Gå til innhold

Moren spør alltid hvorfor barnet ikke får være med

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min på 9 år har en god kompis som han ofte leker med. Sønnen min er mye hos han og han er mye hos oss. Så hender det at vi har planer bare oss som familie. Feks tur i svømmehallen, kino, teater, spillkveld osv. 

Det er naturlig at barna snakker om dette seg i mellom, feks "hva skal du i morgen!", "jeg skal i svømmehallen med mamma". 

Da ringer ofte moren til kompisen meg for å spørre hvorfor jeg ikke tar med sønnen hennes. "Hvorfor får han ikke bli med i svømmehallen, hvorfor har du ikke bestilt billetter til sønnen min også? "

Vi har flere barn og jeg er flink til å ta med hvert enkelt barn på ulike aktiviteter slik at vi får litt kvalitetstid sammen. Det er rett og slett ikke alltid det passer å ha med andre. 

Det er ikke sånn at han aldri får være med på ting vi gjør. Han er som sagt mye her å leker, det er overnattinger og filmkvelder. 

Jeg sier som sant er at det har vært mye fokus på de andre barna og at det nå er sønnen min sin tur til å være med på andre aktiviteter, bare oss to. 

Er det helt urimelig av meg? Jeg syns i utgangspunktet ikke, men når dette spørsmålet kommer så ofte begynner jeg jo å lure litt. 

Anonymkode: 38044...7c3

• Liker 18
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er selvfølgelig ikke urimelig, moren kan ikke tvinge deg til å ha med sønnen hennes hele tiden. uffa meg

Anonymkode: 8c80a...cc8

• Liker 34
Skrevet

Frekkhetens gave. Nei du er ikke urimelig. Makan 

Anonymkode: e9c82...634

• Liker 43
Skrevet

det er ingen selvfølge at vennen til din sønn skal bli med dere overalt 

Anonymkode: 8c80a...cc8

• Liker 9
Skrevet

Jeg synes hun andre er vanvittig frekk. 

Og du er selvsagt ikke urimelig. 

• Liker 26
Skrevet

Syns det er hun som er urimelig her og ikke du. Jeg også tar med meg barna sine venner på ting av og til, men ikke hele tiden.

• Liker 5
Skrevet

Dårlige antenner hos denne hønemoren tenker jeg. Har hun selv flere barn, eller går alt fokus med på Den Enbårne Sønn og hva han foRtjEnEr og alt hva andre rundt ham gjør og skal?

Hadde som barn en "venninne" med en mor som la seg opp i alt slik, og det var utrolig slitsomt. Hun hadde 2 barn men yngste var fortsatt baby så mor hadde all tid til å plage venner og klassekamerater til datteren. Tidvis lekte vi godt sammen og det var tydelig at hun ville være med meg, men jeg ville også gjerne bare være med foreldre eller andre, og da ringte moren hennes hjem til min mor og ba oss ta med datteren hennes. Det ødela vennskapet fordi min mor synes det var leit å si nei, og jeg ble rett og slett nødt til å slutte å fortelle hva/hvor jeg skulle hvis jeg ikke ville ha henne med.

Tydeligvis sier du nei, noe som er fint for da kan guttene deres hvertfall komme overens:) Men her er det lov å si fra som du gjør, på alle måter.. 

Anonymkode: 548b7...f7b

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Guddla skrev:

Syns det er hun som er urimelig her og ikke du. Jeg også tar med meg barna sine venner på ting av og til, men ikke hele tiden.

Jeg også, men da inviterer jeg dem! 

• Liker 2
Skrevet

"Jeg var ikke klar over at jeg har forpliktet meg til å ta med Åge hver gang vi drar noe sted."

• Liker 20
Skrevet

Hvor ofte har denne moren tatt med ditt barn noen sted? Det har jo ganske mye å si? 

