Gå til innhold

Realisere babydrømmen 💖


Niny

Anbefalte innlegg

Har så mange tanker i hodet rundt denne prøvingen, at det er vel påtide at jeg oppretter en egen dagbok, så jeg ikke spammer alle trådene med mine tanker rundt dette. Min mann sier han ikke interesserer seg for alt babymaset mitt (ting jeg har lest og har tanker rundt etc), før jeg gjerne er gravid. Da først er det en realitet, og noe vits å "følge med på". 

Jeg er 24 år og min mann er 35 år. Vært samboere i 5,5 år nå. Vi har snakket i noen år om å begynne å prøve på en baby. Jeg har visst siden jeg var rundt 10 at jeg har veldig lyst på barn, gjerne tidlig. Min mann har aldri hatt en skikkelig kjæreste engang før vi ble sammen. Så han var mer vant til ungkarslivet enn at han gikk og tenkte på barn. 

Vi har tidvis tatt opp temaet og begge var tidlig enige om at vi hadde lyst på barn, men som de fleste andre ville ha ting mer på stell før vi begynte å prøve. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For 4 år siden kjøpte vi leilighet isammen. Denne har 2 soverom, og skal være plass til et barn i. Begge to hadde bil, så det skulle vi greie oss. Men jeg mistet jobben min et par måneder før vi kjøpte. Gikk et halvt år uten jobb og ble deprimert av å være hjemme. Spiste mye og rørte meg ikke. La på meg masse og nådde toppvekten min på over 80 kg (169 høy). 

Slik vi hadde det da, kunne vi ikke sette et barn til verden. Jeg greide å få meg en jobb, fikk psyken mer på plass og begynte å trene litt. Vekten gikk sakte men sikkert nedover, men jobben var ikke fast. 

Søkte rundt og litt over et år etter jeg først ble arbeidsledig så fikk jeg endelig en 100% fast stilling nært der vi bor. Perfekt! 

Vente til prøvetiden er over så jeg kommer inn i jobben, så er det full gass med prøving.......var hvertfall planen. 

Vi diskuterte litt fram og tilbake om vi var 100% klar for å snu livene våre på hodet for resten av livet. Jeg var jo enda så ung, og vi har mye vi enda kan finne på som eer greit å være alene for å gjøre. Vi stusset litt begge to og tenkte på dette i noen dager. Lot realiteten synke inn for om vi faktisk var klare for en baby. 

Vi ble til slutt enige begge to om å utsette prøvingen til sommeren etter. Vi kunne reise litt og leve livet litt til, og være kjærester bare oss 2. 

Det nærmet seg 1 år fra denne enigheten og jeg var mer babysyk enn noen gang. Flere på jobben annonserte kommende familieforøkelser og jeg kjente det bare gjorde vondt, for det helst skulle vært meg. Vi ble egentlig enig om å straks begynne prøvingen. 

Så fikk jeg en knekk på jobben og følte at jeg var med hodet langt under vann. Hadde en lederstilling i butikk med mye ansvar og press. Høysesong kom og jeg orket ikke tanken på å fortsette stort lengre i jobben. Jeg måtte finne noe nytt. 😩

En mulighet åpnet seg til der jeg jobbet i noen år tidligere, da jeg mistet jobben. Søkte og fikk denne jobben tilbake!! 🎉🎉

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen ny prøvetid å fortære... Ville/måtte igjen legge prøvingen på is, da jeg ikke ønsket å bli gravid rett etter oppstart i ny jobb. 

Vet at mamma, med meg, hadde bekkenløsning og gikk på krykker fra uke 12 og ut svangerskapet. Hun kastet så mye opp og i begynnelsen med meg, at hun gikk med 10 kg. Hun var ikke så stor i utgangspunktet. Ved fødsel var hun tilbake til vekten hun hadde da hun ble gravid med meg. 

Frykter dette kan skje meg og, så vi utsatte prøvingen. 

I mars var prøvetiden over og vi ble enige om å begynne til sommeren da jeg har drømt i noen år nå om en vårbaby 🥰

Begynte å prøve fra Juli. Jeg visste jeg kun kunne planlegge når å begynne å planlegge, siden prøvingen kan drøye ut. Min mann derimot var sikker på at det skulle gå fort.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men her er vi enda. Nå i PP4. Har innsett at det ikke blir noen vårbaby på meg i første omgang. 

