Niny Skrevet 24. desember 2020 Forfatter #241 Del Skrevet 24. desember 2020 babycodex skrev (1 minutt siden): Håper du får en fin feiring med familien. Iallfall nok som skjer i dag til å okkupere tankene ❤️🙏 Tusen takk 😊 Frokost og alle tv tingene med mamma og min bror første del av dagen, så feire med min samboer sin familie på kvelden. Begge de nyfødte nevøene mine skal være med i hele kveld, så jeg skal hvertfall ha nok til å ikke tenke på om jeg er gravid eller ikke 🙈💖🥰 God jul til deg, Babycodex! Håper kroppen er grei med deg idag og at den nye medisinen enda virker litt, så du kan kose deg med noe mat du også 😊🎄🎁 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 24. desember 2020 #242 Del Skrevet 24. desember 2020 Ville bare si at jeg setter veldig stor pris på deg Niny Du er god å ha både i dagbok og tempetråd! Hadde ikke vært det samme uten deg. Håper du får en magisk jul med familien din! Jeg har stor tro på at neste jul er det din søster som får holde sin ferske nevø eller niese ❤️ Håper julekvelden blir fin og regner med den går så fort at vips er det morgen igjen og du skal teste. Krysser ALT jeg har for deg!!! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niny Skrevet 24. desember 2020 Forfatter #243 Del Skrevet 24. desember 2020 Amatariel skrev (43 minutter siden): Ville bare si at jeg setter veldig stor pris på deg Niny Du er god å ha både i dagbok og tempetråd! Hadde ikke vært det samme uten deg. Håper du får en magisk jul med familien din! Jeg har stor tro på at neste jul er det din søster som får holde sin ferske nevø eller niese ❤️ Håper julekvelden blir fin og regner med den går så fort at vips er det morgen igjen og du skal teste. Krysser ALT jeg har for deg!!! Ååh du er så god, du 💖 Blir jo helt rørt her, jeg 🥰 Du får prøve å nyte kvelden med familien, og prøve å tenke og håpe på at dette blir siste julen der familien din er så "få". Nyt hver og en av de du har, så plutselig så skjer det igjen før tidsfristen din er gått ut 🥰🎄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niny Skrevet 25. desember 2020 Forfatter #244 Del Skrevet 25. desember 2020 10dpo Idag falt tempen ned til ca der den ligger rundt mensstart. For sikkerhets skyld så tok jeg en test, siden jeg har hatt så mye vondt i korsryggen og mensmurringer i flere dager. Den var som forventet, ganske så negativ. 🤷🏻♀️ Er spent på om Wild Yam har forlenget lutealfasen noe, eller om det kommer noe spotting idag og mens imorgen som normalt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 26. desember 2020 #245 Del Skrevet 26. desember 2020 Nå måtte jeg skyndte meg inn hit for å sjekke ståa på deg! Så utrolig kjedelig med tempedropp og negativ test. Finnes liksom ikke ord... bare at jeg vet hvordan det er Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niny Skrevet 27. desember 2020 Forfatter #246 Del Skrevet 27. desember 2020 (endret) Amatariel skrev (16 timer siden): Nå måtte jeg skyndte meg inn hit for å sjekke ståa på deg! Så utrolig kjedelig med tempedropp og negativ test. Finnes liksom ikke ord... bare at jeg vet hvordan det er Tempen har vært vanvittig ustabil siste dagene. Igår og idag er den oppepå etter EL tempen igjen... Kom noe svakt brunlig slim mot kvelden igår, så tolket det som at spottingen er igang og blod kommer idag... Men tempen er enda høy! 🙈 Så forvirret akkurat nå 😂😂 Wild Yam virker hvertfall. Ikm var igår. Endret 27. desember 2020 av Niny Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 27. desember 2020 #247 Del Skrevet 27. desember 2020 Ja virker som WY virker med tanke på lutealfasen din. At den blir litt lenger, og da kan tempen også holde seg oppe litt lenger. Men kjedelig å høre at spottingen har begynt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niny Skrevet 28. desember 2020 Forfatter #248 Del Skrevet 28. desember 2020 CD1 - PP7 Lutealfasen kom opp i 11/12 dager med Wild Yam! 