Gå til innhold

Veien mot lillesøster/lillebror


Sai

Anbefalte innlegg

Veien mot lillebror/lillesøster

Lillegull er fremdeles litt for liten til å bli storebror, men med en kropp som ikke spiller på lag i det hele tatt, er det greit ikke å vente for lenge. 
Mer om vår vei til nr. 2 fra side 16 😀

Endret av Sai
Oppdatert prøvedagbok
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Velkommen til prøver samfunnet😁 Tror vi alle har sagt i starten at vi ikke skal stresse, men jeg tror de færreste er helt laidback til prøvingen😅😂 blir nok litt mer stress enn man først planla🙈

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagbok! :blomst:

23 timer siden, Sai skrev:

Jeg føler ikke helt at jeg kan snakke med folk rundt meg om disse tingene (selv om jeg har verdens beste personer i nettverket mitt), da de ikke helt forstår. Orker heller ikke «presset» jeg føler jeg påfører meg selv hvis andre vet hvor langt jeg har kommet i prosessen min - altså at de venter på en kunngjøring på et eller annet tidspunkt. 

Akkurat slik har jeg det også, og har hatt det alle gangene jeg har vært prøver. Prøver nå på nr.4 og forteller fortsatt ingen IRL om prøving og prosessen der, ikke mine beste venner en gang. Vil myyye heller fortelle en overraskende gladnyhet når det en gang foreligger.

Masse lykke til med prøvingen! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.10.2020 den 21.02, Amatariel skrev:

Gratulerer med dagbok! :blomst:

Akkurat slik har jeg det også, og har hatt det alle gangene jeg har vært prøver. Prøver nå på nr.4 og forteller fortsatt ingen IRL om prøving og prosessen der, ikke mine beste venner en gang. Vil myyye heller fortelle en overraskende gladnyhet når det en gang foreligger.

Masse lykke til med prøvingen! :klemmer:

Tusen takk ❤️ Jeg har faktisk fulgt litt med på hva du har skrevet uten å være logget inn selv, og jeg syns du virker så god! Du kommer med støttende ord og tips til så mange! Håper nr. 4 har vett på å feste seg (og holde hele veien!!) snart ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.10.2020 den 8.09, Noldi skrev:

Velkommen til prøver samfunnet😁 Tror vi alle har sagt i starten at vi ikke skal stresse, men jeg tror de færreste er helt laidback til prøvingen😅😂 blir nok litt mer stress enn man først planla🙈

Tusen takk! 🥰
Ja, jeg er helt enig! Jeg og mannen har også snakket litt om dette, at jeg plutselig gikk fra «vi tar det chill», til å ha bestilt 40 eggløsningstester 😅 Han lar meg styre på, men jeg prøver virkelig å kose meg med prøvingen og se fram til når det skjer. Godt at legen var så på, samtidig som vi skal puste litt og teste etter EL før vi går videre med noe utredning. Kan jo bomme helt på den når syklusen er uregelmessig 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt oppdatering: 

CD 37 i dag og ingen mens. Spottet litt i går, men det gjør jeg fra tid til annen, uten at jeg enda har klart å se et mønster. I natt har jeg våknet flere ganger av en type «nedpress»-smerte (i mangel av et bedre ord). Det kjennes ut som krampene jeg får ifbm mens, men de satt lenger ned..

Fikk forøvrig snakket mer med legen min i går og legen kunne fortelle enda litt mer om kommentarene på prøvesvarene mine: jeg var visst enda i folikkelfasen da jeg tok prøver på CD 20, noe som betyr at jeg ikke hadde hatt EL ennå. Det er hvert fall slik jeg/vi forstod det. Legen trodde jeg kunne forvente eggløsning mellom dag 23-25, men jeg aner som sagt ikke. Står litt i stuss nå om å ta en ny graviditetstest (den jeg tok på mandag på dag 34 var blendahvit, som vanlig) eller om jeg bare skal forvente mensen straks. Noen med erfaringer rundt lange sykluser? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Traktorkusken skrev:

