AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #1 Skrevet 12. oktober 2020 Mora til ungene på 2 og 4 ser ikke ut til å like å være sammen med dem. Dette vil hun selvsagt ikke innse selv og det er ikke noe jeg forsøker å få henne til å innrømme heller. Men er det vanlig å gjøre sitt for å slippe å henge med ungene sine? Altså hun tar med ungene på sosiale sammenkomster, gjerne 2-3 dager i uken og kan gjøre ting som baking. Men jeg har gode aner at dette bare handler om å vise seg frem og ta snap bilder. Her hjemme går hun aldrig ut med ungene for å leke eller leker noe inne med dem. Hvis 4 åringen maser lenge nok så kan hun kanskje lese en bok eller 4 åringen får lov til å være med på å sy. Mor kan sitte litt sammen med dem rundt matbordet i en time på morgenen av og til. Men ellers er det jeg som har dem. Hun lurer seg stort sett unna med å må gjøre noe helt til minste har lagt seg til dupp. Da kommer hun å setter seg i sofaen igjen. Ble litt mye dette her, men for å summere. Så ser det ikke ut som om hun liker å henge med dem. Sitter i sofaen å ser på tv eller strikker hvis ungene er hjemme. Gir dem nesten ingen oppmerksomhet og i eget hode er hun som en mal for hvordan en mor skal være. Hun er opptatt av mor ting ellers da. Som at de har rett klær, hygiene og alt det der. Men jeg tror ikke hun liker å være mye sammen med dem. Er det normalt eller helt unormalt? Anonymkode: f9bbd...b3d
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #2 Skrevet 12. oktober 2020 Er hun litt sånn som enkelte fedre kan være, da? Anonymkode: ee43f...2d7 25
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #3 Skrevet 12. oktober 2020 Er dette alt du har å klage på? Så trenger du å gå litt i dei selv for å se din egen rolle. Anonymkode: 9acc3...012 7
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #4 Skrevet 12. oktober 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er dette alt du har å klage på? Så trenger du å gå litt i dei selv for å se din egen rolle. Anonymkode: 9acc3...012 Hva er det du mener? Alt jeg har å klage på? Anonymkode: f9bbd...b3d 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #5 Skrevet 12. oktober 2020 Liker du å krabbe rundt på gulvet og leke med dem da, eller er du grinete for at du må gjøre det? Anonymkode: b929f...0a3 7
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #6 Skrevet 12. oktober 2020 Syns ikke det hørtes så ille ut, fint at barn kan lære å leke alene uten å måtte ha med en voksen Anonymkode: 8d49a...a84 15
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #7 Skrevet 12. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Liker du å krabbe rundt på gulvet og leke med dem da, eller er du grinete for at du må gjøre det? Anonymkode: b929f...0a3 Ja, begge deler. Svært til negative svar her da. Noen som føler seg truffet? Anonymkode: f9bbd...b3d 2
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #8 Skrevet 12. oktober 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er det du mener? Alt jeg har å klage på? Anonymkode: f9bbd...b3d Du klager for at du må ta din del av ungene ved at mor i følge deg ikke gjør nok. Personlig har jeg nesten aldri ligget på gulvet å leika med mine 7 barn, har sittet på rumpa mang en gang og strikket også. Ikke har jeg bakt så himla mange ting sammen med dem, bortsett fra litt julekaker til jul. Tenker du at barnas mor skal være på hele tiden og ikke la barna lære å underholde seg selv for å bli litt selvstendige? Anonymkode: 9acc3...012 12
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #9 Skrevet 12. oktober 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, begge deler. Svært til negative svar her da. Noen som føler seg truffet? Anonymkode: f9bbd...b3d Nei, men du klager på at hun oppfører seg slik veldig mange menn gjør. Hun synes vel at unger er litt kjedelig da. Anonymkode: b929f...0a3 11
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #10 Skrevet 12. oktober 2020 Noen er foreldre med stor F, noen er det ikke. Personlig trivdes ikke jeg noe særlig med småbarnsmor-rollen. Likte det mye bedre da det var mulig å kommunisere skikkelig, sånn ca ved skolestart. Men uansett høres det ut for meg som om mor til barna gjør en god del sammen med dem? Sosiale sammenkomster 2 - 3 ganger i uken er ikke ille. Går de i barnehagen i tillegg, slik at dette er på ettermiddag etter jobb, er det sprekt. Alle trenger en time-out, også mødre. Om det er slik at hun er hjemme med barna, mens du er på jobb, så kan det tenkes at hun trenger nettopp denne time-outen når du er hjemme. Da må du huske på at du har din time-out på jobb. Anonymkode: 446ed...8cd 9
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #11 Skrevet 12. oktober 2020 Denne beskrivelsen ligner veldig på mange fedres oppførsel i familie livet. Anonymkode: f02f3...141 8
SoWhat? Skrevet 12. oktober 2020 #12 Skrevet 12. oktober 2020 Det er jo ikke greit at hun ikke gir dem oppmerksomhet. En på to og fire år trenger jo å bli både sett og snakket med. Hva gjør barna da, om moren ser på TV eller strikker? 6
