Gå til innhold

Realisere babydrømmen 💖

Niny

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

CD16

Har de siste timene hatt mye murringer og kramper som jeg gjerne ville antatt var EL smerter 🤔🤔

Testen idag var enda sterkere igår. 

Var likt sist jeg testet positivt. Da testet jeg positivt cd14 og peaket cd 15. EL havnet da på cd17. 

Da satser jeg på at LH synker igjen nå og er negativ imorgen 😊

Litt kjipt om jeg enda må vente 2 dager til før EL 😣

IMG_20201214_155338.jpg

Endret av Niny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det tatt seg opp. Skikkelig vondt. Går rundt sammenkrøket og presser hånden mot nedre del av magen 🙈

Ble nødt å ta en paracet. Blir ingen aksjer ikveld om jeg har så vondt, og min mann vil ikke om jeg viser at jeg har vondt 😅

Hvor lenge før faktisk eggløsning skjer er det vanlig å ha intense eggløsningssmerter? 🤔🤔

Endret av Niny
Skriveleif 😅
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde intense smerter denne gangen, og jeg er ganske sikker på at det var akkurat da egget slapp. Det varte i ca 12 timer, og startet ca 12 timer etter gynekologen hadde sagt at eggløsningen kom til å finne sted om et par timer😁 Så kan hende du har eggløsning nå🥳

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh yes, jeg vet alt om ønsket etter negativ test når den først har blitt positiv. Håper du slipper å vente like lenge som meg! Men om du har så vondt som du beskriver nå så kan jeg ikke skjønne annet enn at du har EL i dag? Har sjeldent hørt om EL-smerter over såå langt tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noldi skrev (53 minutter siden):

Jeg hadde intense smerter denne gangen, og jeg er ganske sikker på at det var akkurat da egget slapp. Det varte i ca 12 timer, og startet ca 12 timer etter gynekologen hadde sagt at eggløsningen kom til å finne sted om et par timer😁 Så kan hende du har eggløsning nå🥳

Amatariel skrev (37 minutter siden):

Oh yes, jeg vet alt om ønsket etter negativ test når den først har blitt positiv. Håper du slipper å vente like lenge som meg! Men om du har så vondt som du beskriver nå så kan jeg ikke skjønne annet enn at du har EL i dag? Har sjeldent hørt om EL-smerter over såå langt tid.

Sist gang jeg fikk utslag på EL testene var for 2 mnd siden. Det var forøvrig første gangen også 😅

Da var det positivt første dagen. Andre dagen peaket. Skulle teste igjen på kvelden da, men jakten gjorde oss forsinket hjem. Hadde tenkt å teste igjen i 20 tiden, men fikk ikke testet igjen før det da akkurat passerte midnatt. Da var den negativ igjen, mulig den ble det tidligere også. 

Men tempingen hoppet ikke før 2 dager etter det igjen den gangen.. 

Håper jo EL skjer nå. Må kanskje holde meg til jeg legger meg og teste igjen da.. Nipplene har ikke blitt så ømme som de har vært de andre gangene. Øm på ene siden kun 😜

Men nå er det tempen og aksjene som blir spennende framover 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD17

Hååååper testen blir negativ idag, og at tempen hopper imorgen! Da blir forløpet likt nå som sist 😊 Kun én dag forskjøvet, men regner med det er pga den kjemiske, på tross av DQ. 

Smertene gav seg igår. Ikke kjent mer etter jeg tok paracet. Kjente fortsatt gode murringer etter paracet, men ikke de krampene som var. 

Tenker at hvis tempen hopper imorgen, sammen med negativ test igjen, så bytter jeg da fra DQ til Wild Yam. Men kun når jeg ser tempen hopper kommer jeg til å bytte 🤷🏻‍♀️

Vedlagt ligger tempe charten min så langt. Litt rot med termometer og at jeg ikke våknet av alarmen den ene gangen og tempet halvannen time for seint 😅

Screenshot_20201215_093517_com.tamtris.fertilityfriend.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niny skrev (20 minutter siden):

Tenker at hvis tempen hopper imorgen, sammen med negativ test igjen, så bytter jeg da fra DQ til Wild Yam.

Ja det ville jeg også gjort! Veldig greit at forløpet er ganske likt som sist, det er liksom noe med det å ha noe å holde seg fast i... man kan bli veldig koko dersom ting er helt ute på styr. Men dette ser bra ut! Kan ikke skjønne annet enn at EL er vel overstått med de smertene du har opplevd 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Negativ test!! Hurraaaa! 