Gleder meg til å følge med på deg!:blomst:

Velkommen skal du være ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Sai skrev:

Tusen takk ❤️ Jeg har faktisk fulgt litt med på hva du har skrevet uten å være logget inn selv, og jeg syns du virker så god! Du kommer med støttende ord og tips til så mange! Håper nr. 4 har vett på å feste seg (og holde hele veien!!) snart ❤️

Åå takk, så koselig tilbakemelding :klemmer:

13 minutter siden, Sai skrev:

Litt oppdatering: 

CD 37 i dag og ingen mens. Spottet litt i går, men det gjør jeg fra tid til annen, uten at jeg enda har klart å se et mønster. I natt har jeg våknet flere ganger av en type «nedpress»-smerte (i mangel av et bedre ord). Det kjennes ut som krampene jeg får ifbm mens, men de satt lenger ned..

Fikk forøvrig snakket mer med legen min i går og legen kunne fortelle enda litt mer om kommentarene på prøvesvarene mine: jeg var visst enda i folikkelfasen da jeg tok prøver på CD 20, noe som betyr at jeg ikke hadde hatt EL ennå. Det er hvert fall slik jeg/vi forstod det. Legen trodde jeg kunne forvente eggløsning mellom dag 23-25, men jeg aner som sagt ikke. Står litt i stuss nå om å ta en ny graviditetstest (den jeg tok på mandag på dag 34 var blendahvit, som vanlig) eller om jeg bare skal forvente mensen straks. Noen med erfaringer rundt lange sykluser? 

Jeg har slitt mye med lange sykluser før. I starten av min prøvekarriere. Hadde alt fra 30-60 dagers sykluser, umulig å kartlegge EL osv. Fikk medisin til slutt for å regulere dette, som hjalp. Er ikke helt på plass ennå da. Fikk EL på CD29 sist måned jeg, mens CD17 på denne. Så skal ikke være helt enkelt... er helt avhengig av å få kartlagt EL for å ha noe form for kontroll.
Blir vanskelig å gjette når eller om du har hatt EL. Håper du får et klart svar i form av positiv test eller mensen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Amatariel skrev:

Åå takk, så koselig tilbakemelding :klemmer:

Jeg har slitt mye med lange sykluser før. I starten av min prøvekarriere. Hadde alt fra 30-60 dagers sykluser, umulig å kartlegge EL osv. Fikk medisin til slutt for å regulere dette, som hjalp. Er ikke helt på plass ennå da. Fikk EL på CD29 sist måned jeg, mens CD17 på denne. Så skal ikke være helt enkelt... er helt avhengig av å få kartlagt EL for å ha noe form for kontroll.
Blir vanskelig å gjette når eller om du har hatt EL. Håper du får et klart svar i form av positiv test eller mensen! 

Mine sykluser har vært mellom 28-38 dager etter jeg tok ut spiralen min, så det er ganske slitsomt ikke å vite. Men, slik jeg har forstått det er det de færreste som har helt regelmessige sykluser. Jeg får bare begynne å teste etter EL neste syklus. Hvilken dag ville du begynt å teste? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 10 er det mest vanlige å starte med EL-testing. Jeg for min del pleier å starte på dag 13, for jeg får aldri så tidlig EL at noe tidligere er nødvendig. Men du kan tro det var kjedelig forrige pp når jeg ikke fikk positiv test før CD28 - blæææ. Men denne pp'en fikk jeg jo mye tidligere EL så glad jeg starter da. Må vite! 😄

Lurt å bruke billige EL-teststrimler om man vil teste og ikke helt vet når EL skjer/har ustabil syklus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Amatariel skrev:

Dag 10 er det mest vanlige å starte med EL-testing. Jeg for min del pleier å starte på dag 13, for jeg får aldri så tidlig EL at noe tidligere er nødvendig. Men du kan tro det var kjedelig forrige pp når jeg ikke fikk positiv test før CD28 - blæææ. Men denne pp'en fikk jeg jo mye tidligere EL så glad jeg starter da. Må vite! 😄

Lurt å bruke billige EL-teststrimler om man vil teste og ikke helt vet når EL skjer/har ustabil syklus.

