Gå til innhold

Realisere babydrømmen 💖

Niny

Anbefalte innlegg

Atticmess skrev (27 minutter siden):

Ja, veldig artig å se hvor stor forskjell det kan være. Og de til babyplan er jo som du sier veldig billige, morsomt at de da faktisk virker ganske følsomme. Satt og tenkte på det her om dagen da jeg googlet meg grønn etter når ulike tester ga utslag, at det hadde vært utrolig kjekt å ha noe ala dette hvor man kunne se hvordan de ulike testene slo ut på samme urinprøven. Så vurderer sterkt å gjøre det om jeg blir gravid etterhvert, evt. om jeg setter ovitrelle, bare ta å teste en haug med ulike tester 🙈 Eventuelt så kan jeg ha litt mer is i magen og vente noen dager ekstra med testingen, sikker bedre for lommeboka og 😅

Er enig i at det hadde vært moro å teste flere forskjellige samtidig i samme urin. Da vet man jo at de har samme utgangspunkt ihvertfall. Skulle gjerne testet en RFSU test også på samme, siden de har rykte på seg om å slå ut svakt/seint på HCG. 

Men er jo gravid nå så gidder ikke kjøpe flere unødvendig bare på gøy 🙈

Skal derimot kjøpe 2 nye digitale imorgen tenkte jeg. Teste lørdag etter 2-3 🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Niny skrev (9 timer siden):

Er enig i at det hadde vært moro å teste flere forskjellige samtidig i samme urin. Da vet man jo at de har samme utgangspunkt ihvertfall. Skulle gjerne testet en RFSU test også på samme, siden de har rykte på seg om å slå ut svakt/seint på HCG. 

Men er jo gravid nå så gidder ikke kjøpe flere unødvendig bare på gøy 🙈

Skal derimot kjøpe 2 nye digitale imorgen tenkte jeg. Teste lørdag etter 2-3 🤩

Ja, ikke sant 🙈 Sikkert noen som har gjort det før, men er ikke så lett å Google seg fram til det alltid.

Blir spennende med digital test da, gleder meg til bilde av den her på lørdag 😁🎉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så søt mannen din er Niny 💗

Atticmess skrev (11 timer siden):

Ja, veldig artig å se hvor stor forskjell det kan være. Og de til babyplan er jo som du sier veldig billige, morsomt at de da faktisk virker ganske følsomme. Satt og tenkte på det her om dagen da jeg googlet meg grønn etter når ulike tester ga utslag, at det hadde vært utrolig kjekt å ha noe ala dette hvor man kunne se hvordan de ulike testene slo ut på samme urinprøven. Så vurderer sterkt å gjøre det om jeg blir gravid etterhvert, evt. om jeg setter ovitrelle, bare ta å teste en haug med ulike tester 🙈 Eventuelt så kan jeg ha litt mer is i magen og vente noen dager ekstra med testingen, sikker bedre for lommeboka og 😅

Jeg har hatt maange prosjekter med tester ja. Både EL- og g-tester. Er utrolig stor forskjell der ute! Egentlig ganske skremmende. Har f.eks testet etter EL både med Babyplan og OneStep, der BP blir klar positiv ved EL mens OS er supersvak! På samme urin. Jeg har også gjort dette med g-tester. Og da jeg ble gravid etter ovitrelle for noen år siden tok jeg en laang testerekke med både OneStep og BilligTester (som var det som var BabyPlan før) helt fra EL, og det var interessant. Her er de testerekkene. For spesielt interesserte 😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4+5

Har hvertfall fått fin stigning og 2-3 på digital! 😄🎉❤️❤️

Vi ble med naboen og gikk tur igår. Ikke lange biten. En runde på ca 3 km, som er bra bratt først før det flater ut på toppen og går ned igjen. 

Har altså ikke trent eller presset pust og puls siden ca oktober/november 😅 Relativt sterk astma har jeg også... Det gjorde fysisk vondt å prøve å holde følge med de 2 🙈 Det rev og gjorde så vondt i halsen, og trodde tilslutt jeg skulle svime av 😳 Roet ned tempoet og alt begynte å snurre.. Når pust og puls roet seg litt, ble jeg mer og mer kvalm 😜 Sistnevnte var nytt iforhold til å presse meg, og aldri vært så intens følelse som igår. 

