙈

Jeg forstår at barnehage barn tiden kan være krevende, men annen hver uke, så sover mannen min i barnesengen 🙄🤷🏼‍♀️ Barnemor er skrå bestemt på at de har lært seg å sove alene med døren åpen, og at de klarer det fint hos henne... 

what to do?🤦🏼‍♀️

Anonymkode: b687f...b4a

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er den tredje tråden du lager om dette TS

Anonymkode: e1ede...ede

• Liker 5
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dette er den tredje tråden du lager om dette TS

Anonymkode: e1ede...ede

Jeg er helt ny her, men om flere lager tråder på det så føler jeg meg ikke så alene om det da 😅

ts

• Liker 22
Skrevet
2 minutter siden, VOX skrev:

Du har rett, far er slapp. Dette får han ordne opp i selv, Gå deg en lang kveldstur, les en bok  eller gå på besøk. At han på toppen av alt tar seg den friheten å bli sur for at du må vekke han, jo jaggu; det skulle tatt seg ut . For en gjøk. 

Har tenkt på det, men føler meg da som en slem person som ikke hjelper til 😛 Men noe forandring må skje her syntes jeg!

ts

• Liker 1
Skrevet

Far er en tøffel og ødelegger rutinene til moren. Verste enn kan gjøre er å gi barn skjermtid like før sovingen.  Her ville jeg ha forsvant når han skal legge barna frem til han innrømmet at de MÅ ha en god rutine rundt leggingen, og det er ikke til å sove med minste slik han glemmer eldste. 

Anonymkode: 171c4...f7d

• Liker 17
Skrevet

For en idiot du er sammen med. 

Du bør slutte å  bistå ham med barnas soving overhodet. Informer eksen hans om ting som at barnet stikker ut mens han sover, det er direkte uansvarlig av ham. 

Jeg kjenner en annen far som var alene med barn og som sov så tungt som du beskriver. Han installerte alarm på barneromsdøren slik at han våknet om de gikk ut. Det er nemlig fars ansvar å passe på barna. Han må finne en løsning. 

Anonymkode: fca2b...b25

• Liker 23
Skrevet

Få aldri barn med denne mannen, det er mitt råd til deg. Klok av skade....
Jeg synes at det verste i denne situasjonen er ikke at dere ikke får sovet i samme seng, som overskriften din viser, men mer hvor tafatt han håndterer situasjonen. Hva skulle han gjort om du ikke er der når han fullstendig sovner fra den eldste? Og TV kl 4 om morgenen...?

• Liker 29
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Far er en tøffel og ødelegger rutinene til moren. Verste enn kan gjøre er å gi barn skjermtid like før sovingen.  Her ville jeg ha forsvant når han skal legge barna frem til han innrømmet at de MÅ ha en god rutine rundt leggingen, og det er ikke til å sove med minste slik han glemmer eldste. 

Ja har lest overalt at skjermtid er veldig dumt før legge tid, virker som far også vet dette, men er som han har gitt opp litt og går for enkleste løsning 😕 Barnemor regner med at jeg hjelper til... men hun klarer det også alene, kan jeg ta kontakt med henne og si ifra at jeg prøver trekke meg litt ut av situasjonen så far kan lære...? Eller er det slemt av meg? Vil ikke virke som jeg ikke bryr meg, vil at hun skal like meg

ts

• Liker 9
Skrevet

Han er faren. Hans ansvar. Gå deg en tur mens han legger ungene. 

Anonymkode: a91c9...4e0

• Liker 7
Skrevet

Vet ikke helt hva du skal gjøre og hvordan.. men en ting du IKKE bør gjøre, og det er å få barn med han.. :)

Anonymkode: 29ef3...84b

• Liker 18
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja har lest overalt at skjermtid er veldig dumt før legge tid, virker som far også vet dette, men er som han har gitt opp litt og går for enkleste løsning 😕 Barnemor regner med at jeg hjelper til... men hun klarer det også alene, kan jeg ta kontakt med henne og si ifra at jeg prøver trekke meg litt ut av situasjonen så far kan lære...? Eller er det slemt av meg? Vil ikke virke som jeg ikke bryr meg, vil at hun skal like meg

ts

Ikke lett å være bonusforelder alltid. Skjønner dette er vanskelig for deg. Jeg ville satt pris på at du var ærlig og fortalte det til meg, og ville forstått om du trakk deg ut av situasjonen. Men jeg kjenner jo ikke biologisk mor. Kanskje bruker hun det mot far som igjen bruker det mot deg...? Usj, denne faren må skjerpe seg litt. Mange barn sliter med søvn og alle rutiner er ikke alltid like etablert, men han kan jo ikke sovne midt i leggingen...?