🎉 Begynte med lett rosa igårkveld. Vet at det hadde vært friskt blod om jeg la meg senere og var på do senere. Setter likevel CD1 til idag. Kommer til å fortsette med Dong Quai når jeg kommer hjem fra jobb, kun fordi jeg har det i hus. Det hadde ikke den ønskede effekten på meg, men er ikke noe poeng i å hive det heller 😅 Bestemte meg sist at jeg ikke begynner å teste etter EL før CD12, med mindre jeg får ømme bryst tidligere. Har uansett i flere omganger nå fått positiv test 2 dager på rad, så om jeg begynner 1 dag for sent, så vil jeg hvertfall enda se en positiv test første dagen jeg tester. Nå er jeg også glad for at det kun er rett over 1 mnd igjen til jeg skal til gynekologen. Håper hun ønsker å ta stand til lutealfasen og kanskje gi meg progesteronstøtte. Er jo allerede i PP8 når jeg skal inn der i februar... Snakket med mamma om det her hin dagen. Mange av damene i hennes familie har slitt med å få barn, eller ikke greid å få barn. Mamma sin ene søster fikk aldri barn, eller hun fikk ett som døde etter bare noen måneder. Ingen etter det, selv med mange runder prøverør. Noen søskenbarn av meg også som sliter. Ene kusinen min har alle barn av prøverør, en annen kusine har alltid ønsket seg sårt et barn men aldri fått det til. Nå er pusene hennes de eneste barna, for hun er blitt for gammel. Dette er jo fordelen med at jeg er en ung prøver. Jeg har bedre tid på meg til å faktisk greie å finne ut av problemene og evt få hjelp. Problemet er bare at jeg ikke har tolmodighet til å ha problemer! Jeg hadde et mål om 2 barn, som vi forsåvidt har en enighet om. Jeg har sagt kaaaaanskje 3, men vi er enige om 2. Målet var at jeg skulle få nr 1 før 25 og nr 2 før jeg fyller 30. Men nå får jeg ikke engang nr 1 før jeg fyller 25.. Og hvis det skal ta et år eller mer neste gang også, så må vi enten begynne å prøve igjen ganske snart etter nr 1 kom, ellers så er den drømmefristen min long gone da jeg ser for meg ca 3 år imellom barna 🙄 Ser dette ble et langt innlegg, men det var dagens utblåsning. Skjer så lite i begynnelsen av syklusen, så blir nok noen dager til neste oppdatering her.. Godt nyttår til dere alle! Jeg nyter romjula på jobb disse dagene 😅 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 28. desember 2020 #249 Del Skrevet 28. desember 2020 Stor klem til deg for at mensen kom Vi hadde håpet på et annet utfall ja!! Men så greit at lutealfasen er på et respektabelt nivå! Du skal heller ikke se bort fra at Dong quai kan hjelpe til i denne nye syklusen, selv om den ikke gjorde det i den forrige. Trenger kanskje bare litt tid. Plutselig finner den ut at den skal hjelpe på tidligere EL 🤞 Fint med langt innlegg fra deg! Utblåsning må til innimellom, og i alle fall på CD1. Beundrer deg for å være så positiv generelt! (det er ikke jeg i starten av syklus). Håper du noen fine jobbdager her i romjulen - stor klem! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niny Skrevet 6. januar 2021 Forfatter #250 Del Skrevet 6. januar 2021 CD10 Hei hei og takk for sist! ....og GODT NYTTÅR! Måtte dette året bli vårt år! Føler jo nesten jeg har tatt ferie herfra også nå, er så lenge siden jeg har vært inne og oppdatert 😅 Vi feiret for tredje året nyttår med naboene våre, men de har kjøpt hus i en annen by og skulle feire der i år selv om de ikke enda har flyttet. Vi kjørte derfor ned dit etter jobb på nyttårsaften, og overnattet 2 dager. Startet dermed ikke opp tempingen før mandag denne uken. Mandag våknet brått min samboer og var syk. Var som å slå på en bryter da han la seg frisk og fin. Har fått negativ koronatest, men det raller i pusten og han føler seg ikke bra. Så har ikke vært noen aksjeinnskudd heller da 😅 Følte meg så teit da jeg isted spurte mannen om formen og pusten, og fulgte opp med "tror du at du greier å puste om du ligger helt iro?". 