Gå til innhold

Realisere babydrømmen 💖

Niny

Anbefalte innlegg

7dpo 

Dagene kryper seg sakte men sikkert avgårde. Igårkveld var jeg litt i stuss om brystene føltes rare ut eller ikke, men tenkte ikke mer over det. Idag er de ømme igjen. Ikke sånn øm som de er rundt eggløsning. Da er det kun brystvortene og det andre mørke rundt som er superømt. Nå er det selve puppen, vevet rundt og utpå sidene som har begynt å bli bra ømt. 

Opplevde jo dette sist måned også, så legger ikke noe mer i det, men da kom det først på 11dpo 🤔

Igår begynte murringer, som jeg har hatt av og på siden sist mens, å gå over i murrende stikking. Dette har jeg også blitt grundig lurt av før også, så jeg får bare avvente dagene og se om spottingen begynner på torsdag eller ikke. Om den ikke kommer da så tar jeg altså noen d-vitamin tabletter annenhver dag siden jeg er så sliten på vinteren, og såvidt jeg har fortsatt kan dette også påvirke lutealfasen. Innså dette i dagtidlig, så lurte på om jeg skulle eventuelt la vær å ta disse videre frem til helgen, så ikke jeg får håpet unødig opp 🙄

Endret av Niny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi, kan d-vitamin påvirke lutealfasen? Det ante jeg ikke, er det eventuelt kortere fase man får da?

Jeg spiser d-vitamin hver dag om vinteren, starter når mørket kommer og holder det gående til lyset er tilbake.. 🙈

Er så spent på åssen det har gått for deg denne syklusen, håper skikkelig på at det har gått riktig vei 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atticmess skrev (6 minutter siden):

Oi, kan d-vitamin påvirke lutealfasen? Det ante jeg ikke, er det eventuelt kortere fase man får da?

Nei lenger. Jeg slet med lutealfase på grensen på 10 dager, og startet med B6-vitamin, og da fikk jeg lutealfase på 12 dager. Rett før jul var jeg hos legen min for en full sjekk på verdier og sånt, og hadde veldig lavt D-vitaminnivå. Så da fikk jeg resept på D3, som jeg skulle ta i 90 dager. Den syklusen der fikk jeg lutealfase på 14 dager!

Kjempespennende å følge med på deg nå Niny!! :duskedame: 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende dager, altså! Avventer du testing til evt. uteblitt spotting/mens? Disse "tegnene" er så altoppslukende! Men samtidig så er det litt godt å kjenne etter at noe skjer, uavhengig av hva det kan være.. Håper det er tegn på en spire som fester seg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HannaNO skrev (17 minutter siden):

Spennende dager, altså! Avventer du testing til evt. uteblitt spotting/mens? Disse "tegnene" er så altoppslukende! Men samtidig så er det litt godt å kjenne etter at noe skjer, uavhengig av hva det kan være.. Håper det er tegn på en spire som fester seg! 

Har ikke helt bestemt meg enda. Kan virke som at samboer skal på en liten jobbreise imorgen og bli vekke i 2-3 dager. Om alt føles rart og spotting ikke har dukket opp, så kanskje jeg brenner av en test fredags morgen om han ikke er hjemme igjen da 🙈😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå kjennes det 100% ut som når jeg har mensen. Selvfølgelig har vannet forsvunnet/frosset over helgen på jobb, så vi får ikke bruke toalettene (enda). Må isåfall gå /kjøre til en annen base vi har rett i nærheten 🙈😣 Men det blir så mye styr da vi har forhøyede corona tiltak om dagen 🙄 Jobber som tidligere nevnt på mekanisk verksted, så kan ikke gjøre jobben hjemmefra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje økt utflod? Selv om du ikke skulle blitt gravid nå, så får du jo ikke mensen på 7 dpo :klem:  så det er det ikke! Men jeg skjønner hva du mener. Har opplevd den følelsen selv, spesielt når jeg har vært 'ekstra våt' :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mtp murringer? Husk at gravid symptomer og mensen symptomer er ganske like, så jeg tror det kan være et godt tegn 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (27 minutter siden):

Kanskje økt utflod? Selv om du ikke skulle blitt gravid nå, så får du jo ikke mensen på 7 dpo :klem:  så det er det ikke! Men jeg skjønner hva du mener. Har opplevd den følelsen selv, spesielt når jeg har vært 'ekstra våt' :roll:

HannaNO skrev (26 minutter siden):

Mtp murringer? Husk at gravid symptomer og mensen symptomer er ganske like, så jeg tror det kan være et godt tegn 🤞