Under her ligger testrekken min for denne PP. Kommer nok ikke til å begynne før CD 12 eller 13 neste mnd. Begynte litt tidligere denne mnd i tilfelle DQ hadde noen effekt på tidligere eggløsning. 

Begynte på CD12 sist, og fikk positiv på CD14. Nå var CD15 og 16 positive, med peak på CD16.

Da satser vi på at EL har skjedd siden jeg hadde sånne kramper igår. Tempen hoppet ikke idag, så kanskje det hadde kommet for lite progesteron ut i kroppen til å endre tempen. Krysser derfor fingrene for et hopp imorgen 😁🤒🤞

IMG_20201215_180110.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1dpo 

Tempen fløy opp idag, så her var det liten tvil! 🎉🎉🎉 DPO land, here I come! 

Screenshot_20201216_071030_com.tamtris.fertilityfriend.thumb.jpg.d51a44498109992ffd171089ddbbcdd5.jpg

Ble forøvrig stusselig med aksjer på slutten 🙈 Hos oss er det mannen som *har vondt i hodet* *ikke i form* *åårh, har ikke lyst*... 🙄

Av de 2 aksjene som ble lagt inn nå i det fertile vinduet, var én av de et krav fra meg 🙈😂 Han kom med den fine kommentaren når jeg prøvde forsiktig å lede an, og han skjønte hvor jeg ville "ååårh, det er ikke et fiber i hele kroppen som har lyst akkurat nå, kan vi ikke ta det imorgen?" Jeg svarte "imorgen kan vi gjøre det fordi vi har lyst, idag fordiiiiiii vi kan gjøre det" 🤷🏻‍♀️ "Åååh, vi er der..🙄" 😂😂🤦🏻‍♀️

Fikk litt sengekos da. Men igår var jeg også sååå klar, men da gikk han å la seg tidlig med vondt i hodet. Helt død når jeg kom inn. Prøvde i dag tidlig å få til noe, siden ikveld er jeg rimelig sikker på for seint mtp 24 timers levetid for egget. Håpløst 😂

Overtid skal han jobbe også, så går ikke an å slenge inn noe idet vi kommer hjem.. 🤷🏻‍♀️

Krysser fingrene for at det holder 🤞🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niny skrev (3 timer siden):

1dpo 

Screenshot_20201216_071030_com.tamtris.fertilityfriend.thumb.jpg.d51a44498109992ffd171089ddbbcdd5.jpg

Ble forøvrig stusselig med aksjer på slutten 🙈 Hos oss er det mannen som *har vondt i hodet* *ikke i form* *åårh, har ikke lyst*... 🙄

Av de 2 aksjene som ble lagt inn nå i det fertile vinduet, var én av de et krav fra meg 🙈😂 Han kom med den fine kommentaren når jeg prøvde forsiktig å lede an, og han skjønte hvor jeg ville "ååårh, det er ikke et fiber i hele kroppen som har lyst akkurat nå, kan vi ikke ta det imorgen?" Jeg svarte "imorgen kan vi gjøre det fordi vi har lyst, idag fordiiiiiii vi kan gjøre det" 🤷🏻‍♀️ "Åååh, vi er der..🙄" 😂😂🤦🏻‍♀️

Fikk litt sengekos da. Men igår var jeg også sååå klar, men da gikk han å la seg tidlig med vondt i hodet. Helt død når jeg kom inn. Prøvde i dag tidlig å få til noe, siden ikveld er jeg rimelig sikker på for seint mtp 24 timers levetid for egget. Håpløst 😂

Overtid skal han jobbe også, så går ikke an å slenge inn noe idet vi kommer hjem.. 🤷🏻‍♀️

Hurra for en skikkelig tempøkning, det der ser jo kjempbra ut! 