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, Ellevill skrev:

Jeg synes at det verste i denne situasjonen er ikke at dere ikke får sovet i samme seng, som overskriften din viser, men mer hvor tafatt han håndterer situasjonen. Hva skulle han gjort om du ikke er der når han fullstendig sovner fra den eldste? Og TV kl 4 om morgenen...?

Om jeg ikke er der når han har barna, så reiser han til foreldrene sine, og der sover de alle sammen i en gjesteseng 🙈 Han har de aldri alene... 

ts

• Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, Ellevill skrev:

Hvor tidlig pleier barn i 2-3 års alderen å stå opp egentlig? 🙈 Jeg kan ikke så mye om dette her... Vet ikke når barnemor vekker de, men jeg vet at hun vekker de hvertfall! Og ikke omvendt 😅

ts

• Liker 1
Skrevet

Vet ikke helt hva du skal gjøre og hvordan.. men en ting du IKKE bør gjøre, og det er å få barn med han.. :)

Anonymkode: 29ef3...84b

Jeg ville ha det i starten, men jeg må si jeg begynner bli en smule usikker, er flere rutine ting det er rot med, ikke bare legging 😅 Som at hvis de ikke spiser middag, så får de yoghurt med en gang... så de har yoghurt til middag hver dag de er hos oss, for de vet at om de sier nei til middag så får de det med en gang 🤷🏼‍♀️ Greit at de kanskje snart er i trassalder, men han gir opp for fort, jeg tror det kommer til å by på mer problemer med barna når de er sånn 5-6 år 🙈
ts

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke uvanlig at man ender opp med å være en tilrettelegger for en uønsket adferd i sitt ønske om å hjelpe (sjekk medavhengighet). Selv om det ikke er intensjonen, bidrar du i praksis til at far ikke får orden på sakene nå. Det er helt innenfor at du trekker deg ut av leggesituasjonen, eller kanskje til og med er ute av huset når far har samvær inntil han har klart å få orden på rutinene. Om han ikke klarer med barna, er det viktig at det blir tydelig slik at mor kan få mer omsorg.

• Liker 8
Skrevet

Hvor tidlig pleier barn i 2-3 års alderen å stå opp egentlig? 🙈 Jeg kan ikke så mye om dette her... Vet ikke når barnemor vekker de, men jeg vet at hun vekker de hvertfall! Og ikke omvendt 😅

ts

Det varierer veldig. Eldstemann stod opp i 6-7-tiden, mens yngste stod opp i 7-8-tiden. Ingen av mine hadde fått lov til å stå opp klokka 4.

Anonymkode: 0750f...c6e

• Liker 8
Skrevet
6 minutter siden, Ellevill skrev:

Ikke lett å være bonusforelder alltid. Skjønner dette er vanskelig for deg. Jeg ville satt pris på at du var ærlig og fortalte det til meg, og ville forstått om du trakk deg ut av situasjonen. Men jeg kjenner jo ikke biologisk mor. Kanskje bruker hun det mot far som igjen bruker det mot deg...? Usj, denne faren må skjerpe seg litt. Mange barn sliter med søvn og alle rutiner er ikke alltid like etablert, men han kan jo ikke sovne midt i leggingen...?

Ja han sovner midt i leggingen, jeg blir sprø 😂🙈 Fint å høre at du som mor hadde satt pris på om jeg tok kontakt ang det 😊

ts

• Liker 1
Skrevet

Hvor ofte er de hos han? Hvor ofte er DU hos han? 

8 minutter siden, AnonymBruker said:

ts

Problemet er at han sover når mindste sover. Han MÅ slutte med dette - uansett hvor mye han innrømmer at han gjør noe feil! 2 og 3 år - da burde de sove i samme soverom siden han tydelig klarer ikke sengetiden for seg.  Legge begge på samme rom - han kan jo sitte der til de begge sover - uten mas, og UTEN skjerm.  Men han MÅ slutte å sove selv. Det er det som ødelegger hele rutinen.  

• Liker 11
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om jeg ikke er der når han har barna, så reiser han til foreldrene sine, og der sover de alle sammen i en gjesteseng 🙈 Han har de aldri alene... 

ts

Jeg tror mor gjerne vil vite at han aldri har dem alene. Det ville jeg ønsket å vite.

Nå vet du hvordan han er som familiemann og hvorfor han ble singel. Det kan jo være greit å vite, om du ser for deg en familie i fremtiden...?

• Liker 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...