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #13 Skrevet 12. oktober 2020 Jeg er enig med henne. Jeg hadde alt av det praktiske under kontroll med barna, og stelling, mat osv hadde jeg full kontroll på også. Men å tilbringe tid med dem ellers... Det var dørgende kjedelig. Noen ganger må man bare si pass, men man må rett og slett også innfinne seg med at man har valgt selv å få barn og må ta vare på dem også i lek og samtale. Nå har jeg fått skolebarn i hus (1. og 2. klasse), og det er fantastisk. Endelig kan vi gjøre noe jeg også liker, som å spille spill, større puslespill, lange skogsturer og fjellturer uten mas og gnål, vi kan ha dypere samtaler om interessante emner og så videre. Småbarnsrollen er ikke for meg. Det er når barna kommer i skolealder at det å være forelder er artig. Anonymkode: 55957...b18 6
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #14 Skrevet 12. oktober 2020 Hehe jeg som mor kjenner meg igjen. Jeg liker ikke å leke mor og baby eller baby og katt eller mor og katt feks. Jeg klarer det i fem minutter. Jeg liker å gjøre ting med barnet mitt, men at vi gjør noe sammen.. Typ baking, gå tur, cafe, liksom en aktivitet som vi er oss selv og ikke rollelek.. Hun har begynt å ha rollelek med dukker, og det kan være gøy, så lenge ingen er baby 😂 Jeg skulle ønske jeg greide å leke rollelek i mer enn fem minutter og legge egen irritasjon til side. Anonymkode: 07bba...58a 4
Outlander Skrevet 12. oktober 2020 #15 Skrevet 12. oktober 2020 (endret) Jøss- med engang dette er snakk om en mor så kommer KG kniver ut haha. Ser på de tusenvis av tråder om udugelig fedre, som er 9 sider lange med "drittsekk, dump han, ubrukelig, hvordan kunne du ha fått barn med han osv osv". Så dumper dere driten på ts da han er en mann og pappa. TS- Nei, det er IKKE normalt. Men kan være at hun har havnet i en seint "fødselsdepresjon" som ikke har blitt behandlet. Har du pratet med henne om det? Kanskje dere skal først bli enig om ingen skjerm/tlf/tv noen perioder utover dagen (som på morgener feks). Men først of fremst er det viktig for dere å snakke sammen. Mulig hun trenger hjelp til å takle morsrollen. Endret 12. oktober 2020 av Outlander 7
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #16 Skrevet 12. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hehe jeg som mor kjenner meg igjen. Jeg liker ikke å leke mor og baby eller baby og katt eller mor og katt feks. Jeg klarer det i fem minutter. Jeg liker å gjøre ting med barnet mitt, men at vi gjør noe sammen.. Typ baking, gå tur, cafe, liksom en aktivitet som vi er oss selv og ikke rollelek.. Hun har begynt å ha rollelek med dukker, og det kan være gøy, så lenge ingen er baby 😂 Jeg skulle ønske jeg greide å leke rollelek i mer enn fem minutter og legge egen irritasjon til side. Anonymkode: 07bba...58a Leser litt nøyere i hi nå... Hvis det er slik at hun gjør ting for å slippe å være med barna.. Det er litt for drøyt for meg. Jeg liker å være med barnet mitt Anonymkode: 07bba...58a 2
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #17 Skrevet 12. oktober 2020 Det er ikke alle som liker å sette seg ned på gulvet og leke med barna. Selv syntes jeg i alle fall det er temmelig kjedelig 🙈 Men jeg elsker å være sammen med de, da! Jeg tror menn er litt mer lekne enn kvinner, så her i huset er det i alle fall pappaen som leker hest og spiller fotball på lekeplassen, mens jeg baker og perler med barna 🙈 Anonymkode: a3779...8de 4
Outlander Skrevet 12. oktober 2020 #18 Skrevet 12. oktober 2020 3 minutter siden, AnonymBruker said: Hehe jeg som mor kjenner meg igjen. Jeg liker ikke å leke mor og baby eller baby og katt eller mor og katt feks. Jeg klarer det i fem minutter. Jeg liker å gjøre ting med barnet mitt, men at vi gjør noe sammen.. Typ baking, gå tur, cafe, liksom en aktivitet som vi er oss selv og ikke rollelek.. Hun har begynt å ha rollelek med dukker, og det kan være gøy, så lenge ingen er baby 😂 Jeg skulle ønske jeg greide å leke rollelek i mer enn fem minutter og legge egen irritasjon til side. Anonymkode: 07bba...58a Men som mor gjør vi ofte ting som er kjedelig eller som vi ikke liker for barna våres. Mange barn som ikke liker å bake eller gå på kafeer (som er DØDSKJEDLIG for de fleste barn). 3
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #19 Skrevet 12. oktober 2020 1 minutt siden, Outlander skrev: Men som mor gjør vi ofte ting som er kjedelig eller som vi ikke liker for barna våres. Mange barn som ikke liker å bake eller gå på kafeer (som er DØDSKJEDLIG for de fleste barn). Treåringen liker å gå på cafe fordi hun får smoothie eller kake. Bake er gøy når hun får røre i deigen. Vi leker mange "kjedelige leker", men babylek orker jeg ikke.. Anonymkode: 07bba...58a 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #20 Skrevet 12. oktober 2020 Tja, hvordan er hun som person ellers? Folk er jo forskjellig og man omfavner den morsrollen litt ulikt. Noen synes årene 2-4 er fantastiske og blir lei seg når de blir større, andre synes småbarnsfasen stort sett er slitsom og har mer glede av at barna blir større. De fleste fedre ser ut til å være i sistnevnte kategori. Er det slik at du tenker barna påvirkes av dette? Anonymkode: af57e...6a7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå