Gå til innhold

Veien mot lillesøster/lillebror


Sai

Anbefalte innlegg

22 timer siden, Wera1 skrev:

Håper virkelig trøttheten og uggenheten er symptomer på en spire, selv om jeg skjønner veldig godt at du leter etter «andre grunner», som en forsvarsmekanisme mot skuffelse. Gjør akkurat det samme selv denne ppen, har ømme pupper for første gang på veldig mange måneder, men overtaler meg selv til at årsaken må ligge i gårsdagens joggetur med dårlig sportsbh. Haha. 
 

Når tenker du å teste?

Håper jo veldig på det, men prøver å skyve de tankene unna! Haha, skjønner tankegangen! Dårlig sportsbh er noe herk, men jeg har aldri blitt øm av det - mer sånn stølfølelse! Så håper for din del også 🥰 Tenkte egentlig å vente til ikm på tirsdag, men siden det er helg i morgen så lurer jeg på en test i morgen eller lørdag. Lørdag er jeg 11 dpo. Vil liksom ikke risikere noe med et glass vin 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I går kveld hadde jeg typiske menssmerter. Hadde så vonde pupper at jeg slet med å sovne på kvelden (pleier ikke å ha det), så kroppen er rar. Negativ test i dag 10 dpo. Tok det overraskende tungt. Hadde så håpet på en tidlig julegave. Jaja, får håpe videre. Vi har jo egentlig god tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig kjedelig med negativ test :( Men heldigvis er det litt tidlig ennå. Fullt mulig at en svak strek åpenbarer seg snart. Og menssmerter er også kliss likt gravidsymptom... så jeg krysser og heier her 🤞:heiajente:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snudde gjorde det ikke, jeg våknet til og med til lett spotting!! Misforstå meg rett, jeg lengter etter kortere syklus, men dersom mensen kommer for fullt i dag, 11 dpo, vil ikke det si at jeg kun har 10 dagers lutealfase? 😢 Nå er det litt over seks mnd siden jeg tok ut spiralen, så hadde håpet på mer «ordentlig» syklus til nå. Men, i tillegg har jeg andre hormonforstyrrelser i denne drittkroppen som sikkert kan påvirke. Æsj, negativ i dag kjenner jeg, like negativ som testene😅. Nå får jeg bare se når ordentlig mens dukker opp og hvor lang syklusen blir.
 

Vurderer fram og tilbake om jeg bare skal gi fullstendig f’en i desember, droppe apper og alt og bare nyte. EL er foreløpig beregnet til midten av des og ny IKM igjen er 1.januar 2021. Så kanskje jeg skal gå for full pupp i 2021 istedenfor, 2020 har jo ikke akkurat vært noe å skryte av sånn generelt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det er så kjip følelse når man begynner å spotte. Jeg føler såå med deg! Hvis du har 10 dagers lutealfase, så er det veldig kort ja. Men pleier du å ha så kort lutealfase? 🤔 Håper sporingen gir seg og at du er gravid😊 

jeg vurderer også om jeg bare ikke skulle tatt EL tester denne måneden også bare kose oss med sex når vi vil. Men samtidig blir jeg litt redd for å gå glipp av sex akkurat de mest fertile dagene 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Lily92 skrev:

Huff, det er så kjip følelse når man begynner å spotte. Jeg føler såå med deg! Hvis du har 10 dagers lutealfase, så er det veldig kort ja. Men pleier du å ha så kort lutealfase? 🤔 Håper sporingen gir seg og at du er gravid😊 

jeg vurderer også om jeg bare ikke skulle tatt EL tester denne måneden også bare kose oss med sex når vi vil. Men samtidig blir jeg litt redd for å gå glipp av sex akkurat de mest fertile dagene 😅 

Takk for medfølelsen, sender den (dessverre) i retur til både deg og alle andre som prøver og blir skuffa ❤️
Jeg aner ikke hvor kort den har vært, for dette er første syklus jeg testet etter EL. Vet at jeg peaket CD 24, gikk utifra EL CD 25. Har ikke kommet mer enn litt spotting da, så mensen begynner tidligst i morgen, da på 12 dpo. Håper den drøyer litt til, selv om det betyr laaang syklus igjen. 
Skjønner den frykten, altså! Det som stopper meg og. Samtidig har vi sex annenhver fra mensslutt til mensstart igjen, med mindre det skjer noe uforutsett eller mannen har dusteturnus, men da går det i meste fall tre dager mellom. Er bare i desember jeg vurderer det da, men ikke bestemt meg ennå☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, kjedelig å høre dette :klem: Spotting gir ikke akkurat håpet en boost nei. Men må jo nesten håpe nå at nensen ikke kommer før i morgen, slik at du får 12 dagers lutealfase i alle fall. Det er veldig innafor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Amatariel skrev:

Uff, kjedelig å høre dette :klem: Spotting gir ikke akkurat håpet en boost nei. Men må jo nesten håpe nå at nensen ikke kommer før i morgen, slik at du får 12 dagers lutealfase i alle fall. Det er veldig innafor.

