Gå til innhold

Du som ikke er fra Bergensområdet, hvordan ser du på Bergen?


Gjest Ezio

Anbefalte innlegg

Personlig kan jeg ikke fatte denne fascinasjonen for Bergen. Jeg opplever byen som særdeles trang og ustrukturert, og all denne brosteinen er håpløs både å gå og kjøre på. Trehusbebyggelsen er ikke spesielt koselig utover nede ved kaia, og cruiseskipene legger jo til kai midt i byen. I tillegg er jo været ikke til å stole på i det hele tatt, med mindre man elsker regn. Måtte 3-doblet lønna mi for å gidde å bo der.

Hva synes dere om Bergen by?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dårlig klima, men bortsett fra det..... Norges flotteste by en solskinnsdag. Kanskje ved siden av Ålesund.

Anonymkode: d5e7b...078

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fin by og natur. Men det er likegyldig for det er aldri oppholds så man kan nyte det.
Slitsom dialekt å høre på.
Hilsen sørlending

Anonymkode: baa75...079

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer fra Sunnmøre, og jeg elsker Bergen. Min favoritt-by i Norge 😊

 

Anonymkode: 3411b...4d7

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Been there, done that. Drar aldri tilbake til regnhelvetet.

Anonymkode: 1b505...3a0

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.10.2020 den 11.01, Ezio skrev:

Personlig kan jeg ikke fatte denne fascinasjonen for Bergen. Jeg opplever byen som særdeles trang og ustrukturert, og all denne brosteinen er håpløs både å gå og kjøre på. Trehusbebyggelsen er ikke spesielt koselig utover nede ved kaia, og cruiseskipene legger jo til kai midt i byen. I tillegg er jo været ikke til å stole på i det hele tatt, med mindre man elsker regn. Måtte 3-doblet lønna mi for å gidde å bo der.

Hva synes dere om Bergen by?

Bor i Bergen.Liker byen. Hater regnet. Men det føles mye tryggetr her stortsett alle plasser i forhold til feks østlandet..

Anonymkode: f1bb5...569

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vært der en gang i 2 dager. Det holdt og kommer aldri til å sette mine bein der igjen.

Anonymkode: 18929...fdc

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For mye veiarbeid og kø 😕 dersom problem i en tunell stopper byen.

Anonymkode: d51d1...185

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.10.2020 den 11.01, Ezio skrev:

Personlig kan jeg ikke fatte denne fascinasjonen for Bergen. Jeg opplever byen som særdeles trang og ustrukturert, og all denne brosteinen er håpløs både å gå og kjøre på. Trehusbebyggelsen er ikke spesielt koselig utover nede ved kaia, og cruiseskipene legger jo til kai midt i byen. I tillegg er jo været ikke til å stole på i det hele tatt, med mindre man elsker regn. Måtte 3-doblet lønna mi for å gidde å bo der.

Hva synes dere om Bergen by?

En ting til, det er mange tettsteder tilknyttrt Bergen.Der de fleste bor. Føles og tryggere å gå i Bergen by dag og natt.Og mer oversiktlig og trygt og greit shopping osv.Dialekten blir man jo vant til når du er oppvokst her. Syns det er verre med Stavanger/sørlandsdialekt.

Anonymkode: f1bb5...569

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha så gøy, jeg lagde tråden om Oslo! 😁 
 

Jeg har bare vært i Bergen 1 gang, og det var kjempe fint!!! I november i fjor tog jeg toget fra Oslo (kjempefin utsikt!) og i Bergen tok jeg den banen oppå fjellet og så på raketter 😍😍😍

Anonymkode: 68edb...5d7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker Bergen godt, og bergensere veldig godt. Trivelige folk! Koselig by med historisk sus og mye kultur, men vel mye drittvær.

Anonymkode: 9d1ce...99a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen fine steder, noen mindre fine steder. Som resten av Norge. Og mye dop.

Anonymkode: 5dd69...9e2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg liker å være besøkende i Bergen. Hyggelig atmosfære, koselig dialekt, fin natur. Enkelte fine kafeer, men kunne gjerne vært flere av dem. 
 

Kunne aldri bodd der! Hadde blitt vanvittig deprimert av været. Men jeg fascineres av bergensernes turglede til tross for drittværet. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.10.2020 den 11.01, Ezio skrev:

Personlig kan jeg ikke fatte denne fascinasjonen for Bergen. Jeg opplever byen som særdeles trang og ustrukturert, og all denne brosteinen er håpløs både å gå og kjøre på. Trehusbebyggelsen er ikke spesielt koselig utover nede ved kaia, og cruiseskipene legger jo til kai midt i byen. I tillegg er jo været ikke til å stole på i det hele tatt, med mindre man elsker regn. Måtte 3-doblet lønna mi for å gidde å bo der.

Hva synes dere om Bergen by?

Du har åpenbart ikke vært særlig i byen om du ikke kjenner Nordnes og Sandviken. Bare sjekk visitbergen på insta. 
 

Anonymkode: 653b1...a00

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vært der en gang i 2 dager. Det holdt og kommer aldri til å sette mine bein der igjen.

Anonymkode: 18929...fdc

Bra da :) Tror ikke de vil savne deg :) 

Bor ikke i Bergen, men ser byn hjemmefra :) Trives som stril :) Ble ufrivillig Bergenser for en del år siden, da Bergen ble utvidet :( 

Gode regnklær, så går det fint. Er mye ute i jobben og vil heler ha regn og + grader, en snø. 

Anonymkode: 1d49b...cc4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er veldig fint der, men kunne ikke tenkt meg å bodd der. Min søster bruke to år på å trives i Bergen. Jeg bor på østlandet

Anonymkode: 71afe...bac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...