Har etterhvert som månedene har gått, prøvd å lese mer på temping og eggløsningstester osv.. 

Er CD16 idag. Trooor jeg er 1DPO idag 🤩🎉

Fikk positiv EL test i forgårs, der teststreken var sterkere enn kontrollstreken. Den ble positiv på tredje dagen med testing. Første og andre var supersvake, så var et sjokk at den plutselig var positiv. 

Igår, tidlig ettermiddag tror jeg den enda var positiv, men tydelig på vei ned igjen da den var svakere. Igårkveld seint var den helt negativ igjen. Så tror EL var igår. 

Har fått lagt inn aksjer 3 dager på rad nå, og håper vi kanskje får inn en seinere idag og. Da har vi hvertfall fått makset mulighetene. Lagt aksjer hver tredje dag til positiv test, da jeg ikke forventet positiv før uti neste uke en gang.... 🤔😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spent på hvordan tiden framover blir. 

Føler alle rundt meg er eller blir gravide for tiden. 

Min svigerinne skulle ikke ha barn nå engang, men venter plutselig tvillinger. Kjenner 3 andre og som plutselig skal ha barn rett rundt nyttår +/-

Kjenner meg utolmodig og sjalu 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende Niny 😊 Det er fort gjort å kjenne seg motløs og misunnelig når "alle andre" venter barn, men sannsynligvis er det du som om ikke alt for lenge kan skape misunnelse hos andre med babyønske 🤞 Håper det går fint i jobben du har nå, for å trives i livet som foregår her og nå kan være med å gjøre ventetiden lettere og triveligere 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velkommen til prøverhjørnet😁 Det er fort å bli utålmodig i denne boblen ja, det er vi nok flere som kjenner oss igjen i😊 Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med dagbok :blomst: Gleder meg til å følge deg her, og føler allerede jeg "kjenner" deg bedre når du nå har opprettet denne og fortalt om din historie frem til nå. Høres ut som dere har vært veldig fornuftige så langt med når det kan passe med barn, og ikke minst har du vært tålmodig! Jeg vet alt om at når man først begynner å tenke på prøving og baby så går tankene nesten ikke til annet...

Spennende at du er i dpo-land nå! Kanskje dette blir en veldig kort dagbok 😄 Masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.10.2020 den 18.42, Godis skrev:

Spennende Niny 😊 🤞Håper det går fint i jobben du har nå, for å trives i livet som foregår her og nå kan være med å gjøre ventetiden lettere og triveligere 😊

Trives heldigvis bra i jobben jeg har nå. Har vært der i over ett år. Var der jeg tok fagbrevet mitt i 2016, så kjenner til systemet og de fleste folkene. Funfact: Min mann jobber samme sted, men annen avdeling, så vi kjører kun 1 bil sammen til jobb 😄

Jobben nå er også mer stabil enn butikkjobben jeg hadde. Da jobbet jeg annenhver dag sein og tidligvakt, og annenhver helg. Relativ dårlig lønn iforhold til hva jeg hadde tidligere. 

Når jeg da gikk over i jobben min nå (er mekaniker som tar service på utstyr brukt offshore 🤷🏻‍♀️), så fikk jeg fast dagjobb 7-15 med fleksitid. Gikk opp ca 100k i året i lønn, mulighet til å jobbe meg opp timer til avspasering om jeg ikke vil bruke ferie osv 😊 Alt ligger nå godt tilrette for å få en baby inn i den lille familien vår 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 dpo

Har mye murringer som kommer og går. Disse har jeg hatt siden mensen gav slipp i begynnelsen av syklusen. Hele syklusen har føltes helt annerledes til nå. 

Pp2 kan minne litt om denne med murringene og krampene som foregikk så lenge, men da kom de det jeg trodde var på dpo siden av syklus. Mye sterkere enn menssmerter, og mer eller mindre konstant i sterkere eller svakere format. 

Nå, PP4, har det vært slik fra jeg sluttet å blø. Murringer som tidvis stikker til og stråler bak mot ryggen. Vært enormt mye trøtt også. 