Mensen er i anmarsj, det er helt sikkert. Jeg som hadde skikkelig godfølelse denne mnd, men sånn er det nå bare. Kanskje PP 4 blir bra «på det fjerde skal det skje!» som småttisene sier 😝 Jeg spotter fremdeles. Måtte inn og se i appen og jeg spottet på samme dag forrige mnd også, men ikke dagen etter. Er blod hver gang jeg tørker meg og var litt på et truseinnlegg ila dagen, men det er jo ikke ordentlig friskt blod. Håper den kommer i morgen, da er syklusen blitt en dag kortere (mensen var en dag kortere denne mnd også!), men lutealfasen vil da bli 12 dager som du sier. Da har jeg regnet fra 1 dpo og til dagen før mens, slik jeg har forstått at er riktig.
 

Til de som vet mer om dette enn meg: Lutealfasen skal jo være lang nok slik at et eventuelt befruktet egg ikke skal bli «skylt» vekk av mensenblodet. Men, når jeg nå har spottet i 24 timer, altså blødd, men bare veldig lite og veldig rosa, vil ikke det da være nok blod til å «skylle vekk» på samme måte? Kronglete forklaring, men forhåpentligvis er det noen som forstår hva jeg mener og som har noen tanker, eventuelt noe kunnskap som dere har fått 🤞 Jeg har hvert fall ordnet julegaver i helgen og kost meg med vin og SVD-finalen! Jeg Har også sovet leeenge, så deilig! Og jeg og mannen har det bare bedre og bedre føles det ut som, så vi får bare fortsette å nyte tilværelsen bare oss to - så lenge den varer. Brått blir det tidlige morgener og lite søvn, noe jeg lengter etter, men det skal skje en dag. Det må det bare! Fram til det får vi fortsette å være gode og rause med hverandre og nyte at vi har det så bra.

Litt mer positiv i dag! PMS ass, ikke noe å tulle med 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor klem til deg! :klem:

Jeg har 12 dagers lutealfase, men begynner og og til å spotte på 10-11 dpo. Noe jeg syns er farlig nært defekt lutealfase-grensen. Men jeg spurte en spesialistgynekolog om dette, og han sa at at spotting har null og niks og ingenting å si. Det er først fra første friskt-bloddag at mensen regnes, og om man spotter i lutealfasen sin så minker ikke sjansen for å bli gravid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (12 timer siden):

Stor klem til deg! :klem:

Jeg har 12 dagers lutealfase, men begynner og og til å spotte på 10-11 dpo. Noe jeg syns er farlig nært defekt lutealfase-grensen. Men jeg spurte en spesialistgynekolog om dette, og han sa at at spotting har null og niks og ingenting å si. Det er først fra første friskt-bloddag at mensen regnes, og om man spotter i lutealfasen sin så minker ikke sjansen for å bli gravid.

Tusen takk for svar ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD1, PP4

Ny syklus, nye muligheter - eller noe sånn. Forrige syklus endte slik:

CD1-CD6: TR

CD24: Peak EL-test

CD25: beregnet EL

CD37: siste syklusdag. 
Forrige syklus endte da med én dag mindre mens og én dag kortere syklus, med en lutealfase på 12 dager, forutsatt at EL skjedde CD25. Jeg temper ikke, så ingen mulighet for å bekrefte den, men jeg går utifra det. 
Humøret er overraskende greit i dag. Vet at CD2 alltid er verst smertemessig og den dagen jeg flyr skytteltrafikk til toalettet for å skifte gjennom dagen. Men, det blir greit å komme seg gjennom denne uken. Har nok å henge fingrene i med travle uker fram mot neste forventede EL. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godis skrev (19 timer siden):

Hurra for godt mot 😊 Hvordan har dagen din vært? 🥰

Det gjør ting litt lettere, det! Så god du er som spør! Dagen var overraskende fin. Kraftige menssmerter, men det begynner jeg liksom å bli vandt med nå. Har tydeligvis vært sånn siden tenårene, men glemte det av alle årene med prevensjon. Kom meg på en god løpetur da, det hjelper alltid - selv om det er det siste som frister når man har vondt! Hvordan ligger du an i løypa? 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sai skrev (3 timer siden):

Det gjør ting litt lettere, det! Så god du er som spør! Dagen var overraskende fin. Kraftige menssmerter, men det begynner jeg liksom å bli vandt med nå. Har tydeligvis vært sånn siden tenårene, men glemte det av alle årene med prevensjon. Kom meg på en god løpetur da, det hjelper alltid - selv om det er det siste som frister når man har vondt! Hvordan ligger du an i løypa? 🥰