😂🙈 Han skjønte hvor jeg ville hen😜 Har jo ikke hatt sex siden ifjor, jo!! 😱😂😂 Så det gikk på et vis, og med den sexy "kols"hosten etterpå 🙈 Forrige måned stakk det så mye i høyre siden dagene før og rundt EL, så regner med egget slapp på den siden da. Igår begynte jeg å kjenne stikking i venstre siden. Har fortsatt å ta Dong Quai denne måneden, men er straks tom siden jeg hadde sen EL forrige måned. Idag var utfloden mer og mer klissete og vannete, så tror jeg skal prøve å starte med EL tester fra imorgen. Er på fredag som var den opprinnelige planen å starte opp, på CD12, siden jeg ikke har fått positiv tidligere enn CD14 før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 7. januar 2021 #251 Del Skrevet 7. januar 2021 Niny! Godt nytt år! Fint å ha deg tilbake her etter ferien. Dette skal definitivt bli året vårt! Blir spennende å følge deg i EL-testing Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillrex Skrevet 7. januar 2021 #252 Del Skrevet 7. januar 2021 Godt nytt år! Kjipt med syk mann på nyåret, men sånt skjer. Masse god bedring til han hvertfall Interessant historie i familien din, og veldig synd med så mange som sliter. Håper det blir lettere for deg, og som du sier godt å være tidlig i gang. Man må nesten bare ta tiden til hjelp. Jeg hadde et ønske om å bli gravid det året jeg fylte 25, men da var ikke kjæresten helt klar, så jeg utsatte det til 26, men kan se ut som om 27 blir mitt lykketall 😊 Skal nok bli like glad uansett! Blir spennende å følge med på el-testingen 😀 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Godis Skrevet 7. januar 2021 #253 Del Skrevet 7. januar 2021 God bedring til mannen 😊 Vi har hatt noen runder når vi har vært syke vi også, alltid litt morsomt hvor annerledes det blir fra normalt når begge er friske 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niny Skrevet 7. januar 2021 Forfatter #254 Del Skrevet 7. januar 2021 CD11 Stikkingene lurte meg. Såvidt det fantes en strek 2 på testen idag engang 😅 Får se når det skjer noe.. Har 2 dager igjen med dong quai. Da blir det ingenting ekstra før EL og Wild Yam. Mannen er på bedringens vei! Deilig at han er frisk nok til å være rastløs på dagtid hjemme fra jobb, for han rydder og vasker rundt i huset da 😁😁🙈 ----- Naboen min er nå 23 uker på vei... Kikket litt på kalenderen før idag og telte litt på uker og sånt. Den første kjemiske jeg hadde, i Pp2, da jeg hadde 2 dager med svakt positiv test før den ble blenda igjen.... Hadde den ikke vært kjemisk, men blitt en fin spire som holdt, så hadde jeg hatt termin 1 uke etter henne 🙈😣 Men men.. Sånn ble det ikke. Hun får leve ut drømmen min. Fyller 30 idag. Over halvveis i svangerskapet med tredje og siste barnet, hund og mann, gift, kjøpt drømmeboligen med stor enebolig, mange soverom, flere bad, vaskerom, garasje med liten hybel, stor fin hage og panoramautsikt til sjøen. I mine øyne det totale drømmescenarioet. 🤩 Nå har vi vært sammen i 6 år og snart bodd sammen like lenge. Vi flyttet sammen etter få måneder da jeg hadde reisejobb og var sjeldent hjemme. Måtte bo sammen for å se hverandre i begynnelsen før jeg reiste igjen. 