Må tydeligvis trene opp kroppen på nytt 🙈😅 Var i veldig god form i høst. Husker det var vondt å trene seg opp da, men det falerer også grusomt fort 🙈😂😂

IMG_20210227_072715.jpg

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for fin test 😁🎉🎉

Jeg og har forfalt noe voldsomt i vinter.. Har bare vært så umotivert til alt. Men jeg lasta ned appen seven i starten av uka og har nå et mål om å gjennomføre en økt om dagen. Tror den også skal være fin mens man er gravid, da du kan velge mellom mange forskjellige program. Anbefaler den ihvertfall 😊

Hvis ikke syns jo jeg det å være gravid er en ok grunn til å ta livet ekstra med ro 🙈 Samboeren min går allerede fra meg på tur, men når jeg blir gravid skal han få testet tålmodigheten 🙊 Da skal jeg gå akkurat så sakte som jeg vil 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Atticmess skrev (15 minutter siden):

Hurra for fin test 😁🎉🎉

Jeg og har forfalt noe voldsomt i vinter.. Har bare vært så umotivert til alt. Men jeg lasta ned appen seven i starten av uka og har nå et mål om å gjennomføre en økt om dagen. Tror den også skal være fin mens man er gravid, da du kan velge mellom mange forskjellige program. Anbefaler den ihvertfall 😊

Hvis ikke syns jo jeg det å være gravid er en ok grunn til å ta livet ekstra med ro 🙈 Samboeren min går allerede fra meg på tur, men når jeg blir gravid skal han få testet tålmodigheten 🙊 Da skal jeg gå akkurat så sakte som jeg vil 😁

Problemet er at jeg hvert år pleier å ha store endringer i vekten. Passer på i matveien og beveger meg vår og sommer. Går ned ca 7-8 kg mot sommeren. Holder det ca jevnt tidlig høst, så kommer meg god mat og opplading til jul. Plutselig var de 8 kiloene kommet tilbake 🙈😂 Gikk på trolltunga ifjor og ble veldig sprek siden jeg fokuserte på frisk kropp hvis jeg ble gravid raskt... Ifjor gikk jeg faktisk ifra min mann på samme runden, så målet er hvertfall å få kroppen nok i form til at lungene blir bedre og at svangerskapet ikke blir så ufattelig tungt 😅 

Hadde det bare vært litt fint vær innimellom så hadde motivasjonen vært på topp! 😂😂 Spiren i magen er hvertfall litt motivasjon nå da ❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niny skrev (7 minutter siden):

Problemet er at jeg hvert år pleier å ha store endringer i vekten. Passer på i matveien og beveger meg vår og sommer. Går ned ca 7-8 kg mot sommeren. Holder det ca jevnt tidlig høst, så kommer meg god mat og opplading til jul. Plutselig var de 8 kiloene kommet tilbake 🙈😂 Gikk på trolltunga ifjor og ble veldig sprek siden jeg fokuserte på frisk kropp hvis jeg ble gravid raskt... Ifjor gikk jeg faktisk ifra min mann på samme runden, så målet er hvertfall å få kroppen nok i form til at lungene blir bedre og at svangerskapet ikke blir så ufattelig tungt 😅 

Hadde det bare vært litt fint vær innimellom så hadde motivasjonen vært på topp! 😂😂 Spiren i magen er hvertfall litt motivasjon nå da ❤️❤️

Ser den! Og med astma blir det kanskje litt ekstra utfordrende med et svangerskap når man er i koronaform 🙈 

Svangerskap er absolutt finfin motivasjon! Syns det høres som fin motivasjon å kunne trene seg opp til å gå fra mannen også jeg 😏 Het i huset er det umulig 😅 I fjor løp jeg meg til ganske god løpeform, men fortsatt så løp min kjære stadig i forkant og klaget på tempoet (pulsen min så tydelig at det var ganske høyt tempo for meg)..  Og han trener ikke i det hele tatt 🙈🙈 Huff, håper ungen vår får de genene der, jeg skulle hvertfall ønske jeg hadde dem 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for nydelig test! 😁 

Og jeg er helt lik deg når det gjelder vekt og årshjulet 😆 med unntak av koronaåret ifjor... Da klarte jeg ikke gå ned på våren, så kiloene fra høsten før sitter igjen. Blææ.

Jeg er SÅ glad for at du er gravid nå altså Niny! Ikke bare for din skyld, men min også, hihi! Husker du at jeg hadde drømt at vi var i samme terminklubb..? Det betyr at jeg MÅ blir gravid nå jeg også 😁

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (4 minutter siden):

Hurra for nydelig test! 😁 

Og jeg er helt lik deg når det gjelder vekt og årshjulet 😆

Jeg er SÅ glad for at du er gravid nå altså Niny! Ikke bare for din skyld, men min også, hihi! Husker du at jeg hadde drømt at vi var i samme terminklubb..? Det betyr at jeg MÅ blir gravid nå jeg også 😁

Jaaa! November/Desember er jo en egen termingruppe! Og da når du jo også målet ditt med 2021 baby! 🤩🤩

Tenk om drømmen går i oppfyllelse da! 🙈🤩😄😄😄 Åh nå ble jeg plutselig superspent på helgen om 2 uker, som jeg antar igjen blir din testehelg om EL kommer ila de neste 4 dagene 🙈😄🤞🤞😘

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niny skrev (2 minutter siden):

Jaaa! November/Desember er jo en egen termingruppe! Og da når du jo også målet ditt med 2021 baby! 🤩🤩

Tenk om drømmen går i oppfyllelse da! 🙈🤩😄😄😄 Åh nå ble jeg plutselig superspent på helgen om 2 uker, som jeg antar igjen blir din testehelg om EL kommer ila de neste 4 dagene 🙈😄🤞🤞😘

Ja det hadde vært HELT perfekt! Er så utrolig viktig for meg å klare 2021 😭 og den tiden av året er jo magisk generelt, så hadde vært så fint med en baby da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (11 minutter siden):

Ja det hadde vært HELT perfekt! Er så utrolig viktig for meg å klare 2021 😭 og den tiden av året er jo magisk generelt, så hadde vært så fint med en baby da.