Tenk så urettferdig at vi damer skal plages med store smerter regelmessig bare fordi vi er damer 😅 Så flink du er som kommer deg ut på løpetur 🤩

Jeg er på syklusdag 4, og mensen har begynt å roe seg heldigvis! Men enda 20 dager til forventet eggløsning, så jeg må prøve å ikke tenke for mye på prøvingen enda.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godis skrev (4 timer siden):

Tenk så urettferdig at vi damer skal plages med store smerter regelmessig bare fordi vi er damer 😅 Så flink du er som kommer deg ut på løpetur 🤩

Jeg er på syklusdag 4, og mensen har begynt å roe seg heldigvis! Men enda 20 dager til forventet eggløsning, så jeg må prøve å ikke tenke for mye på prøvingen enda.. 

Er så enig! De er så morsomme de videoene hvor de prøver å la menn kjenne på menssmerter ved bruk av strøm osv. Ler meg skakk. I de filmene jeg har sett takler de det relativt dårlig ;) 

Da ligger vi ganske likt i løypa denne gangen også. Jeg er på dag tre, men det kan faktisk se ut til at mensen blir enda kortere denne gangen også. Fra prevensjonsslutt har jeg hatt over tjue dager - 10 - 7 - 7 også 6 nå sist. Blir overrasket om den varer over fem dager denne gangen, mtp hvordan det ser ut nå. Spent på om det påvirker EL, for den er forventet til CD 26!! Ikke helt bestemt meg enda for om jeg legger vekk EL-tester eller ikke denne mnd (skrev litt om det over her). På en måte vil jeg teste fordi jeg kun har testet en syklus tidligere og jeg vil bli bedre kjent med kroppen min. På en annen side, så føler jeg at det gir meg mer stress og at jeg lettere får forhåpninger, fordi jeg vet at vi har truffet med aksjene rundt EL. Skal ikke være enkelt 😂 Om det blir å teste, så tenker jeg å starte på CD 16-17. Orker ikke fra dag 11 som sist. 

Håper så veldig det skal klaffe for deg denne mnd! Tenk, den beste julegaven av dem alle! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Heier på å teste dersom du ikke er trygg på når EL er enda og om dette eventuelt er kontinuerlig, dersom du er som meg og ikke klarer å ha sex med sædavgang annen hver dag over relativ lang tid! Men hvis du iallfall er sikker på når det fertile vinduet ditt er og likevel kjører annenhver dag taktikken eller tilsvarende, så er det ikke nødvendigvis behov for eggløsningstester uansett ❤️ Kjenner meg igjen i å få økt forhåpninger ved EL testing. Det er grusomt haha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

babycodex skrev (20 timer siden):

Heier på å teste dersom du ikke er trygg på når EL er enda og om dette eventuelt er kontinuerlig, dersom du er som meg og ikke klarer å ha sex med sædavgang annen hver dag over relativ lang tid! Men hvis du iallfall er sikker på når det fertile vinduet ditt er og likevel kjører annenhver dag taktikken eller tilsvarende, så er det ikke nødvendigvis behov for eggløsningstester uansett ❤️ Kjenner meg igjen i å få økt forhåpninger ved EL testing. Det er grusomt haha!

Er rimelig sikker på når EL vil inntreffe med et rom på 4-5 dager, men vi kjører annenhver dag, uten at det egentlig er noen taktikk (heldigvis egentlig!❤️). Jeg trooor nok at jeg blir å teste, bare fordi jeg er så kontrollfreak og jeg er spent på om lutealfasen min er 12 dager som jeg mistenker. Nå varer mensen én dag mindre denne syklusen også, spent på om det gjør hele syklusen en dag kortere, sånn som sist. Begynner endelig å komme i rute etter prevensjonsslutt 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 7 og kjeeedelig venting. 

Vente, vente, vente. Verbet som styrer tiden om dagen. Vente på EL, vente på test, vente på juleferie og jul, vente og se hvordan smitten og koronatiltakene blir gjennom julen, vente på eksamensresultat 😅

Mensen varte bare fem dager denne mnd - juhu! Det er én dag mindre enn forrige PP hvor hele syklusen endte en dag kortere også. Lov å håpe på det samme nå, da ville jeg vært nedi 36 dagers syklus og hakket nærmere "normalt". Vel, jeg får bare VENTE og se... ;) 

Premom estimerer EL til CD 22, Flo til CD 26. Litt variasjoner, med andre ord. Har en annen app også (🙈) som estimerer til CD 26 den også. Jeg tror jeg blir nødt til å teste etter EL selv om jeg vurderte å droppe det, bare fordi jeg er så nysgjerrig. Begynner ikke testingen før om rundt 10 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen i ventingen du beskriver 😅 Så artig at vi ligger så likt i løypa, jeg er også usikker når jeg skal forvente eggløsning denne måneden, håper vi begge får ganske tidlig 🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...