🙈 Har prøvd å få barn i over et halvt år. Begge to har hver sin bil og vi eier en leilighet. Er på aktiv leit etter en enebolig/rekkehus/tomannsbolig, ihvertfall noe større. Har hintet mye til en ring. Han har allerede sagt i sikkert 2 år at han har en plan ang frieri. 😅 Da jeg var yngre ønsket jeg å være gift før jeg får barn, men det synet har jo endret seg litt de siste årene.. Nå er jeg glad om jeg blir gift, og får håpe barn 2 er i planene rundt tiden jeg fyller 30.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillrex Skrevet 8. januar 2021 #255 Del Skrevet 8. januar 2021 Så bra mannen har blitt bedre 😊 Jeg håper dette løser seg og du får leve ut drømmen din @Niny 😊 Har du vært hos gyn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niny Skrevet 8. januar 2021 Forfatter #256 Del Skrevet 8. januar 2021 Atticmess skrev (3 minutter siden): Så bra mannen har blitt bedre 😊 Jeg håper dette løser seg og du får leve ut drømmen din @Niny 😊 Har du vært hos gyn? Har time hos gynekolog 4. Februar i år. Heldigvis nærmer det seg, men er veldig bekymret for at hun ikke vil ta stand til fertilitet og spørsmål rundt det. Ble henvist pga ganske sterke smerter i livmor for noen måneder tilbake. Legen min sa da at sålenge jeg er henvist, så tar jeg alt rundt fertilitet med gynekologen også. Har derfor prøvd å kontakte gynekologen for spørsmål angående lutealfasen på 10 dager. Fikk svar om at jeg er henvist pga smerter, så forstod videre på svaret at hun ikke ønsker å ta stand til det siden det ikke er derfor jeg er henvist... 😣🙄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillrex Skrevet 8. januar 2021 #257 Del Skrevet 8. januar 2021 Oi, så rart! Visste ikke de var så strikte på å holde seg til kun henvisningsgrunn.. Du kan ikke be legen om henvisning for fertilitet i tillegg da? Kan jo være familiehistorikken er en grei grunn til å få sjekket at alt står bra til. Utrolig kjedelig med smertene da, har det blitt bra? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 8. januar 2021 #258 Del Skrevet 8. januar 2021 Jeg skjønner hva du mener ang. å sammenligne seg med andre. Jeg har gått i den "fellen" flere ganger selv. Men de siste årene (kanskje man må bikke 30 før man klarer å se det?) så har jeg skjønt at ingen familier er perfekte og alle har sine problemer. Min bestevenninne har alltid lett blitt gravid, og selv om hun alltid har blitt prøver mange måååneder etter meg så har hun fått positiv test med èn gang. Og dermed blitt gravid før meg alle gangene. I dag har hun 6 barn og aldri opplevd en abort. Mens jeg har 4 av dem. Så føler hun har hatt en lettere vei til barn enn meg gitt. Men i løpet av 2020 så viste det seg at det kom opp masse grums fra fortiden hennes, hun fikk store psykiske problemer, vært sykemeldt og skal nå over på AAP (!). Klarer plutselig ikke stå i en jobb. Noe som tærer på mange måter, spesielt økonomisk. Ellers hadde jeg en kollega for noen år siden som jeg idealiserte høyt - hun var perfekt. Pen, yrkesvellykket, gift, barn osv. Plutselig gikk mannen fra henne og hele livet hennes raknet omtrent. Begynte å slite på jobb, barna ble kasteballer. Da begynte jeg å holde godt på min egen familie. I julens hendelser får en jo til å reflektere... På lille julaften brant et stort nabohus her ned til grunnen. En familie på 5 har mistet alt de eide. Og Gjerdrum er et helt eget kapittel for seg selv 😪 Var ikke meningen å bable i vei her... jeg er veldig for at det skal være lov å være lei seg og savne noe spesielt! Noen ganger syns jeg så synd på meg selv (spesielt i starten av syklus) at det ikke finnes grenser. Men samtidig viktig å reflektere over alt man har, og hvor heldig man egentlig er. Jeg er sikker på at drømmene dine blir oppfylt i fremtiden Og frieri