Ja juletiden er magisk! Tenk om vi begge får ha baby på fanget til jul i år ❤️❤️

Ifjor satt jeg jo med baby på fanget hele julaften. I år får jeg kanskje baby 2-3 uker før tvillingene har bursdag 😍 Teller at termindatoen (enn så lenge) er 26 dager før de blir 1 år ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5+0

Nå har jeg kommet langt nok til at det ikke er en kjemisk graviditet... Tenk, jeg er GRAVIID! 🤩❤️❤️❤️❤️💖🤰

Har 1 digital til liggende som jeg tenkte å ta i helgen igjen. Håper på 3+ da 😊🤞

Blitt litt mindre trøtt siste dagene heldigvis så sover ikke middag hver dag. Puppene derimot fortsetter å vokse og stikke. Har sett røde strekkmerker og har fått ett stort strekkmerke som nesten kan ligne på en slags lang tynn pigmentflekk på puppen 😅 Murrer enda takvis mye. Er veldig tørst og tisset mye. Bare idag på jobb fylte jeg flasken min (0,5l) sikkert 4 ganger, pluss drakk en liten kantine størrelse melk og juice. Var enda tørst når jeg satt meg i bilen på vei hjem 😂😂🙈

Har prøvd å gå mer på tur og bevege meg litt mer denne uken, og tror det har hjulpet litt på energien. Fått til 3 turer der den ene var med superhøy puls. Håper jeg kan greie å fortsette dette 😊😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6+0 (idag mandag, selv om jeg publiserer søndags kveld) 

Midt i denne uken tok kvalmen meg! 😫 Heldigvis ikke det verste enda. Er verst etter måltid. Spiser og plutselig sier det stopp mens jeg enda føler meg sulten 🙈 etterpå blir jeg kvalm selv om jeg stoppet å spise da. Blir ufattelig fort sulten igjen også. 😅 Igår var første gangen jeg gulpet noe, altså hakket før spying. Har fått noen oppstøt med magesyre også... Heldigvis har den overveldende trettheten nesten gidd seg allerede! 😄 Fant også ut hin dagen at hvilepulsen min er sinnsykt høy. Har tidligere pleid å ligge på mellom 65 og 75 ca, nå er jeg mellom 85 og 95! 😳😳 Ikke rart jeg føler meg andpusten av hver minste ting! 😂

Tok siste digitale på lørdags morgen. Denne viste herlige 3+, så nå gir jeg meg med testingen og håper på at dette går veien. 

Vi har bestemt oss for å fortelle pappa på bursdagen hans andre påskedag. Da er jeg 10+0. Mamma sliter sånn med å holde seg likavel, så sånn får det bli. Hun fikk jo vite det før mannen min, for hun har visst at vi har prøvd og jeg måtte ha nooooen å snakke med før han kom hjem fra jobbreise 🙈🙈😂 

Drømte også i uken på en og samme natt, ikke mindre enn 4 forskjellige drømmer om at vi får ei jente 😍😍 Drømmen min er jo ei jente først, så en gutt siden 🥰 Ikke spør meg hvorfor 😜

På fredag overtar vi huset vårt og begynner på oppussingen, så det er mulig jeg kommer med færre og færre oppdateringer her etterhvert. 

Kommer til å prøve å få bestilt en jordmortime og TUL time om ca 6 uker.

Har også tenkt mye rundt dette med svangerskapspenger. Ut ifra alt jeg leser er dette noe jeg burde hatt.. Jeg jobber på mekanisk verksted der det er stående arbeid og daglige tunge løft. Det er ca til enhver tid kjemikalier i luften, ofte sveisegasser, mye metallstøv, noe arbeid med hydraulikkolje osv.. Utifra hvordan jeg kjenner bedriften og avdelingene er det ingen mulighet for å få avlastning eller tilpasning, da vi kun er 2 personer på avdelingen som kan gjøre alt.. Eneste jeg ser som mulig er å ansette en vikar for meg som jeg må lære opp før jeg kan gi meg. På den annen side ønsker vi ikke å fortelle noen på jobben om graviditeten før i uke 12, altså mot slutten av april... 

IMG_20210306_154806.jpg

IMG_20210306_090437.jpg

Endret av Niny
Skriveleif 😅
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...