Før jeg sluttet på pillen i slutten av juni, så hadde vi sjeldent sengekos, da jeg hadde null lyst og det var omtrent kronisk ørken der nede. Begynte etterhvert å lure på om noe var gale med meg. Innså da jeg sluttet på pillen at det var hormonene som ødela meg. Gikk rundt en uke, så var det som om en bryter ble slått på. Lysten og fuktigheten kom tilbake! 🎉🎉Denne PP begynte med flashback. Ingen lyst og helt knusktørt 🙄😩 

Forrige PP følte jeg på meg, litt kombinert med såkalt sporadisk tappetafsing 🙈, at EL var 3-4 dager etter appen estimerte. Fikk ikke testet skikkelig med EL tester siden vi hadde ferie og var endel i fjellet på farten. Begynte smått med temping da, men dette utgikk også.. Trengte derimot bare 3 EL tester før den ble positiv denne PP 🎉🎉

Lysten kom dog tilbake... 😊

Begynte å få ømme bryster samme kvelden som EL testen ble negativ. Tolker det som et godt tegn på eggløsning 

Endret av Niny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn ser charten min ut per nå. Litt usikkerhet rundt tempen CD16. Termometeret virket ikke helt som jeg ville. Hørte aldri pipet.. Holdt på å sovne så måtte sjekke. Stod da 36.6 Prøvde 2 ganger til, så jeg skulle høre pipet. 36,4 og 36,3 da 🙄 Kl 9, 3 timer til med søvn målte jeg 36,7. 

Har endelig fått bestille BBT termometer med minnefunksjon og 2 desimaler! 🤩

Spent på om jeg ser endring på tempen de neste dagene på tross av feil termometer 🤔🙈

Screenshot_20201012_225335_com.tamtris.fertilityfriend.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3dpo

Idag hoppet tempen ganske mye! Var 36,3 igår og idag målte jeg 36,7! 🎉 Ikke tempet før som sagt, men å så gøy å se det tempehoppet det er snakk om rundt eggløsning. Leste en plass igår at det er vanlig at tempen ikke går opp over før rundt 2 dager etter EL. 

Såfall tenker jeg jo det kan stemme greit med at jeg har estimert meg til 3 dpo. Kaaaaanskje 2 dpo, men velger å kalle idag for 3 dpo 🤔 

Begynte med dansing i vår, som ble satt en drastisk stopper for, som ved det meste annet på den tiden. Nå har de endelig åpnet opp igjen, for et fåtall folk, og de neste 4 ukene skal jeg på dansing både mandag og onsdag. Gleder meg allerede! I tillegg er det veldig greit som en avledningsmanøver for tankene mine, så slipper jeg å tenke så mye og tiden går fortere 🥰

Har allerede begynt å tenke på når jeg skal vurdere å teste.. Syklusen min har økt fra 28 til 30 dager, siden juni. Hadde 32 dager fast for 9 år siden, før prevensjonens påvirkning. Så lurer jo på om IKM er på CD30 eller CD31 denne mnd.. Søndag er vel 8dpo dersom jeg er 3dpo idag. Begynner tidlig på jobb og tenker jeg ikke eeegentlig vil teste i ukedagen før jobb osv. Men det er så lenge å vente til neste helg igjen! 😩 Dog er jeg evt så langt på vei at testene ikke bør være åpne for tolkning. Er 14 og 15dpo neste helg. Ikm er derimot ikke forventet før 16 eller 17dpo. Men det er så LENGE TIL 🙄😩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gøy med tempehopp 😄

Kan forstå at du ikke vil teste på morgenen før jobb. Jeg har kjent på det selv, men har nå vært prøver så lenge/mange ganger at det ikke betyr noe lenger. Tester gjerne med det samme jeg står opp, og følger med testen underveis som jeg kler på og sminker meg. Men et alternativ om du virkelig ikke vil dette er kanskje å sette urinen i kjøleskapet og teste når du kommer hjem? Har iallefall hørt at det går an. Jeg skal starte testingen på 9 dpo, så skjønner godt du ikke vil vente veldig lenge altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Amatariel skrev:

Gøy med tempehopp 😄

Kan forstå at du ikke vil teste på morgenen før jobb. Jeg har kjent på det selv, men har nå vært prøver så lenge/mange ganger at det ikke betyr noe lenger. Tester gjerne med det samme jeg står opp, og følger med testen underveis som jeg kler på og sminker meg. Men et alternativ om du virkelig ikke vil dette er kanskje å sette urinen i kjøleskapet og teste når du kommer hjem? Har iallefall hørt at det går an. Jeg skal starte testingen på 9 dpo, så skjønner godt du ikke vil vente veldig lenge altså.