ja. Menn kan være treige!! Jeg maste ikke fordi jeg trodde mannen min ville overraske meg en dag. Men da vi feiret 10-årsdagen vår som kjærester og det ikke kom noe, så ble jeg skikkelig skuffet. Sa ingenting da for å ikke ødelegge feiringen vår, men kort tid etterpå måtte jeg jo ta det opp, og det kom som en stor overraskelse på ham. Hææ - vil du gifte deg Dette hadde ikke han tenkt på en gang. Så ja, de trenger en push. Høres jo bra ut at mannen din har en plan da, hehe. Men trenger kanskje litt mer push for å komme i gang. I alle fall hint for å forstå at du ønsker det snart. I min historie så kom det nok brått på min mann (tenk det, etter 10 år) så han ville ikke først. Syns vi hadde det bra som vi hadde det. Så da ble jeg bare enda mer skuffet. Enig i at vi hadde det bra, men kunne jo ha det enda bedre Så i tiden fremover ble det små drypp av hint. Peke på brudebutikker i byen, snakke om vin ("denne hadde vært fin å ha til et bryllup"). Etter noen måneder kom frieriet! Og vi giftet oss halvannet år etterpå 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niny Skrevet 8. januar 2021 Forfatter #259 Del Skrevet 8. januar 2021 @Amatariel Tro meg, jeg er mer enn takknemlig for det vi har isammen. Vi hadde en veldig turbulent og trøblete start da eksen min begynte å blande seg inn og spilte på følelser han visste så altfor godt at jeg enda hadde. Han var en drittsekk som behandlet meg dårlig og skulle bestemme/manipulere alt, han var "lei" av meg og begynte å se etter nye damer. Snakket sine venninner så langt opp i skyene at jeg endte me så bli sjalu over de osv for jeg fikk så lite utav han. Og mye mer trøbbel. Vi var sammen i 5 eller 6 år, der de siste 3 skulle jeg aller helst vært foruten. Fy så mange tårer og så ofte mamma var bekymret for hva jeg skulle finne på for han presset meg så langt ned og ødela selvbildet mitt... Var også veldig flink til å poengtere om jeg hadde ett kilo for mye på kroppen osv, og fortalte at jeg skulle gjerne prøvd å trent så jeg fikk finere rumpe og ble mer sexy osv.. Nei fy så glad jeg er for at jeg til slutt kom meg vekk fra den fyren 😣 Min kjæreste og samboer idag, er jeg så vanvittig glad i! Han er den totale motsetningen av min eks. Han setter himmel og jord i bevegelse for å få det til, dersom det er noe jeg skulle ønske meg, og det enda etter 6 år. Prøøøøver innimellom å være romantisk også 🥰 Og vi har det så godt med hverandre. Ofte jeg tar meg selv i å smile når jeg ser på han, og tenker for meg selv at han der er faktisk min 💖 Dynamikken vår er også så fin. Kan fleipe med hverandre uten problemer. Kan "snakke stygt" til hverandre i en tone der begge VET på måten det blir sagt at det er ingenting stygt ment. Ingen tar det innover seg. Er litt vår greie at vi er dønn ærlige på slike ting. Det var en gang han var på jobbreise. Jeg skulle bare ringe og spørre om noe når han var på en flyplass på en mellomlanding. Endte med å mase litt, før han sa "vet du hva, nå gidder jeg ikke snakke mer med deg". Jeg flirte og sa, nei helt greit, vi snakkes ikveld. Kollegaen hans som gikk vedsidenav fik store øyne og sa at han hadde ALDRI TURT å si noe sånt til sin dame. Da hadde han omtrent blitt kastet ut.. Oi dette ble langt. Men iallefall, jeg setter pris på det jeg har, og vet at med tiden så får vi det vi ønsker oss også 😊❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 8. januar 2021 #260 Del Skrevet 8. januar 2021 Så fint å høre litt om bakgrunnshistorien din ♥ Selv om det ikke er noe særlig å ha en sånn eks... Men er så glad for at du fant samboeren din. Han høres fantastisk ut! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå