Gå til innhold

Sove i Barnehagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en utrolig usikker førstegangsmor . Datteren min har nylig begynt i barnehage, og er ikke vant til å sove ute . Hva har man på når det er mellom 5-10 grader? Er høstpose varmt nok på Vestlandet nå? 

Anonymkode: a9d5c...4a9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det holder med høstpose. Men avhenger slevsagt av hva barnet har på seg. Barnet mitt har ofte på seg merinoull innerst, og en strikka dress over. Da holder det fint med høstpose. Hvis du legger ved litt forskjellig soveklær i barnehagen så tar de ansatte på det som passer temperaturen. 

Anonymkode: fb79f...54b

Skrevet

Jeg jobber på småbarnsavdeling, sør for Bergen. Vi har nettopp begynt med vinterposer. Da ligger de bare med body og strømpebukse i posen. Høstposen holdt varmen enda, men plutselig gjør den ikke det lenger. Da er det greit å få begynt med vinterposen, så er vi trygge på at barna holder varmen.

De fleste vogner har dessuten gode kalesjer som beskytter mot vind. Så inni vogna er det som regel varmere enn utenfor fordi vinden ikke kommer inn.

Anonymkode: 92f8b...4ea

Skrevet

Vår har til nå sovet med raggsokker, lue og ulldress i høstpose, men tenkte å bytte til vinterpose i barnehagen nå snart. Bor i Oslo, er ca 10’grader og sur vind og barnet er 15 mnd. Har sauefell under posen:)

Anonymkode: b747b...c70

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...