Ja det var 9 eller 10 dpo jeg så for meg å begynne å teste. Det blir jo mandag/tirsdag. Var ikke egentlig noen grunn til å ikke teste før jobb, annet enn at jeg er treig opp av sengen og må omtrent kjøre idet jeg står opp 🙈😂

Vi har en særavtale på jobb som gir oss 15min pause kl 9 og kl 14, pluss 30min lunsj. Så frokost blir spist kl 9. Hopper derfor bare i klærne, børster håret, sluker noen tabletter og går i bilen. Bruker ikke sminke heller, så var rett og slett bare tidsmessig jeg tenkte det. 

Når jeg tenker meg om, så er jeg alltid på spent rundt testing, at jeg sover ikke så tungt. Er vel kanskje bedre å hoppe opp idet jeg har tempet, istedenfor å sovne igjen i rundt 15 min 🙈🤷🏻‍♀️ Så får jeg teste ifred, uten at min mann ser teit på meg der jeg sitter og tisser på glass 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle akkurat til å nevne det - at når jeg har testetid så sover jeg veeldig dårlig og er våken tidlig. Jeg er det ultimate B-mennesket, men akkurat når jeg skal teste så klarer jeg ikke ligge lenger og står opp kjempetidlig. Så det regulerer seg kanskje naturlig for deg ;) Men selv om du ikke sover dårlig eller våkner tidlig lett, så vil jeg nok tro at det er verdt å stå opp 15 min tidligere enn vanlig for å få testet - enn å måtte vente i mange dager til helgen kommer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjenner jeg er rimelig lei denne intense smerten nedentil. Kjenner det som kniver i høyre side, i området livmor/eggleder. 

Kommer og går. Har gjerne noen minutter uten noe, så er det en vedvarende smerte som tar seg opp innimellom og lamslår meg. Idag har det vært passe heftig, har krympet meg på jobb. Stått lent over et bord og bare pustet et par ganger. Stråler heftig bak i ryggen mot høyre side også. Tatt smertestillende idag for å døyve det. 🤷🏻‍♀️

Det har som sagt vært svakt hele denne PP fra mensen sluttet. Tok seg kraftig opp den kvelden jeg hadde første positive EL test. Da stakk det til så kraftig at det svimlet for meg. Måtte sette meg ned på dolokket litt, før jeg karret meg inn i sengen for å sove for kvelden. 

Har ikke vært så vondt at det svimler siden da, men mye sterkere disse få dagene i på dpo siden. 

Skjønner ikke helt hva det kan være, men håper det gir seg snart.. 😩

Husker for noen uker siden hadde jeg det lignende. Sa til min mann da at fortsetter det etter mensen har vært her, så kontakter jeg en gynekolog for å finne ut hvorfor. Det gav seg jo selvfølgelig da etter mensen... 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den smerten har tatt seg sånn opp at jeg lever på smertestillende. Siste 2 tablettene virket ingenting. Jeg rykker til i krampetak. 

Begynner å tenke på at jeg må til legen straks om ikke dette gir seg. Tårene presser på i smerte, så noe er virkelig feil inni der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres ikke bra ut. Tenker at du bør komme deg til legen hvis det er så ille 😭 

jeg fikk slike smerter i 2016. Intense smerter nederst til høyre. Legen fryktet blindtarmen så jeg ble innlagt på sykehuset med engang. Viste seg at det var en cyste på eggstokkene (eller noe sånt) som hadde sprukket. Ikke noe farlig men er ekstremt vondt. 
 

unasett så anbefaler jeg at du tar kontakt med legen ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Lillra skrev:

Dette høres ikke bra ut. Tenker at du bør komme deg til legen hvis det er så ille 😭 

jeg fikk slike smerter i 2016. Intense smerter nederst til høyre. Legen fryktet blindtarmen så jeg ble innlagt på sykehuset med engang. Viste seg at det var en cyste på eggstokkene (eller noe sånt) som hadde sprukket. Ikke noe farlig men er ekstremt vondt. 
 

unasett så anbefaler jeg at du tar kontakt med legen ❤️

Var de baner jeg tenkte igår, da smertene satt i høyre side. Idag derimot har de mest vært på venstre side 🤷🏻‍♀️

Regner med legen ikke kan si noe fra eller til og at jeg må til gynekolog evt. Får evt vurdere Volvat imorgen da jobben har noe avtaler der hvis man trenger.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...