• Liker 9
Skrevet

Hjelpe meg for en frekk mor. Jeg hadde svart tydelig tilbake at hun får ta ansvar for sitt eget barn.

• Liker 5
Skrevet

Nei, du er ikke urimelig. Hun kan jo ta sønnen sin med på slike ting selv, ikke kreve at andre som ikke er hans primære omsorgspersoner skal gjøre det. Hvor ofte tar hun med din sønn på tilsvarende? 

Anonymkode: 0e08f...576

• Liker 4
Skrevet

Det må jo være noe mentalt feil med denne moren. Dette er ikke normal oppførsel.

Anonymkode: 935b8...97f

• Liker 6
Skrevet

Åh så godt å lese at dere er enige med meg. De har et til barn som er litt yngre så mye tid går nok der for øyeblikke, men jeg kjenner jo på at det ikke er vår oppgave å underholde eldstemann hele tiden. 

Sønnen min er mye der også, men det er vanlig ettermiddagslek og ikke andre aktiviteter. 

TS

• Liker 2
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Hadde svart at noen ganger gjør vi ting bare oss familien. Vi inviterer når det passer, men vi ønsker også å ha alenetid med egne barn. 

Punktum. 

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åh så godt å lese at dere er enige med meg. De har et til barn som er litt yngre så mye tid går nok der for øyeblikke, men jeg kjenner jo på at det ikke er vår oppgave å underholde eldstemann hele tiden. 

Sønnen min er mye der også, men det er vanlig ettermiddagslek og ikke andre aktiviteter. 

TS

Da er barna mye sammen.

Jeg synes det er frekt av moren å spørre hvorfor hennes sønn ikke får bli med. Samtidig bør du snakke med gutten din om at det kan være lurt å «tone ned» snakk om alle aktivitetene dere gjør som nabogutten ikke får være med på.

Det kan være det oppstår sjalusi om din gutt har helt andre muligheter enn denne gutten. Og skal jeg være ærlig, så ville jeg personlig tatt med gutten innimellom, (men det betyr ikke at mora kan forvente at dere gjøre det) 

• Liker 5
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Da ringer ofte moren til kompisen meg for å spørre hvorfor jeg ikke tar med sønnen hennes. "Hvorfor får han ikke bli med i svømmehallen, hvorfor har du ikke bestilt billetter til sønnen min også? "

Jeg tenker at det er naturlig å ta med hennes sønn om hun har tatt med din sønn til et sted.

Man gjengjelder tjenesten. Blir man invitert en kveld på noe så inviterer man tilbake.

Anonymkode: abc08...b35

Skrevet

Det der er jo toppen av frekkhet!

Vi har i perioder hatt med oss andre barn mer enn vårt barn har vært med de det gjelder, men da har vi jo invitert selv. Noen av venninnene har vært med på hytta, for eksempel. Skulle tatt seg ut om en av mødrene deres ringte og spurte hvorfor vi dro på hytta uten deres barn også??? :p 

Nei, si det som det er. "Det er veldig hyggelig å ha med Per, og han og Ole leker så fint sammen og har det hyggelig, men av og til vil vi bare gjøre ting som familie". Protesterer hun på det eller begynner å argumentere ville jeg satt ord på det og sagt "jeg synes det er litt rart at du ikke forstår at vi av og til gjør ting uten å ha med oss andre" eller noe sånt. 

• Liker 6
Skrevet

Spesiell oppførsel fra hun andre må jeg si.

Jeg synes det er fint at du prioriterer kvalitetstid med hver enkelt barn ❤ 

Du har da all rett til å si nei, det passer ikke, og unnskyld meg men forventer hun at du skal betale for sønnen hennes så han kan gjøre ting ? 

Anonymkode: 6f64c...0f1

• Liker 3
Skrevet

Herregud så frekt og spesielt av henne. Det er jo ikke vits å ta telefonen en gang, helt utrolig merkelig at hun virkelig spør om det.

Anonymkode: 83458...a68

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...