Jeg har allerede kjøpt et lite lager av Babyplan sine tester 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

CD 8 i dag og livet er brått litt lettere når mensen er ferdig. Varte i seks dager denne syklusen, mot 7-7-10-21(!) i syklusene siden prevensjonsslutt. Dag to er alltid verst, da har jeg så vondt at jeg såvidt overlever arbeidsdagen. Forhåpentligvis minimum 9 mnd til neste gang 🙈

Denne mnd skal jeg begynne å teste etter EL. Flo og Ovia beregner EL til CD 24. Mtp at jeg ikke hadde hatt EL enda da jeg tok prøver hos legen sist, kan jo det sikkert stemme. Tenker at jeg begynner å teste på dag 10-12, har ikke helt bestemt meg ennå. Ser at folk tar bilder av mange tester sammen, men jeg har lest at de er ugyldige etter fem minutter. Er det noe poeng tro, å ta vare på stripsene? Jeg tenker å ta bilde for hver dag, da hukommelsen min er litt dårlig om dagen. Lurer også på hva «peak» i appene betyr.. Jeg kan velge mellom high, low eller peak under positiv, negativ og uklar. Mye man skal sette seg inn i 😂 Håper jeg får eggløsning før den er forventet, sjukt kjedelig å teste i 14 dager, men må man så må man. Greit å finne ut av når EL egentlig er. 
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Whoo dette blir spennende! Helt enig med deg at alt blir bedre når mensen bare kan legges bak en. Høres jo virkelig ut som ting holdes på å stabiliseres hos deg, når du nå hadde en så normallang mensen :)

Gleder meg til å følge deg under EL-testing! Min app har også beregnet min EL til å komme CD24. Noe jeg syns er seent, så jeg håper på litt tidligere. Så blir mye EL-testing fra meg også etterhvert her.

Stemmer at man skal lese av testen etter ca. 5 minutter. Men streken forsvinner jo ikke etterpå, så jeg syns det er kjekt å kunne sammenligne styrken i en hel syklus. Se f.eks denne testerekken min fra tidligere i høst. Kjedelig å teste lenge ja, men EL kom heldigvis til slutt! Men om du tar bilde av testen hver dag, så får du dem jo dokumentert :) Ser mange bruker appen Premom her, og der kan du legge testen inn med det samme, så da får du din testerekke der. Peak betyr "max", at testen er på en høydetopp. Da har du max LH og det er vel den som regnes som positiv. High er vel bare på vei dit... noen som bruker appen får rette på meg om jeg tar feil... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 24.10.2020 den 20.23, Leamur skrev:

Velkommen inn i 2021-klubben! Ønsker dere alt vel i prøvingen 🤞🏻🤞🏻

Tusen takk for det 🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 11 og første eggløsningstest. 
Negativ som forventet. Jeg tenker å teste på morgenurin og heller jazze opp testingen om jeg ser at testene blir sterkere :) 

Slik så den ut klokken 08.00 i dag tidlig, ikke mye strek å spore altså. 

 

B61160DD-BFB7-4328-A249-97B11D059CE6.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende at du er i gang med EL-testing! :heiajente:

Jeg vil sterkt anbefale deg å teste på ettermiddagen. Det er fordi LH går i en slags dagsyklus, der den ikke er så høy på morgenen, og så blir den sterkere og sterkest på ettermiddagen, før den går ned igjen. Så om du skal teste èn gang om dagen (noe man ofte gjør på dette tidspunktet) så er mellom kl. 15-17 best. Bare ikke gå på do de siste tre timene før. Så kan man heller forsøke seg på flere ganger i døgnet når streken nærmer seg nesten positiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...