Kjenner til det å ikke få lagt inn nok aksjer.. samboeren min sliter litt med sexlysten så vi har lagt inn lite.. MEN, jeg har blitt gravid to ganger, og begge gangene hadde vi sex bare én gang. De mnd vi har hatt sex mange ganger i det fertile vinduet har jeg ikke blitt gravid. Jeg begynte nesten å lure på om det var en sammenheng der... sikkert ikke, men det ser hvertfall ut som om dere har lagt inn aksjer på riktig tid! Krysser fingre🤞

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Niny skrev (3 timer siden):

1dpo 

Haha, morsomt det du skriver om aksjer. Når en endelig har eggløsning, er det ikke alltid like lett å time "aksjene" i en travel hverdag. Kjenner meg godt igjen. Blir spennende å følge deg inn i DPO land, jeg har troa :duskedame:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ser kjempebra ut!! Både testene, temp og de aksjene på de viktige dagene. Mitt yngste barn er unnfanget med å ha sex kun 2 av de 5 fertile dagene (mannen reiste bort), så det går helt fint an :)
(kjenner meg dog igjen ikke med manglende lyst på mannen. Her er det alltid jeg som sier nei. Ergo sier han alltid ja hvis jeg leder an. Kan nesten bli litt "kjedelig" det også, men selvfølgelig veldig greit når man er prøver 😛 ) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (21 minutter siden):

Dette ser kjempebra ut!! Både testene, temp og de aksjene på de viktige dagene. Mitt yngste barn er unnfanget med å ha sex kun 2 av de 5 fertile dagene (mannen reiste bort), så det går helt fint an :)
(kjenner meg dog igjen ikke med manglende lyst på mannen. Her er det alltid jeg som sier nei. Ergo sier han alltid ja hvis jeg leder an. Kan nesten bli litt "kjedelig" det også, men selvfølgelig veldig greit når man er prøver 😛 ) 

Ååh tenk om det hadde vært slik 🙈

Her er det vel rundt 2-3 år siden sexlysten begynte å forsvinne hos meg. Har skjønt at det var hormonene i prevensjonen som gjorde det for meg.. 

Men det ble "vane" at det ble så sjeldent, at nå er det nesten mer et ork å finne tilbake til å ha sex så ofte som nå. Dette er jo helt unormalt i vår verden.. Husker tilbake til den tiden da vi var nyforelsket og kunne gjøre det 2 ganger for dagen flere dager i strekk 🙈 Nå blir jeg sliten bare ved tanken 😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Niny skrev (10 timer siden):

Ååh tenk om det hadde vært slik 🙈

Her er det vel rundt 2-3 år siden sexlysten begynte å forsvinne hos meg. Har skjønt at det var hormonene i prevensjonen som gjorde det for meg.. 

Men det ble "vane" at det ble så sjeldent, at nå er det nesten mer et ork å finne tilbake til å ha sex så ofte som nå. Dette er jo helt unormalt i vår verden.. Husker tilbake til den tiden da vi var nyforelsket og kunne gjøre det 2 ganger for dagen flere dager i strekk 🙈 Nå blir jeg sliten bare ved tanken 😂😂

Haha, kjenner meg igjen der 😅 Mannen har hatt ett ønske i prøveperioden, og det er at vi holder oss til annenhver dag med aksjelegging. Har vært vanskelig å overholde fordi jeg ikke blir helt klok på når eggløsning er, så det har blitt noen kvelder med «må vi?» 😅🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3dpo

De ømme brystene gav seg igår ettermiddag/kveld. Har heller ikke hatt noen form for kramper eller murringer på flere dager! 

Bladde meg bakover i FF, så langt jeg hvertfall har lagt inn symptomer. Ser at dette er første gang *bank i bordet* sålenge jeg har data der jeg har gått så lenge uten noen murringer på denne siden av EL 🤩

Krysser fingrene for at alt nytt er bra nytt 😁 Håper jo da at jeg slipper å kjenne noenting resten av prøveperiøden/resten av året 🤞

Kjenner det er enklere å stresse ned rundt prøvingen nå i disse dpo dagene, da det er så mye annet å tenke på istedet rundt jul 😅 

Screenshot_20201218_080612_com.tamtris.fertilityfriend.jpg

Endret av Niny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niny skrev (1 time siden):

Kjenner det er enklere å stresse ned rundt prøvingen nå i disse dpo dagene, da det er så mye annet å tenke på istedet rundt jul 😅 

Ja helt enig!! Har ikke talt ned like hardt til testing denne gangen.

Fin chart hos deg nå ja 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin temperaturstigning! Da har du hatt en god eggløsning i hvertfall! Jeg merker jeg blir nysgjerrig på denne tempingen deres, hvilket termometer bruker dere og hvor kjøper man den slags? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...