Så før idag at det var mer utflod ja, men murringene kjennes som når jeg har mensen. Da kjenner jeg en slags  murrende svie helt ned i de indre kjønnsleppene. Dette har jeg kun tidligere kjent på dag 2 av mens når jeg blør mye 🙈😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HannaNO skrev (6 minutter siden):

Regner med det ikke var mensen du kjente på i går? 😬☺️🤞🏼

Ingen blod å se enda nei, selvom jeg i disse dagene 7-9dpo håper litt på å se blod i et tørk eller noe 😅🤞Festeblødning er ikke ofte man får, men om det kommer noe blod for så å forsvinne helt igjen så hadde jo det vært kjekt 🙈

8dpo idag og spent på uken fremover! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er så spent! Tenk, i slutten av denne uka har vi endelig resultatet av denne prøveperioden. Krysser alt jeg har 🤞

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8dpo / PP8 

Murre, stikke, murre og spente/ømme bryst! Igjen kommet inn i dagene som går så ulidelig sakte, men like så vel er ulidelig spennende! 🤞 

Husker jeg hadde en post sist måned også som begynte med murre murre osv 🙈 Men mener å huske at det var flere dager dpo og ca den dagen jeg forventet IKM, hadde det ikke vært for Wild Yam som forlenget lutealfasen 2 dager.. 🤔 Hmm, må bla meg tilbake for å sjekke 🙈

På en annen side så er det litt blandede følelser hvis jeg får positiv test nå. Hun venninnen min som ble gravid sist PP, hun mistet igjen en uke etter, så nå hadde jeg hatt dårlig samvittighet for å fortelle henne det, selv om hun ble gravid alt i PP3 og jeg nå er kommet til PP8...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virkelig spennende dager!!

Skjønner det er sårt med en venninne som akkurat har mistet. Men om du er gravid nå, så kan du kanskje vente med å si noe? Om du venter noen uker så kanskje hun også rekker å bli gravid igjen. Hvis ikke så får hun i alle fall bearbeidet dette med litt tid først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Niny skrev (På 18.1.2021 den 8.13):

7dpo

😜

I gårkveld begynte jeg å kjenne en svak men lett intens stikking. Jeg kjenner den enda! 😳😳 Gir meg litt håp, selv om jeg har skjønt på kroppen at den gir meg alle slags symptomer siste uken før mens, som bare er kroppen som tirrer meg 🤷🏻‍♀️

🙈😊🤞

Niny skrev (På 19.1.2021 den 11.09):

8dpo 

Murre Murre stikke Murre! 

Hatt det sånn før, så tør ikke legge noe i det siden jeg har hatt kjemisk eller ikke vært gravid.. 

Men nå begynner det å være spennende! IKM egentlig på fredag, men pga Wild Yam så regner jeg med IKM er lørdag eller søndag 🙈 

😂😅🤷🏻‍♀️

Niny skrev (På 22.1.2021 den 11.22):

11dpo/IKM

Spennende symptom 🤩 Brystene har blitt mer og mer ømme iløpet av dagen hittil. Pleier kun å ha ømme nipler rundt eggløsning, ikke noe ømhet i hverken nippel eller bryst før mensen kommer. Nå er det selve brystene som er ømme om jeg bare presser lett med armen imot 

Hmm, kjenner håpet svinner litt hen igjen nå 🙈😅 Men brystene ble veldig øm denne gang på 7dpo, sist PP 11dpo. Men samme murring 7 og 8dpo.. 🙄

Jaja, dagene får vise. Denne måneden tar jeg ingen ekstra medisin som jeg tok sist PP, så denne mnd skal hvertfall være min naturlige kropp uten påvirkning 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (8 minutter siden):

Virkelig spennende dager!!

Skjønner det er sårt med en venninne som akkurat har mistet. Men om du er gravid nå, så kan du kanskje vente med å si noe? Om du venter noen uker så kanskje hun også rekker å bli gravid igjen. Hvis ikke så får hun i alle fall bearbeidet dette med litt tid først.

Ja sikkert lurt å vente med å fortelle, til hun hvertfall har fått bearbeidet nok til å snakke om SAen.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig spennende tider! Jeg syns det alltid er like spennende å lese dagbøker i DPO tider 😂😁 

Jeg tenker at du bør spørre deg selv hva du selv hadde tenkt dersom du var i din venninnes situasjon. Det er sikkert lurt å vente litt med og eventuelt fortelle. Jeg personlig ville kanskje ventet. Allikevel er det jo en glede man gjerne ønsker for andre, så jeg er jammen ikke sikker.

Uansett krysser jeg fingrene for deg 🤞❤ håper du kan få brukt de utrolig morsomme og søte bodyene fra star wars 😂 de var virkelig søte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...