Jump to content
Ezio

Du som ikke er fra Bergensområdet, hvordan ser du på Bergen?

Recommended Posts

AnonymBruker
På 16.10.2020 den 14.53, Ezio skrev:

Jeg tror det er derfor veldig mange av vi "osloensere" har problemer med bergensere. Vi er ikke like brautende som bergensere sånn rent kulturelt, og det blir slitsomt for oss i lengden å forholde oss til denne tilnærmede propagandaen. 

Bergensere er i overkant stolte av byen, østlendinger finner det arrogant. Har bodd begge steder. Vet ikke hvilket sted jeg foretrekker, men blir nok boende i Bergen. 

Anonymkode: 32a87...928

Fortsetter under...

AnonymBruker
On 10/15/2020 at 11:22 PM, AnonymBruker said:

Jeg er tilflytter og har bodd i Bergen i 28 år, men jeg venner meg aldri til drittværet og den bratte naturen. 

Når jeg ser naturbilder fra Østlandet der folk går turer der det er flatt eller lett kupert, så blir jeg så misunnelig. 

Jeg misliker sterkt at det er bratt, glatt, sleipt og gjørmete overalt, for det regner jo ofte så da er det jo aldri tørt. 

Hater å gå tur med regnklær, da blir man jo bare enda mer svett og klam.

Det er bare bergensere som liker alt dette regnet, og når det ikke har regnet på en uke så hører du de si at nå må det komme regn snart! 

Anonymkode: ce097...40b

Omvendt her. Kommer fra Oslo og liker fjellene i Bergen bedre enn marka i Oslo. Fjellene i Bergen er også mye nærmere sentrum enn marka er Oslo-sentrum. 30 minutter gange fra Bryggen så er man på toppen av Fløyen(320 meter over havet).

Enig i at det  hadde vært fint med mindre regn.

Anonymkode: 8ef50...00e

AnonymBruker

Det er overraskende flatt i Bergensdalen. Dersom man sykler strekningen mellom sentrum og Nesttun (11 km) , så er det bare et par titalls meter høydeforskjell. Men fokuset til folk er jo selvsagt rettet oppover mot fjellsidene; de færreste bor langt oppe i høyden. 

Jeg (innflytter) løper fire ganger i uken og kan telle på én hånd hvor mange ganger jeg har kommet hjem klissbløt så langt i år. 

Bergen har variert arkitektur som følge av lang historie og de mange bybrannene. 

Anonymkode: 36938...98a

strynejenta

Buekorps ser veldig Nazi ut

Ezio
På 17.10.2020 den 4.11, AnonymBruker skrev:

Og du ser ikke at du selv driver på samme vis når du oppretter denne tråden med en klar agenda om å snakke ned byen, samtidig som du skryter uhemmet av Oslo?

Anonymkode: 14e36...6ce

Så klart jeg ser det, jeg har til og med påpekt det i et annet innlegg om du hadde tatt deg bryet med å lese innlegg #45 før du kommenterte. Jeg har gjort det med overlegg som et tilsvar mot bergensere.

AnonymBruker

Bodde der ett år. Kommer fra Østlandet. Syns det er fint der :). Koselig til å være storby. Liker Bryggen og Torgallmenningen. Lyst til å dra tilbake dit en gang på ferie. 

Anonymkode: 0941e...395

Annonse

AnonymBruker

Etter 10 år i Oslo kunne jeg endelig flytte tilbake til Bergen. Jeg avskyr snø, ski og kuldegrader, så regn passer meg ypperlig. I tillegg er det nitrist å loffe rundt i Nord- og Østmarka. Nå er det endelig toppturer igjen.

For meg er Bergen det kjente og kjære med venner og familie. 

Anonymkode: 87e51...b09